The Cockatiel Collection 2012 - foto's 2 augustus

Gestart door Rianne, 4 mei 2011, 12:45:57

« vorige - volgende »

Rianne

4 mei 2011, 12:45:57 Last Edit: 2 augustus 2012, 16:34:52 by Rianne
Na een hele lange afwezigheid, leek het me wel weer eens leuk om weer eens wat te schrijven. We zijn inmiddels verhuisd naar een leuke 2/1 kap woning met eigen oprit en grotere tuin. Wat betekende dat er een grotere voliere kon staan. Er is ongeveer 80 cm bijgekomen wat m nu op zo'n 4 meter breed en 2 meter diep brengt. :D

Totaalfoto:

Natuurlijk zitten de oude bekenden er weer in, Max en Pino:

Dulce en Dani:

Diego en Nevada:

Tiaro:

Shadow:

Jari en Yara, hier met nieuwkomer naamloze lutino bleekmasker witmasker pop (als ik het zo goed schrijf ;) )

En nog een paar nieuwe gezichten, jongen van vorig jaar. Zoon van Max en Pino:

Cinnamon bonte geelwang dochter van Jari en Yara (hier zijn er 2 van) :

Opaline dochter van Ayko en Tiaro:

En volgens mij een wildkleur zoon van Ayla en Tiamo, van Lin:

De jongen zijn van vorig jaar, en het is niet de bedoeling dat ze blijven. ;)
Oplettende kijkers missen Ayko en Binky. Ayko is vorig jaar dood gegaan nadat zij met haar pootje verstrikt was geraakt in een touwspeeltje. Dit was 's nachts gebeurd waardoor ik er niks van merkte en haar dus ook niet kon redden... Binky zit bij Lin in de voliere. Hij bleef stoken tussen Dani en Dulce, wat resulteerde in een bloedende nagel, waarmee ik 2e paasdag naar de dierenarts raakte. Hij heeft het daar prima naar z'n zin :D

Er hangen geen broedblokken, dat ben ik niet van plan dit jaar. Ik ben 8 augustus uitgerekend van onze tweede zoon en het huis is ook nog niet helemaal op orde.
Tot zover deze update!

mariejj

Ik wou net vragen hoe het daar ging!  :D
Mooie voliere  ;D kunnen ze ook het schuurtje in?
Jammer dat Diego en Dulce niet meer samen zijn  ::)

Caroline

Hey gaaf, jij weer een boekje hier.

Je volière is gaaf zo en leuk je oude garde en de nieuwe valkjes weer eens voorbij te zien komen.

En een tweede zoon ... wat stoer en leuk ook voor Mark.  :D

Binky miste ik inderdaad in je voorstelronde maar Ayko wist ik dit had je al vertelt op het forum.  ;)

Succes met je zwangerschap ... gaat alles verder goed met je en je gezinnetje en .... ben zijn naam kwijt  :-[ maar je Roséetje??

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Citaat van: mariejj op  4 mei 2011, 12:57:02
Ik wou net vragen hoe het daar ging! :D
Mooie voliere ;D kunnen ze ook het schuurtje in?
Jammer dat Diego en Dulce niet meer samen zijn ::)

Nee, sinds ze een paar jaar terug naar buiten gingen, zijn ze uit elkaar gegaan. Toen Dani in beeld kwam, is Dulce daar als een blok voor gevallen. Helaas is dat moeder en zoon. Maar Shadow is weer een zoon van Diego en Nevada, ook leuk toch? :)
Ze kunnen niet het schuurtje in. Als het weer kouder wordt, komen er weer schorsmatten voor de voliere te staan.

Citaat van: Caroline op  4 mei 2011, 13:11:11
Hey gaaf, jij weer een boekje hier.

Je volière is gaaf zo en leuk je oude garde en de nieuwe valkjes weer eens voorbij te zien komen.

En een tweede zoon ... wat stoer en leuk ook voor Mark. :D

Binky miste ik inderdaad in je voorstelronde maar Ayko wist ik dit had je al vertelt op het forum. ;)

Succes met je zwangerschap ... gaat alles verder goed met je en je gezinnetje en .... ben zijn naam kwijt :-[ maar je Roséetje??

Groetjes van Caroline

Hey,

het gaat hier goed, Mark heeft gelukkig ook zijn draai gevonden na alle toestanden rond het klussen en verhuizen. Hij slaapt al in zijn nieuwe bed :D
Met de zwangerschap gaat het goed, al ben ik wel sneller moe als bij de eerste. Maar gelukkig slaapt Mark nog na het middageten dus kan ik ook even m'n bed in ;)
Rhody is ook mee verhuisd, hij heeft al een paar keer lekker buiten kunnen zitten maar omdat we nog regelmatig aan het klussen en/of op/in ruimen zijn, komt het er niet zo vaak van. Hij poetst daarom overdreven vaak z'n buik en schouderveren, waardoor die er wat rommelig uitzien :-\ Maar hij is nog steeds even lief :D

☺ Pita ☺

Heeej leuk ook weer een boekje !!
Mooie voliere voor je valkjes hoor !!
En ja ik lees sneller moe als bij de eerste ik denk dat de meeste dat wel hebben of hebben gehad ;)
Fijn dat je je rust momentje ff kan pakken , ook blijven doen hoor is alleen maar goed.
Leuk dat jullie al gessetled zijn :D
Groetjes Petra.

Bello

Wouwie

Wat een mooie voliere........................ :-*
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

carco

Mooi geworden zo: lekker brede volière.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Larissa

Hoi hoi

Mooie voliere zo geworden, en super dat je zwangerschap zo goed verloopt

groetjes

Caroline 1569

Mooie voliere,wat een ruimte
Ik ken je niet maar leuk dat je weer een boekje bent begonnen.
Groetjes Caroline 1569

motherof2beautys

mooie voliere en mooie valkjes

en nog een fijne zwangerschap toe gewenst

groetjes diana

Rianne

Zal weer even een foto update plaatsen, verder gebeurd hier vrij weinig. Hoewel, de lutino/bleekmaskerwitmasker is zich aardig aan het integreren in de voliere, met name onder de mannen. Zo heb ik haar betrapt met Max! Notabene Max, waarvan ik het nooit verwacht had! Maar ook met de zoon van Max en ze heeft het ook geprobeerd bij de wildkleur bij Lin vandaan... ::)

Foto's:
Jari en Yara:

Dani en Dulce:

Ze is zo mooi geworden!

De vrijster van de voliere:

Max en Pino:

Nog steeds sporen van het opaline te zien, ook al is Max ouder als 5 jaar:

Lieve tamme Shadow:

Zomaar wat valkjes:

Tiaro en Nevada:

Driehoeksverhouding Diego, Tiaro en Nevada, ze gedogen het van elkaar...

Dan nog wat foto's van de jongen die ik hier nog heb zitten, hoewel ik 1 wildkleur mis tussen de foto's....

Wildkleur jong Max en Pino, split lutino en opaline:

Opaline split bont, kanssplit witmasker jong van Ayko en Tiaro:

Cinnamon bont geelwang kanssplit witmasker jong 1 van Jari en Yara:

En jong nr 2:

Ze zien er nog niet helemaal opperbest uit maar de staart begint weer aan te groeien en de kuifjes worden ook weer mooi. Ook zien ze mooi gevlekt door het cinnamon en het verkleuren van de veren.
Ik mis dus alleen nog een foto van de wildkleur bij Lin vandaan, dit is een jong van Ayla en Tiamo en is split voor bijna alles ;) witmasker, lutino, opaline en kanssplit bont.

Cherro

Leuke foto-update, en nog steeds van die prachtige valkjes :)

Enne je lutinobleekmasker, wat een lellebel haha ;D
Die weet er wel raad mee dus ;)
Heb hier ook zo'n tut zitten, maar de mannen hebben niet zoveel interesse ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

DAT  is nog eens een  volière...!!  Prachtig!
Leuke (Foto-) update!!
Enne... welkom  terug en suc6 in augustus!!!
Dat het maar niet meer zo hel erg warm weer mag worden  voor jou....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

*Manon*

Hoi hoi Rianne,

Wat leuk dat je weer een boekje geopend hebt!

Gefeliciteerd met de zwangerschap van je zoon!
Leuk een broertje voor Mark  :D

Je voliere is errug leuk!!
Lekker genieten hé  :)

Groetjes Manon

Rianne

Leuk nieuws, de cinnamon bonte geelwang zusjes worden donderdag opgehaald, ze gaan naar Gouda verhuizen. :) Hopelijk raak ik dit jaar de overige 3 jongen nog kwijt, dan kan ik volgend kweekseizoen met een schone lei beginnen. Denk eigenlijk dat het alsnog een zootje wordt, met 4 geelwang koppels en 1 niet geelwang koppel. Ik had gehoopt dat de lutino bleekmasker/witmasker een koppel zou vormen met Tiaro, hij is namelijk split witmasker. Moet ik ze misschien maar in het schuurtje zetten...
Maar zover zijn we nog niet ;)