19 juli 2025, 08:10:05

Tami´s valkjes, fotooooooossssss :-D

Gestart door Tamireya, 20 april 2011, 21:23:50

« vorige - volgende »

Tamireya

Ik heb rond 20 uur veel piep geluiden gehoord.
Net even probeert te kijken en ja hoor, het kropje is gevuld  :D

Oh wat ben ik blij dat ze dit nu doen, hopen dat het zo goed blijft gaan en dat het een groot en gezond valkje mag worden  :)

Ben benieuwt of en wanneer er uit de andere 3 eitjes nog wat komt. Morgen word het volgende verwacht door mij dus ben benieuwt.

Tamireya

Yeeeeeeeeeeeeaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh

Oh ik ben zooooo blij.  :D

Vannacht ist donsje nummer 2 uit het ei en het is

WIT  ;D ;D ;D ;D ;D

Dat zou dus, als ik het nu goed begrijp met de mutaties, betekenen dat Yang split witmasker is.

Ze zien er beiden erg goed en gezond uit voor zover ik kon zien. Yin laat me weer niet goed kijken maar ooohh wat ben ik blij om te zien dat het goed gaat  :D

De berekening zou dus nu zo moeten zijn:

Wildkleur split voor Witmasker

Moeder:
Witmasker Cinnamon split voor Bont

Nageslacht man:
25% Witmasker split voor Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}
25% Witmasker split voor {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Cinnamon}

Nageslacht pop:
25% Witmasker split voor Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont
25% Witmasker
25% Wildkleur split voor Witmasker

Yang is denk ik ook nog split voor bont. Hij heeft in de witte veren van de vleugels geel en ook onder zijn buik is het niet donker grijs maar geel/groen achtig. Dan zou dit de berekening zijn:

Vader:
Wildkleur split voor Witmasker Bont

Moeder:
Witmasker Cinnamon split voor Bont

Nageslacht man:
25% Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}
25% Witmasker split voor Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker {X2:Cinnamon}

Nageslacht pop:
25% Witmasker Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont
25% Witmasker split voor Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker

Maar goed, dat zullen we pas te weten komen als de eerste pennetjes komen en dat duurt nog wel even  ;)

Tamireya

Helaas alleen met mijn mobiel opgenomen maar de eerste foto´s van de kleintjes zijn gemaakt  ;D

Mag ik jullie voorstellen aan het gele donsje met de naam Akia (betekend eerstgeboren) en het witte donsje met de naam Akay (betekend maanlicht).
Bij mij krijgt alles een naam met betekenis en/of tenminste iets wat bij mij/ons past dus ook de valkjes  :D

Ze worden goed gevoed en kunnen al flink kruipen/robben/bewegen  ;D

Maar nu ik de foto´s zo zie....denk ik dat die gele een lutino is als ik zo naar de oogjes kijk. Zal ook even een topic plaatsen bij mutaties. Het heeft duidelijk niet zo donkere ogen als de witmasker en dat zou toch eigenlijk wel "moeten"  ???

Stom dat ik dit eigenlijk nog niet gezien had...ja gezien wel maar eigenlijk niet over nagedacht omdat dit dus echt onverwacht zou komen ;)

Cherro

Zou kunnen idd, ze zijn wel erg licht.
Ben benieuwd ;D

Super dat het zo goed gaat :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Tamireya

En vannacht kwam nummer 3 uit het ei  ;D

Geel donsje met donkere ogen, dus nu is het duidelijk....Yang is ook nog split Lutino  :D

Yin en Yang doen het prima als mama en papa, zitten of samen of afwisselend bij de jongen en voeden erg goed.

Ik heb nu ook een erg goede manier gevonden om te kijken hoe het gaat. Ik wacht gewoon tot Yin uit het nest gaat om te eten, Yang doet ook wel boos tegen me maar laat zich zacht weg schuiven zodat ik even kan kijken  :D

Ze zien er echt prachtig uit en groeien goed. Kropjes zijn mooi gevuld en de eerste twee zitten al erg mooi recht op. :)

Mijn vermoeden was dus helemaal goed....3 zijn er uit gekomen...misschien dat ei nummer 4 ook nog uitkomt (zou pas over 2 dagen zover zijn) dat zou natuurlijk helemaal te gek zijn maar 3 is ook prima ;)

Met Calimero gaat het ook prima, die fluit als een tierelier en is helemaal gek geworden met onze oudste zoon Felix die hem nu probeert trucjes te leren...wat natuurlijk (nog) niet wil lukken maar ik denk dat ze daar wel wat leuks van gaan maken  :D

Cherro

Wat leuk, zo'n verrassingssplit ;D

Gefeliciteerd met je 3e donsje :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

;D
Dat gaat ook goed hier!!!!
Gefeliciteerd met de donsjes!!!!
Wat lief....!!!!
Leuke foto's....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Tamireya

Dank jullie wel  :D

@Cherro: Niet een verrassingssplit maar twee al  ;D

Ei nummer 4 gaat aan een kant donker verkleuren....dus daar zal niks meer uitkomen denk ik, helaas  :(

Hoe lang laat ik dit eitje nu nog liggen? Als het het 4de gelegde ei is dan zou het morgen uitkomen.

Maar goed, 3 kleintjes zijn er en het gaat best wel goed met ze...

De lutino is wel iets kleiner dan de andere twee terwijl het het eerste donsje was  ???

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit wel eens bij lutino´s kan gebeuren ???
Klopt dat?

De kropjes zijn bij alle drie goed gevuld, daaraan ligt het dus zeker niet.

Jeroenw

Gefeliciteerd met je donsjes
Dat het super grote valken mogen worden

Tamireya

Dank je Jeroen  :)

De donsjes gaan (redelijk) goed.

Heb vandaag is alles goed berekend wie waarschijnlijk uit welk ei kwam en dit is het resultaat:

Ei 3 moest uitkomen op 07.07.´11.
Daaruit kwam Akay de witmasker

Ei 4 moest uitkomen op 09.07.´11.
Daaruit kwam Ascala, geel donsje.

En nu zit ik nog met Donsje nummer 1, Akia mijn Lutino meissie.
Of ze komt uit ei 1 en is twee dagen te laat geboren of ze komt uit ei 2 en is een dag te vroeg geboren.

Een ei is niet uitgekomen en ga ik een dezer dagen nog een keer proberen uit te halen.
Wilde dit gisteren al doen omdat er geen teken van leven meer in zit en al verkleurt is. Yin heeft alleen zo een mega herrie hierover gemaakt toen ik het pakte, dus heb ik het weer in het blok gelegd. Extra een stuk apart van de donsjes maar ze hebben het er gewoon weer bij gelegd. ::)

Akay doet het prima, zit echt mega recht op, schreeuwt het hardst naar eten en doet denk ik een dezer dagen de oogjes open  ;D. Hij/zij is nu 7 dagen oud.

Ascala doet het ook prima. Is nu 5 dagen oud en heb ik niet echt veel over te vertellen  :-[

Mijn zorgenkindje is Akia mijn meissie.
Zo klein ze ook is, zo stapel verliefd ben ik nu al op haar.
Ze hinkt duidelijk nog achter. Lijkt nu een beetje op Ascala kwa formaat maar is dus al 8 dagen oud en zou tog meer uit zien als Akay  :(
Ik hou haar extra in de gaten. Ben aan het overwegen of ik niet een beetje pap zou kunnen bij geven zodat ze een beetje sterker gaat worden.
Kropje is wel gevuld maar niet zo veel als bij Akay.

Heb probeert de tip van Rianne te gebruiken (Akay eruit halen tijdens het voeren) maar dat lukt niet zo goed want ik ben tot nu toe steeds te laat erbij gewezen.

Yin en Yang zijn zo lief mij tegenover geworden als ik in het blok kijk. Zonder gevaar kan ik kijken en mag Yin en Yang op mijn hand nemen om zo beter de donsjes te bekijken  :D
Tuurlijk proberen ze eerst even bose geluidjes te maken maar eenmaal op mijn hand is dat over.
Geweldige vooruitgang is dit toch. ;D

Voor de rest is het vandaag even iets gek...heb vanochtend de kooien open gedaan en ging Yin in de kooi van Calimero en Calimero in de grote voliere  ;D
Zo gek, ze hebben het zelfde aan eten in de kooi maar toch dan de "andere kant" even proefen  :D

Nu zit Calimero nog steeds in de grote voliere en Yin ernaasr. Blijkt goed te gaan er is nog niet naar hem gehapt.
Hopen dat Yang ook zo aardig doet dan hoeft Calimero niet meer alleen te zitten maar mag ook in de grote kooi  :D

Tamireya

Akia:

Alle drie samen:

Ik weet niet wat ik hiermee moet. Ze is zo klein en zou toch al zo groot moeten zijn als Akay ???

Van alle drie was vanochtend voer geluidjes te horen, dat is net een uur geleden en de kropjes zijn (vind ik)  niet echt vol  :(

Ook lijken ze iets uit te drogen...ze hebben tenminste droge huid aan een paar plekjes.

Water is aanwezend en ik heb het probeert met rul eivoer maar ze willen er nog steeds niks van weten behalve als ik het meng met zaadvoer. >:(

Heeft iemand tips voor me, wat ik het best kan doen?

*Esther*

Wat ouders ook graag aan hun jongen geven (hier) is gekoookte rijst of macaroni, oud gedroogd brood en paardebloemblad/sla/andijvie.
Kleine donsjes krijgen automatisch minder voer dan grote donsjes. Wat ik op de foto zie, lijkt het kropje aardig gevuld hoor.
Laat ze maar lekker in hun nestje blijven. Hoe meer ouders gestoord worden hoe groter de kans dat ze minder enthousiast met het nestje zullen zijn.
Als je het niet vertrouwd kun je met een spuitje iets bijvoeren.

gr Esther

*Manon*

Volgens mij komt het ook allemaal wel goed hoor!!
Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk op de ouders te vertrouwen... ze weten beter wat goed voor hun kinderen is dan ik.

Jammer van je eitje die niet is uitgekomen  :-\

Groetjes Manon

Tamireya

Yin en Yang lusten bij mij echt niks extra´s behalve brood.
Heb van alles probeert maar ze kijken het niet eens aan  ::)

Geen idee hoezo maar vlak nadat ik mijn laatste bericht schreef hoorde ik opeens een orkest van donsjes en zie daar...alle kropjes waren heerlijk vol.

Dit gaat opeens nog veel beter als de andere dagen  :D
Grote opluchting dus, ik hoop dat het nu helemaal goed gaat komen.

Ik haal de kleintjes er ook niet vaak uit. Alleen Akia had ik enkele dagen geleden eruit gehaald omdat haar hele gezichtje volgeplakt was en dat toch nodig schoon moest gemaakt worden.
De foto´s zijn ontstaan omdat Yin en Yang in de ochtend (als ik naar beneden kom) nu samen uit het blok gaan om dan te eten en een rondje door de kamer te vliegen.
Die kans grijp ik dan natuurlijk om even goed te kijken hoe het gaat en had daarbij dus ook snel een foto gemaakt.
Een keer per dag in het blok kijken denk ik is niet erg, voor de rest van de tijd laat ik ze lekker hun gang gaan  ;)

Gisteren zag ik dat van Akia en Akay de oogjes open gaan. Wat gaaf is dit toch om te zien. En dan nog van mijn lutino meissie...dat had ik helemaal niet verwacht omdat ze zo klein nog is  :D

Het ene eitje kon ik gisteren eindelijk uit het blok halen...zoals ik het zag was het niet eens bevrucht...of het was wel bevrucht maar al heel lang afgestorven.

samantha21

hey!

leuke foto;s  :) wat een kleintjes zeg!
en nog bedankt voor dat pb;tje van die binnen voliere! echt prachtig gemaakt  :)