De Valkenbende! Alles loopt eindelijk lekker:D

Gestart door Rissiejjj, 5 mei 2011, 10:24:20

« vorige - volgende »

Rissiejjj

Geheel onverwacht ging de Lutino vandaag vliegen.
Van de wildkleur wist ik dat het eraan zat te komen dat ie bewust ging vliegen. Maar de lutino, nee dat was nog echt zo'n klein ding.

Maar vandaag, zo opeens zie ik hem voorbij vliegen.

Het valt me op dat de Lutino veel slimmer is (weet niet of het bestaat bij valken maar toch).
Als de wildkleur uit de kooi wil komen dan gaat ie stuntelen en doen om omhoog te komen, vaak vergeten met snaveltje vast te pakken etc.
De Lutino heeft het 1x afgekeken van de grote valk en deed het precies goed, dus met snaveltje vasthouden en omhoog klimmen.

Als de Wildkleur op de rand van het deurtje zit, als die openstaat laat ie zich er vanaf kukelen, snapt niet hoe het anders kan.
De lutino heeft er vandaag even over na zitten denken, met een hoop gekrijs als gevolg, maar zo opeens vliegt ie simpel van de kooi naar de hondenmand die er staat (zonder hond erin hoor)

De ontwikkeling in het koppie lijkt bij de Lutino veel sneller te gaan dan bij de wildkleur. Net of de Lutino veel meer probleemoplossend denkt ofzo.
Geweldig om mee te maken, zo'n verschil tussen 2 vogeltjes.

wiesje73

Wat super zeg dat je lutino vliegt ;D
Volgens mij kan er zeker verschil tussen zitten hoor mijn lutino is veel dommer als mijn wildkleur haha net andersom bv de wildkleur vliegt in de kooi van stok naar stok maar de lutino klimt via de tralies naar de stok waar ze heen wil en heeft nogal moeite om gericht ergens op te landen terwijl de wildkleur dat wel heel goed kan.
Leuk toch om zo de clowntjes hun ontwikkeling te volgen en hoe ze alles ontdekken ;)
Ook leuke foto's heb je geplaatst het zijn poepies :-*

Groetjessss

Rissiejjj

Eventjes enkele nieuwe fotootjes, dit keer niet van het grut wat hier zit.
Maar van de vader en moeder, en de broertjes/zusjes.
De vader en moeder:

En de familie!

Jammer genoeg allemaal kale koppies. (plukken?) Mijn vogeltjes krijgen nu gelukkig wel al weer veertjes aan de koppies.

Inmiddels heeft er weer een vogeltje een naam gekregen.
Nu is het dus:
Clown = Mijn oudere wildkleur
Tweety = Lutino
Kluns = Wildkleur  (Kluns is de naam die deze tijdelijk draagt, moet nog iets verzinnen maar deze was voor nu zeer toepasselijk)
Lucky = Geparelde van Wiesje.

wiesje73

Wat een leuke familie ;)
En de namen zijn ook leuk  ;D
ja die zijn op t koppie geplukt :'( sneu is dat hè ik snap ook niet waarom de ouders het doen.

Groetjesss

Rissiejjj

Zoals inmiddels ook al in Wiesje haar dagboekje staat is Lucky hier komen wonen.

Lucky kreeg bij wiesje al volledig pap omdat hij/zij te grof gevoerd werd. Dit heb ik nu dus overgenomen en hij doet het super goed hier!.
Vanwege de problemen met handopfok toen bij Kiwi en Mango dat 1 van beide niet van een vreemde "moeder" wou aannemen hebben we geprobeerd te zorgen dat het nu goed zou gaan.
Rond voedingstijd was Wiesje hier samen met lucky.
Zo hebben we dus het bekende en onbekende samengevoegd, bekende was er wel bij, maar een onbekende had het spuitje vast. En dit ging goed, Lucky ging gewoon eten.
Ook de avondvoeding ging goed en nu gaat het nog steeds super, het is een klein vreetzakkie en voelt zich helemaal thuis tussen de anderen.

Gelijk de eerste avond trof ik ze al op een kluitje aan. De 2 groteren om Lucky heen. Lekker warm voor de kleine lucky.

Heerlijk is dat!.
De foto's die ik ook in Wiesje haar dagboekje heb gezet zou ik ook hier zetten.
De kleine lucky samen met Clowntje.

En de kleine lucky samen met de andere vogeltjes.

wiesje73

Gaat t nog steeds allemaal goed? Vast wel  ;D

Rissiejjj

Het gaat meer dan goed, haha.
Krijgt al echt een grote bek tussen de rest. en ja het volume van hem gaat ook al flink omhoog. En, jaja, hij is sochtends de eerste die gaat krijsen. Rest is lekker stil en wacht tot ik wakker ben, maar lucky niet, nee, hij heeft honger dus hij zou te eten krijgen ook, dus lekker aan het krijsen.
Heerlijk vogeltje, nergens bang voor, ja soms schrikt ie wat, maar dat is doordat het een nieuwe omgeving is he. Dus ja, kan niks anders zeggen dan dat het super goed gaat. Weegt nu 74gram. En dat was zaterdag 69gram, dus heb niks te klagen, en de kleine lucky ook niet :)

wiesje73

Haha dus hij schreeuwt je s'morgens al wakker  ;D ja honger hè haha het is er eentje met een eigen willetje hè! Nou leuk om te horen dat ie het zo naar zijn zin heeft bij jou en dat jij hem ook lief vind  ;)
hoe is het met de lutino zijn vliegkunsten word dat al beter met overal tegen aan vliegen?

Doeggggg

Rissiejjj

Ja de lutino doet het al wat beter.
Begint steeds beter te landen, en minder muren te raken.
Maar zoals ik wel al verwacht had, De wildkleur begint nu met dat soort geintjes, haha.
Maar is ook even die tijd uitzitten, en dan wachten tot Lucky dat soort geintjes gaat uithalen, haha.

cals

Lief die foto met al die valkjes op je arm ;D
Groetjes van Carla

wiesje73

Hoi hoi

Hoe gaat t met je birdies ;) en natuurlijk ben ik nieuwsgierig hoe t met lucky gaat  ;D
had je nog weer wat gehoord van dat andere valkje die terug gebracht is?
Groeien lucky 's veertjes al weer wat terug? Gelukkig was t bij hem nog niet zo erg als bij mijn andere kleintjes.

Doeiiii

Rissiejjj

Wiesje,
We hebben al eventjes gemaild, lijkt nu weer wat beter te gaan, naja, hij lijkt wat fitter.
Kropje is nog niet leeg, maar heb net even gemasseerd en nu hopen dat het goed komt. Dat hij weer wat fitter is is al een goed teken.
Ik geloof in Lucky, zijn naam komt niet uit de lucht vallen natuurlijk... :D

wiesje73

de naam lucky is idd een hele toepasselijke naam en brengt hem ook geluk hoor ;)
hoop dat t kropje snel leegt en dat alles weer goed komt met die lieverd  :-*

Tessa1986

Wat een schatjes :-*
leuke foto's

gr Tessa

*Yvon

Hoi hoi

En wanneer komt er een update ??  ;)  ;D

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >