15 mei 2025, 22:52:38

Poot tussen de deur

Gestart door Dwarreltje11223344, 14 mei 2011, 23:19:05

« vorige - volgende »

Dwarreltje11223344

Ik post hier eigenlijk niet vaak maar mijn valkje haar poot is gisteren tussen de deur gekomen, het bloedde enorm en er lag een stuk vel af, ik ben al naar de dierenarts gegaan waar ze een verbandje heeft gekregen (dat er inmiddels al weer af is) en een injectie tegen de pijn.
Ik heb daar ook een pijnstiller/ontstekingsremmer meegekregen die ik 2 keer per dag moet geven 3 dagen lang.
Gisteravond leek het al snel een stuk beter te gaan (ze was in het begin helemaal gestrest maar later werd ze al weer snel actiever) maar sinds vanochtend is ze opeens heel stilletjes, ze komt over alsof het slechter gaat dan gisteravond.
Ze slaapt heel veel, vaak op 2 poten (al gaat de pijnlijke poot soms wel naar boven, maar dat gebeurt niet veel), haar vleugels hangen, zelf hangt ze ook een beetje naar voren als het ware, haar staart hangt en ze is gewoon heel stil en super rustig.
Bij de dierenarts zeiden ze dat het wel weer goed ging komen maar ik maak me nu een beetje zorgen, geen idee overigens of het normaal is, ik begrijp wel dat ze pijn heeft en zich niet heel lekker voelt natuurlijk.
Maar moet ik het er gewoon bij laten en knapt ze op of moet ik me toch zorgen gaan maken?

foatum

Als ze gewoon op 2 pootjes zit te slapen dan denk ik dat de andere symptomen "normale" pijn verschijnselen zijn.
Heeft de dierenarts haar ter plekke ook iets gegeven tegen de pijn? dat zou namelijk sterker kunnen zijn dan het middel waar jij mee hebt gekregen en nu uitgewerkt zijn, dan heeft het even tijd nodig voor de medicijnen om weer in te werken.
Met vogels heb ik dit nog niet meegemaakt dus misschien zit ik er wel helemaal naast, maar met alle andere dieren die wij hier hebben (en dat zijn er nogal wat) is dit wel eens aan de orde geweest en heeft het even tijd nodig voordat het dier weer lekker in zijn vel zit.

beterschap voor je valkje

Dwarreltje11223344

Dankje hoor!
Ik denk inderdaad dat dat het was, het gaat nu al een stuk beter met haar gelukkig.  ;D