mijn eerste donsjes!lizzy de mams plots overleden...

Gestart door wiesje73, 20 april 2011, 20:19:35

« vorige - volgende »

Larissa

super dat het zo goed gaat, ben benieuwd hoe de schatjes er nu uit zien

groetjes

wiesje73

Zo positief als ik was begint me de moed nu wel wat in de schoenen te zakken :'( paps plukt ook erger ineens (bloed)en het viel me op dat de kropjes lang zo vol niet meer zijn wel bij de jongste 2 maar de 3 grootsten hebben niet een mooie grote krop.
ik heb nutribird a21 in huis in de dierenwinkel hebben ze een theelepel verbogen en zeiden dat dat het beste werkt dat het niet meer met een spuitje hoeft.
ik kan niet zo pats boem ineens beginnen met handopfok ik wil eerst nog alles weer doorlezen bij handopfok schema's uitprinten enz..gewoon me goed voorbereiden.
Morgen vroeg moet ik eventjes werken en daarna wil ze ze bij de ouders weghalen en heb mooi rustig alle tijd om er mee te starten.
Dan is dus mijn vraag ik ben om 12 uur morgen thuis stel dat zal ws zo zijn zijn ze dus al gevoerd door de ouders dan moeten de kropjes helemaal leeg zijn voordat ik dus begin met de nutribird?
En overdag kunnen ze dan in een andere kooi onderin de bak met zaagsel evt een handoekje om de zijkanten van t kooitje dat het lekker warm blijft? Of moeten ze in het nestkastje blijven?of mischien s'nachts in t nestkastje?
Allemaal vragen en t zullen er vast nog wel wat worden ;)
hè dacht ik dat t lekker ging begint paps erger met plukken ik kan dat niet meer aanzien de jongen gaan echt blazen als hij in het nestkastje komt en dan staan ze allemaal verstijfd tegen de wanden en maar piepen dit kan echt niet meer :(

Larissa

Hoi

Je zult ze dan ook moeten gaan scheiden van paps anders blijft deze plukken.

Heb je een warmte lamp in huis (biggenlamp heten ze ook) daar kun je de jongen nog onder zetten

Zal je gelijk ff de link doen van handopfok,

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Zelf vindt ik het met een spuitje het makkelijkst vooral als ze wat eigenwijzer zijn, ik denk dat je ook niet te lang moet wachten om met hand opfok te beginnen als paps ze nu ook tot bloedens toe gaat plukken
Doe anders vanavond vast 1 voeding met hand opfok, dat brengt morgen ook weer rust als het niet in eens lukt
1 keer per dag moet de krob voledig leeg zijn, meestal is dit smorgens bij het ontwaken, hier althans.

Heel veel s6 meid

☺ Pita ☺

Jeetje wat balen joh!
Hier heb je een link waar staat hoeveel en waneer ook de leeftijden van de jongen staan erbij.

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

Ik zou wel zorgen dat het lekker warm is in de kamer , desnoods een oud aqariumpje of zo en idd lekker laagje snippers sommige leggen er een knuffel in voor steun.
Ik weet niet hoe oud je jonkies zijn als ze erg jong zijn kan een warmtelamp ook geen kwaad.
Ik hoop dat je nog meer tips krijgt.
Groetjes Petra.

Rissiejjj

Meen je niet!.
Wat jammer zeg dat het nou slechter gaat!.
Je mag ook dit weekend eventjes langs komen hoor!.

En als je verder nog hulp nodig bent, je weet me te vinden!.
Mail reageer ik trouwens wat sneller op!.

En mijn ervaring is dat met spuitje veel makkelijker gaat dan met lepeltje. Hier willen ze zelfs niet van het lepeltje af hebben, maar zodra ze het spuitje zien gaan ze krijsen of hun leven ervanaf hangt!.
Kan eventueel ook wel even een filmpje voor je maken van het voeren hier!, als je dat wilt stuur ik dat eventjes per mail naar je toe!.

wiesje73

De oudste is nu 24 dagen en de jongste 18 moet er dan nog een warmtelamp? Ze zitten in de huiskamer in het nestkastje.
@larrisa mag ik gewoon vanavond ze al een voeding doen? Wat als t kropje niet leeg is nog dan?
Ik heb ook een spuitje in huis hoor heb ik bij de apotheek gehaald.
En ze gaan dan idd ook bij paps weg wil ze dus echt appart zetten.

En pita en Larissa  thanks voor de link ga t doorspitten!!

En maris ik mail je straks even! Ik Wilde idd ook even op YouTube of zo kijken daar staan mischien ook filmpjes?

Gerdy

wat balen zeg dat paps nu ook gaat plukken..heel veel succes met het pappen.

wiesje73

wiesje73

Dan heb ik nog wel de vraag als je de voeding maakt die ik dat dan voor alle 5 tegelijk of maak ik het per vogeltje aan ???

Cherro

Wiesje, k heb je ff een pb gestuurd met wat info, en een telefoonnummer voor t geval t niet lukt. Hoe dan ook t komt helemaal goed ;)

Ikzelf heb zo geen filmpje, dus hoop dat Rissiej een goed filmpje heeft.

Dan kun je ff zien hoe t gaat en alles.

Een lepeltje kan wel, mijn grasparkiet deed t bijvoorbeeld beter met een lepel dan een spuitje, maar mijn kaka's en ook valkjes eerder deden t weer jusit beter met een spuitje.

De voeding maak je gewoon voor een meerdere hoeveelheid aan.

Ik deed voor 2 kaka's voor 2 dagen pap maken. Dit was dan 3 of 4 lepels gekookt water en dan per lepel 3 scheppen poeder.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Rissiejjj

Ik heb volgens mij nog filmpjes van de inmiddels zelfstandige handopfok.
De kleintjes hier hebben net hun voeding gehad, dus dat word vanavond pas weer, dus ga eventjes op zoek naar het oude filmpje.
Moet volgens mij wel ergens op het forum staan hier maar zou het even opzoeken.

En warmte lamp is sowieso handig om in huis te hebben, mochten ze het toch koud krijgen kun je de lamp erbij doen.
Denk dat het in een huiskamer met 5 jongen bij elkaar nog wel vrij warm blijft, maar weet het zo niet.
Ik heb de kleintjes hier ook eerst samen in een blok gedaan zodat ze warmte van elkaar hadden, dat was hier voldoende, maar deze zaten al wat in de veren.

Over de voeding!.
Ik maak het hier voor beiden tegelijk aan.
Ik zet het bakje met pap in een bakje met heet water. Zo blijft het lekker warm.
Maar in het begin kan het zijn dat ze niet snel willen eten etc, en dus de pap wel wat te ver afkoelt.
Maar over het algemeen kan het prima als je het warmhoud in een ander bakje.

Cherro

http://www.dailymotion.com/video/x20n9n_baby-cockatiel-feeding-time_animals

Op youtube kun je ook aardig wat filmpjes vinden. Heb ff gezocht en vond deze. er staan nog veel en veel meer op.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

☺ Pita ☺

Hoi Wiesje je kijkt gewoon hoeveel je nodig hebt voor je donsjes in totaal en maakt dit in 1 keer klaar zodat je je spuitje opnieuw kan vullen.
Zo zou ik het doen en zijn het maar 2 geef je ze om beurten en dan nog een spuitje. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Wel een beetje op de hoeveelheid letten.
Je kan ze ook even wegen voordat je ze eten geeft en daarna weet je gelijk hoeveel ze binnen hebben ;)

Rissiejjj

Het filmpje die ik heb is niet erg duidelijk helaas.
Kan het andere filmpje niet vinden.
Maar dit is hem!.
http://s1002.photobucket.com/albums/af143/Rissiejjj/?action=view&current=05032011029.mp4

Hoop dat het allemaal goed komt, maar heb alle vertrouwen in je!.
En ben tot 12 uur snachts ongeveer bereikbaar via mail.

☺ Pita ☺

Citaat van: Cherro op  5 mei 2011, 19:07:01
http://www.youtube.com/watch?v=6zIufHS54X8

http://www.dailymotion.com/video/x20n9n_baby-cockatiel-feeding-time_animals

Op youtube kun je ook aardig wat filmpjes vinden. Heb ff gezocht en vond deze 2. er staan nog veel en veel meer op.

Nou vind dat eerste filmpje eigenlijk meer dwang voeding :(
Zo zou ik het dus nooit doen met dat slangetje erop...