De Valkenbende! Alles loopt eindelijk lekker:D

Gestart door Rissiejjj, 5 mei 2011, 10:24:20

« vorige - volgende »

Rissiejjj

5 mei 2011, 10:24:20 Last Edit: 5 juli 2011, 09:58:13 by Rissiejjj
Ik doe hier inmiddels alweer een klein tijdje mee op het forum, en daar vind ik een dagboekje ook wel bij horen.

De vogeltjes zijn zo ongeveer naamloos, maar heb ze nu eerst even een naam gegeven.

De oudste valk van mij, zij is van 30 januari 2011.
Ze is een Handopfokje geweest en nu een super lieve vogel.
Door haar klunzigheid toen ze net kon vliegen is de naam Clown er een beetje bij in geslopen, dus haar naam is nu Clown of Clowntje.
Dit is ze!

Dan zijn er nog 2 valkjes van rond 3 april 2011.
Dit zijn een Lutino en een Wildkleur.
Ze zijn enorm lief, al is de Lutino wat Afstandelijker dan de wildkleur. Ze krijgen nu nog 4x daags pap en wat een vreetzakkies zijn het.
Ze liggen in een parkietenblok om elkaar ook wat warm te houden. Ze zijn wat eerder dan normaal is bij de ouders weggegaan, dit omdat de jongsten in het nest niet genoeg gevoerd werden en dus te ver achterbleven. De oudsten zijn toen naar hier gekomen.
Nieuwe foto's heb ik nog niet, maar ze zitten nu bijna helemaal in de veren alleen het achterhoofdje is nog een beetje kaal.
De wildkleur doet al heel hard zijn/haar best om te vliegen, als hij/zij op mijn vinger zit maakt hij echt vliegbewegingen met zijn/haar vleugels. Prachtig om te zien, wat minder fijn dat ze zich dan helemaal vastklampt aan mijn vinger waardoor ik weer mooie nagelafdrukken heb, haha.
Dit zijn ze:

Ik zou hier regelmatig een update zetten over me valkjes:D

*Esther*

wiesje73

Hoi hoi

Leuk dat je een dagboekje bent begonnen je hebt leuke valkjes ;)
En straks nog een lief valkje rijker :-*

Groetjes Wiesje

Rissiejjj

@ Wiesje,
Inderdaad!. En dan kun je die ook helemaal volgen hier:D.

wiesje73

ja helemaal leuk! ;D

je as kleintje  ;)

motherof2beautys

Rissiejjj

Nu al een update!.
Heb de kleintjes net uit het blok gehaald gezien ze nu tamelijk goed in de veren zitten en het blok toch echt te klein werd.
De wildkleur had vrijwel meteen het trosgierst op de bodem gevonden en begon er van te eten:D.
Ook wat parkietenzaad op de bodem gelegd, en ook hierop deed hij/zij zijn best.
Kan duidelijk merken dat de wildkleur verder is dan de lutino. Maar ze zijn ook niet even oud natuurlijk en die ontwikkeling van zulke kleintjes gaat per dag.

Caroline 1569

Hoi

Welkom hier en leuke voorstelling..
Groetjes Caroline 1569

Rissiejjj

De drie clowns op een rij.
Naja poging tot, haha.

Enne, stom vrouwtje, waarom foto's maken,, Zie je het dan niet? We hebben HONGER!!!!

motherof2beautys

wat een koddig gezicht die 2 jongste  :D
zal vast een drukke boel zijn om je agenda daar om heen te plannen je moet er toch voor zorg dragen
Ons valkje Mickey heeft sinds vanmiddag na 9 dagen van m gescheiden te zijn zijn broer Spikey weer bij m
groetjes diana

Rissiejjj

Het is zeker wel wat drukker dan normaal.
Maar heb alle tijd voor hen.
Super leuk die 2 kleine opdondertjes, haha.

wiesje73

Ach geweldige foto's wat een schatjes!
Het zijn echt van die grappenmakers hè hihi
Ze zien er heel goed uit en nog een weekje heb je t nog drukker ;)

Doeggggg

Rissiejjj

Klopt dat het nog wat drukker word, maar heb het er voor over.
Vind het geweldig om te doen, en heb alle tijd. Zit altijd bij huis, en nu heb ik ook nog wat om handen.

En grappenmakers zijn het inderdaad, geweldige diertjes. Klunsjes zijn het. Vooral de wildkleur, maar dat komt ook omdat hij/zij al zo avontuurlijk is en dus veel meer meemaakt op een dag, haha.

Rissiejjj

Vandaag even weer foto's gemaakt.
Erg overbelicht (snap niks van de camera van me nieuwe telefoon).
Maar wou ze jullie toch niet onthouden.

Verder nog even een update natuurlijk.
De wildkleur deed al een tijdje een poging tot vliegen, lukte hem niet. Maar vandaag steeg hij op. Was wel van korte duur, volgens mij schrok ie er zelf van dat ie vloog, want nog geen halve meter en hij zat weer op de grond.
De wildkleur heeft nu ook leren klimmen met behulp van de snavel, dus hij kan nu tegenwoordig zelf de kooi uit komen zodra ik het deurtje los doe.

Dan de lutino. Ook bij hem merk ik duidelijk verschil met enkele dagen terug, hij is wat sneller geweest met leren te klimmen, en ook hij komt nu dus ook al zelf de kooi uit. Verder is hij begonnen met vleugeloefeningen. Soms eventjes klapperen met de vleugels maar niet opstijgen zeg maar.
En ook probeert hij de zaadjes nu te eten. Hij begint nu ook te piep/fluiten. En op avontuur te gaan.

Dan hebben we nog mijn grote Clowntje.
Zij was eerst bang voor de kleintjes, maar nu, ze vind het geweldig. Gaat gezellig met hun mee kletsen en zo heb ik dus een vrolijke beestenboel zitten.
De foto bewijst het maar. Meestal zit ze tijdens het voeren op mijn hoofd overigens, maar vandaag eventjes niet, haha.

*Voor het gemak heb ik bij de kleintjes Hij/Hem geschreven en bij de grote Zij/haar. Iets teveel werk om in elke zin beide geslachten te noemen*

Zit er ook nog wat lekkers in voor mij?

☺ Pita ☺

Welkom leuk grut heb je hoor :D