19 juli 2025, 01:39:16

Tami´s valkjes, fotooooooossssss :-D

Gestart door Tamireya, 20 april 2011, 21:23:50

« vorige - volgende »

Gerdy

goeiemorgen..hier ben ik dan

groetjes Gerdy

Tessa1986

Wat is hij/zij mooi! :-* Heb je al een naam?
Ja Gerdy heeft heel veel mooie valkjes!
Nog 2 weekjes ongeveer? wachten duurt heel lang he.

Groetjes Tessa,Rambo en Koekie

Tamireya

Dank je wel voor de foto´s Gerdy.

Wat is het toch een snoepje  ;D

We zijn thuis al druk bezig om een naam te verzinnen voor hem.
Tot nu toe staan er drie op een lijstje voor namen die wij eerg leuk vinden.

Calimero, Chiko en Cesar.

Wie dus nog een leuke naam weet voor der deze lieve boef, suggesties zijn altijd welkom  ;D

2 weken kunnen eerg lang worden....kan het bijna niet afwachten en zou hem het liefst nu al thuis willen hebben.
Misschien hebben we geluk en is hij al vroeger zelfstandig, dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn  ;)

*Manon*

Wat een mooierdje is hij of zij!!

:-* :-*

Ik hoop dat de aankomende twee weken voorbij vliegen voor je....  :D

Groetjes Manon

Tamireya

Danke je Manon  :)

Ja ik hoop het echt....tot nu toe heb ik nog niet het gevoel als of de tijd snel gaat....de dagen lijken eindeloos ook al heb ik genoeg te doen  :D

Maar goed, je moet er wat mee dus een leuke naam verzinnen, de kooi bewoonbaar maken, Yin of Yang betuttelen en nog meer speeltjes knutselen in de hoop dat hij ermee gaat spelen ;D

Yin en Yang doen het super...ze wisselen zich echt heel goed af met het broeden...dit deden ze de laatste keer ook wel maar nu dus nog veel beter.

Het eerste eitje is gelegd op 15. juni, het tweede eitje op 17. juni dus zal er vandaag ook weer een eitje bij gekomen zijn hoop ik.
Ik heb sinds 2 dagen niet meer gekeken om hun zo min mogelijk te storen en wacht gewoon af totdat ze weer samen buiten zijn om dan even te spieken  ;)

*Manon*

spannend hoor!!
Knap van je dat je niet gaat kijken.... ik ben altijd veel te nieuwschierig  :-[

Groetjes!!

Tamireya

Ik ben eigenlijk ook veel te nieuwsgierig maar nu ook een beetje bang dat ook dit nestje niet gaat slagen als ik regelmatig ga kijken en de ouders boos maak omdat ik de eitjes wil zien...dan stel ik liever mijn "behoefte" naar achteren en probeer geduld te oefenen :)

*Manon*

je hebt groot gelijk hoor!
Het welzijn van je valkjes gaat boven alles hé  :)

Cherro

Spannend met je nestje, hopen dat t dit keer lukken gaat!

En wat een snoepie krijg je van Gerdy joh! Plaatje! ;D
En een naam, pffff, vind dat altijd zo moeilijk voor valkjes die niet van/voor mezelf zijn, maar zal eens voor je nadenken ;)

Al vind ik Chico best wel bij hem passen eigenlijk :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Tamireya

Ja erg spannend met het nestje....kon tot nu toe nog steeds niet meer in het blok kijken....ze wisselen gewoon zo goed af dat ik er niet snel genoeg bij kan komen  ::)

Dus nu weet ik niet eens hoeveel eitjes er liggen  :D
Dat word zeker een heel groot suprise nestje  ;D ;D ;D

Ik kan het bijna niet meer afwachten totdat die kleine uk hierheen mag verhuizen  ;D
Over de naam zijn we er langzaam uit...denk ik tenminste....Ik heb nu Odin en Calimero uitgekozen en als hij/zij hier is zullen we kiezen wat het best bij hem past....als ik namelijk nu nog verder naar namen ga zoeken krijgt ie straks in plaats van 1 waarschijnlijk 20  :o

Vandaag maar even lekker geknutseld...paar kraaltjes (helaas verkeerde maar goed), sisal en een hooikrans.....ben heeel trots op mezelf dat ik zo een leuke idee had en het tot nu toe ook echt goed uit ziet....ben er wel nog niet klaar mee maar goed...heb nog even de tijd ervoor gelukkig  ;)

Hadden ze bij de Action toch altijd zo leuk honden en kattenspeelgoed...nu is het opeens weg....tenminste in onze filiaal hebben ze er niks meer van....van het weekend dus maar even snuffelen gaan in een andere filiaal...hopen dat die dat nog wel heeft  ;D

Tamireya

Na 5 dagen wachten heb ik vanochtend toch maar even in het blok gekeken hoe het er uit ziet.

Heb heel zacht het blok open gedaan, rustig gesproken en als afleiding van mij een klein stokje aan het uitvlieg gat gedaan...Yin is daar op af dus en ik kon snel kijken hoe de eitjes er uit zien zonder gebeten te worden ;)

4 hele mooie prachtige eitjes liggen daar  ;D
Ze zijn alle mooier, voller, steviger en ronder gevormd dan die van het andere nestje.
2 eieren ervan zijn spierwit, het derde eitje begint de roze kleur te verliezen en het vierde is nog roze.

De eitjes zijn dus van 15, 17, 19 en 21 Juni en verwacht ik op 3, 5, 7 en 9 Juli mits ze alle bevrucht zijn  ;)
Ik ga er op dit moment niet van uit dat er nog een ei bij komt. Het eerste nestje bestond ook uit 4, maar we zien wel.
Ik ga nu pas weer kijken als ik het eerste piepen uit het blok kan horen  :D

Tamireya

Van hier maar weer eens een berichtje...de drukte wil niet minder worden  ::)

Vrijdag kreeg ik een berichtje van Gerdy dat mijn kleintje zelfstandig was en ik hem kon afhalen....nou dat was een verrassing.
Helaas zaten wij zaterdag de hele dag bijna bij de hockey van onze oudste en zondag was ik jarig dus dat vond ik maar niks om hem dan zo te laten wennen aan ons (eerste dag niemand thuis en tweede dan meteen drukte  ;))

Maar gisteren avond was het zover en heb ik hem afgehaald  ;D
Tjonge wat is de kooi groot voor een valkje  :o
Had de kooi gebruikt voor de ratten van mijn zoon maar die hebben een tijdje geleden een kleinere gekregen omdat ze veel minder bewegen nu ze toch wel echt oud worden  ;)
Lekker voor de kleine, hij kan er zelfs nog in vliegen zo groot is de kooi :o

Yang vind mijn nieuwe aanwinst maar niks....schreeuwt als een gek naar hem en probeert door de tralies van twee kooien te bijten....tjonge jonge wat een macho  ::)

Vanavond mocht hij de eerste keer even naar buiten. Hij zat lekker op mijn schoot met trosgierst en gewone zaadjes te knabbelen en Yang weer aan het gillen en schreeuwen...nou ja dacht ik laat ik eens kijken wat ie doet als ik de kooi open doe...hij komt toch niet naar me dus die kleine is wel "veilig" bij me  ;D
Yang uit de kooi meteen en op de andere kooi zitten en gluren wat die andere toch daar doet....heb toen na een poosje de kleine ook maar op de kooi gezet met trosgierst en tada geen geschreeuw maar een lief valkje naast het andere aan het snoepen  ;D
Prima, ik blij dat het toch goed blijkt te gaan schrikt Yang opeens omdat die kleine met zijn staart tegen hem aankomt en wat doet ie meteen....probeert te bijten  :o >:(
Dus ik zeg tegen hem: Nou dat vind ik niet aardig, hij is toch nog zo klein als je zo lelijk doet ga dan maar liever terug in je kooi...
Iedere normale vogel zou nu geen flauw idee hebben wat ik daar gezegd had maar wat doet meneer....draait zich om, gaat naar zijn kooi stapt naar binnen en kijkt me boos aan  :o#
Ik stond er wel even erg versteld van dat Yang "luisterde" naar dat wat ik zij want normaal gaat hij nooit terug in de kooi als ik het zeg  :D

Nu zitten ze allemaal in hun eigen kooien en ik lekker op de bank  :)

Yin interesseert zich niet echt voor de nieuwe...die is druk bezig met het broeden en laat zich daar niet aan storen...vrouwen zijn toch altijd makkelijker ;D ;D ;D

Voor de rest gaat het prima hier. Zondag word het eerste donsje verwacht. Heb 3 keer gekeken in het nest en niet een keer geschouwt dus ik heb geen idee of wat bevrucht is of niet...mijn gevoel zegt dat er 3 van de 4 goed zijn, ben benieuwt  ;D

Hier nog even twee foto´s van mijn kleine ukkepuk  ;D

Een grote foto update volgt zodra de batterijen van de camera weer vol zijn  ;)

*Manon*

Ah wat een lieve foto's van je ukkepuk... heeft ukkepuk ook al een naam?  ;)

Oh die mannelijke valkjes.... je zou ze soms wat doen... hier is het ook zo vandaag... een koppeltje wat al een jaar in de voliere zit, kwam terug van een maandje binnen zitten in de voliere.... komt er ook zo'n mannelijke opdonder aan die ze achterna zit om even te laten zien wie de baas is...

Gelukkig is dat van korte duur...  ;)

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst.... hij of zij is prachtig!

Groetjes Manon

Tamireya

Hoi hoi

Ja hij heeft nu ook een naam.

Calimero  ;D

Heeft even geduurd tot dat we eruit waren maar nu zijn we er zeker van dat de naam ook goed bij hem past  :D

Nadat we nu een klein ongeluk gehad hebben, mogen ze een paar dagen niet meer samen buiten vliegen.....Yang is achter Calimero aan gevlogen en die is zo geschrokken dat hij tegen het plavond vloog en een klein wondje aan zijn vleugeltje opgelopen is.
Yang is er ook niet goed van af gekomen want ze zijn tegen elkaar gebotst en die had (vermoedelijk) een lichte hersenschudding en zat vlak erna te spugen  :o
Dat was flink schrikken maar een half uurtje later was alles weer goed en zaten ze te eten, drinken en poetsen  :)

Yang is nog steeds niet echt goed op Calimero te spreken....op de ene kant vind ie hem interessant en dan uit het niets begint hij hem aan te schreeuwen  ::)
Ik hoop dat dit nog wel gaat veranderen.

Calimero doet het echt prima, kan het bouwvakkersfluitje heel mooi namaken en zit de hele dag als een papegaai te kletsen (kan het niet beter omschrijven maar het klinkt meer naar papegaai als een valkje, zal eens proberen om een video ervan op te nemen) en probeert blijkbaar te praten. ;D

Zondag had ik het eerste donsje verwacht, maar is tot nu toe nog niks uitgekomen  :(
Vandaag ga ik proberen de eitjes is goed te controleren en kijken hoe het daarmee is.

Tamireya

YYyyyeeeesssss het eerste donsje is vannacht uit het eitje gekropen  ;D ;D ;D

Het kleintje is al helemaal droog en het ei heeft ie heel mooi gekapt.
Kon alleen niet goed zien of het al gevoerd is (Yin was iets te beschermend  ;)) maar ik zie wel een verschil met het jong van het eerste nestje.
Die lag op z´n zijkant en deze zit al iets meer recht op dus dat gaat voor zover goed. Ik ga vanmiddag of vanavond nog even kijken of het gevoerd is, mocht ik niet eerder een geluid gehoord hebben  ;)

Gisteren avond hebben Calimero en Yang zitten "gillen" naar elkaar dus toch maar weer probeert om ze samen los te laten.
Ging erg goed en geen gehap dat was dus erg leuk.
Yang heeft de kooi van Calimero ook even bekeken van binnen en toen het weer terug ging de kooi in wilde Calimero niet in zijn kooi maar in de andere, die vloog dus van mijn vinger naar de andere kooi en sprong er snel in.

Dat dus maar even aangekeken hoe Yang hierop reageerde....logisch, schreeuwen, happen en gewoon weg niet aardig tegen die kleine. En wat doet Calimero....begint naar eten te bedelen tegen Yang  :o
En hij eet echt goed zelf en veel ook nog...alles wat hij aangeboden krijgt gaat er meteen in  ;D
Rare boel hierzo  :D
Yang was er wel even rustig van, maar wist denk ik niet zo goed wat hij daarmee moest.
Maar goed, heb ze even gelaten en Calimero toen weer naar zijn eigen kooi gebracht  ;)