15 mei 2025, 22:57:22

Geen borstbeentje?

Gestart door Rissiejjj, 10 mei 2011, 15:41:24

« vorige - volgende »

Rissiejjj

De jonge lutino hier ziet er heel de tijd al wat anders uit.
Maar nooit echt verder bij stilgestaan.
Nu heb ik gisteren helemaal bevoeld en wat mij opviel is dat er niks zit op de borst, niet het stukje borstbeen wat ik bij de anderen wel voel. Voorop zit zeg maar helemaal niks, begint veel lager pas dat je een botje voelt.
Vond heel de tijd al dat de krop zo uitgezakt leek na de voeding, hangt meer lager en niet mooi voorop de borst wat de wildkleur wel heeft. Ook lijkt hij/zij heel plat aan de voorkant, niet mooi rond.

Weten jullie of dit kwaad kan?
Hij/zij vliegt wel kleine stukjes, maar dat komt door jonkheid. MAar kan het verder kwaad dat dit ontbreekt, buiten dat het er niet super mooi uit ziet?
Kan eventueel proberen een foto te maken dat jullie zien wat ik bedoel met plat aan de voorkant.

Rianne

Ik heb eigenlijk geen idee waar je het over hebt, de jonge lutino? Hoe oud?
Met het ouder worden (dan heb ik het tov een valkje van een week of 2) zakt de krop ook meer naar beneden, zodat het meer integreert met het lichaam en je die mooie gestroomlijnde vorm krijgt.

Rissiejjj

Ze zijn nu beiden 5 weken oud.
De lutino en de wildkleur.
Wildkleur voelt wel normaal, de lutino niet.
Ik ga eventjes een poging doen tot foto maken.

Rissiejjj

De foto.
Zoals je kunt zien is hij/zij voorop erg weinig "gevuld" niet mooi rond. Wou even een vergelijking maken dmv een foto van de wildkleur, maar deze wou al helemaal niet op de foto.

Maar op de foto is het niet zo mooi zichtbaar als dat het voelbaar is.
Misschien toch maar even naar een VA.
Heb de kweker al gemaild of hij misschien een idee heeft hoe dit komt.

Rianne

Wat ik al zei, de krop veranderd van plaats naarmate ze ouder worden. Ik weet niet of dit een handopfokje is, gezien de houding?

Rissiejjj

Ja, het is een handopfok.
Ouders voerden niet en kweker had zelf niet de mogelijkheid om tot handopfok over te gaan, vandaar dat ze hier zijn aanbeland.

Het voelde vandaag gelukkig anders dan de dagen hiervoor.
Leek echt net of er iets miste voorop.
Maar vandaag viel het mee, al blijf ik het idee houden dat het botje niet helemaal op zijn plek zit.
Maar de kleine gek kan vliegen, lopen en eten als de beste.
Naja vooral dat laatste dan, het vliegen moet hij/zij nog flink op trainen.
Denk dus niet dat er erg veel aan de hand is?

Rianne

Door de pap is de krop al wat slapper, als het jong door de ouders gevoerd wordt is het veel steviger omdat ze ander voer krijgen. Als het verder goed actief is, zou ik me er geen zorgen over maken :)

Rissiejjj

Het beestje is heel erg actief, kleine druktemaker is het.
En lijkt er zelf ook helemaal geen last van te hebben.

Dus de zorgen zijn weer voorbij.
Al waren de zorgen al niet super groot omdat hij/zij wel goed at en ook goed actief was.