The Cockatiel Collection 2012 - foto's 2 augustus

Gestart door Rianne, 4 mei 2011, 12:45:57

« vorige - volgende »

Cherro

Kijk dat is fijn ;D

En nu de rest nog idd :)

Leuke plannen ook alweer voor volgend seizoen, ben benieuwd ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Rianne

Vanwege het slechte weer zijn de geelwangzusjes afgelopen dinsdag opgehaald. Kreeg al snel een mailtje dat ze lekker op hun gemak in de kamervoliere zaten. Dat hoor ik natuurlijk graag :)

Vorige week donderdag was het hier ook zulk noodweer. Natuurlijk was ik net weer niet thuis dus heeft mijn vriend in zijn eentje alles opgelost. Niet dat ik zoveel kan met die megabuik, maar toch.
We zijn net verhuisd en hebben de hele boel grondig aangepakt hier, dus geld voor een knap dak voor de voliere hadden we nog niet. Als nood lagen er 3 doorzichtige golfplaten op, met tie-ripjes vastgemaakt. Die stonden dus helemaal bol, en de valkjes waaiden alle kanten op en werden kletsnat.
Ook was er een schuttingdeel losgewaaid, dus mijn vriend heeft die in z'n eentje (ding weegt 30 kilo) op de voliere gelegd zodat de golfplaten niet meer op konden waaien. Toen ik thuiskwam, zo rond half 11, heb ik nog in de stromende regen wat zitgelegenheid verplaatst van het deel zonder dak, naar het overdekte deel.
De hele nacht heb ik me zorgen liggen maken om de valkjes, had ook het buitenlicht en het keukenlicht aan laten staan zodat ze nog wat konden zien.
De volgende dag was het stralend mooi weer, gelukkig maar want Lin ging trouwen en ik was jarig :D En de valkjes konden zo weer mooi doorwarmen.
Nu was mijn vader er gisteren om te bedenken wat een goede, niet al te dure dakconstructie zou zijn, dat is volgens mij wel gelukt. Hopelijk kunnen 'we' gauw beginnen. Ik zet wel koffie ;D
Er blijft in ieder geval een deel onoverdekt, want ik heb gezien dat ze een lekker buitje wel kunnen waarderen. Sommige gaan er in zitten, anderen niet. :)

Cherro

Heeft dus zo zn voor en nadelen gehad die stormbui ;)
Hier vinden ze regen ook heerlijk, en degenen die er van houden gaan er dan ook eens lekker voor zitten ;D

En nog gefeliciteerd! :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

☺ Pita ☺

Ha Rianne ja een stevig dak is een must maar zorg wel dat het open gedeelte dubbel gaas hebt boven ivm andere beesten ;)
Jha je schrikt je eigen helemaal wild als zoiets gebeurt!!
Ben benieuwd naar je nieuwe voliere :D

Oow ja nog gefeliciteerd hoor :D

Groetjes Petra.

Rianne

We wonen in een woonwijk, er zitten hier veel vogels maar dat zijn duiven, spreeuwen, merels, koolmezen, groenlingen en mussen :) Ook is de tuin goed beschut, er heeft 1 keer een kat over het dak gelopen (om 4 uur 's nachts...) maar die heb ik niet meer gezien.

Rianne

Jemig, even het stof van mijn dagboek afblazen ;D
Inmiddels is het een jaar terug dat we de sleutel van ons nieuwe huis hebben gekregen en wonen we hier al weer 11 maanden. Onze jongste zoon is 7 maanden en is echt een superblij mannetje :)

Ik zal nu even naar buiten foto's maken, het is nu prachtig weer! :D
Dan ben ik zo terug met een foto update ;)

Rianne

Tiaro, zit nog steeds in de driehoeksverhouding met Diego en Nevada:

Nevada, zit er slecht bij maar ze is ook al vrij oud:

De bonte geelwangen Jari en Yara, ik heb ze al zien paren! Hier met achter hun Max en Pino:

Afgelopen editie meegenomen naar de valkparkietendag en de experts zagen hier dominant pastel in. Hij is sowieso pale fallow split lutino, de rest is dan bonus ;)

Lutino bleekmasker/witmasker

Bleekmasker/witmasker split pale fallow en lutino (geloof ik)

Nog steeds tam, geelwang Shadow:

Dani, nog steeds een koppel met moeder Dulce...

Cinnamon opaline bronze fallow man, vandaag opeens staartloos:

Mede voliere bewoners:

Voor de pale fallow heb ik nog geen pop maar ik ben nog in afwachting van kweekresultaten van iemand die een mooie passende pop kan kweken.
De lutino/bleekmasker en de bleekmasker/witmasker wil ik aan elkaar koppelen, wat wel lastig wordt gezien het feit dat ik aan koloniekweek doe...
Voor de re opaline cinnamon bronze fallow heb ik nog geen pop maar ik wacht dat nog even af, hoe hij uiteindelijk wordt qua formaat en zo.

Deze pop is nog een dochter van Tiaro en Ayko, opaline split bont en is nog te reserveren, inmiddels 2 jaar oud en heel mooi!

Binnenkort de blokken ophangen en dan maar zien hoe het loopt :)

carco

Dat is zeker lang geleden :o
Leuk om je weer eens langs te zien waaien met al je vogels ( en konijnen  :P )

Wordt daar ook weer spannend dus.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Patrick

Afgelopen editie meegenomen naar de valkparkietendag en de experts zagen hier dominant pastel in. Hij is sowieso pale fallow split lutino, de rest is dan bonus Wink

Zou op deze man een mooie witmasker pop split pale fallow zetten of een pop die split witmasker is in combinatie met pale fallow of BleekmaskerWitmasker. Deze man is toch ook split witmasker???
In ieder geval geen lutino omdat je dan niet meer kan zien of die gezoomd is en dat is zonde/jammer.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

☺ Pita ☺

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Citaat van: Patrick op 21 maart 2012, 18:33:53
Afgelopen editie meegenomen naar de valkparkietendag en de experts zagen hier dominant pastel in. Hij is sowieso pale fallow split lutino, de rest is dan bonus Wink

Zou op deze man een mooie witmasker pop split pale fallow zetten of een pop die split witmasker is in combinatie met pale fallow of BleekmaskerWitmasker. Deze man is toch ook split witmasker???
In ieder geval geen lutino omdat je dan niet meer kan zien of die gezoomd is en dat is zonde/jammer.

Gr,

Patrick

Volgens mij wel ja, zit nu op m'n andere laptop dus dan t mailtje over deze valk er niet bij halen. En ik weet zo gauw m'n inloggegevens niet voor t valkparkietbenelux forum, maar ik heb bij iemand een pop gereserveerd die uit een koppel kan komen met pale fallow en dominant pastel, mits er zo'n pop bij zit natuurlijk.

Lin

Ik heb nog wel een pale fallow split witmasker pop  ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Lin, no thanks ;D

De blokken hangen! En het werkt meteen op de hormonen want ze bespringen elkaar van alle kanten ;D

Rianne

Er liggen eieren in de blokken! Het is alleen nog zo'n chaos, ik moest even goed kijken wie er nu in welk blok zit. Helaas hebben de bonte geelwangen geen blok uitgekozen, de rest allemaal wel. Helaas ook Tiaro en z'n dochter, maar die heb ik de eieren van Diego en Nevada gegeven, hopelijk zijn die bevrucht. Max en Pino zitten vaak samen in hun blok, dus ik ga er wel van uit dat het met hun nest wel goed komt. Maar voor de rest is het allemaal afwachten. Maar ja, nieuwe voliere, nieuwe valken erbij (die trouwens nog niet meedoen met de kweek) dus het is allemaal nog weer wennen.