valkjes plezier...moeilijk maar verstandig besluit..TWIJFELLLL

Gestart door Gerdy, 7 april 2011, 23:29:06

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Wat ontzettend balen !!  :-\
Je hebt je best gedaan.......  :-*

Groetjesssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Esther*

Jammer, joh. Arme Whoopy.
Het heeft niet zo mogen zijn.  :'(

gr Esther

Gerdy

bedankt voor de lieve reacties..

het is sneu maar ik hou mezelf maar voor dat het echt beter voor Whoopy is.

en ik heb mijn handen vol aan mijn 21 pappertjes die ik binnen heb zitten...

vier hebben een groei achterstand en een viertal zijn er erg geplukt..daarom binnen gehaald en de rest zit binnen om handtam te maken..dat zijn ze ondertussen allemaal.

12 zijn er nu gereserveerd.

buiten zijn er nu vijf uitgevlogen en daar doen ze het ook super..

ondertussen willen de meeste weer aan een tweede nestje beginnen maar daar leg ik nepeitjes..anders word het wel heel erg veel allemaal.

mijn dagen zijn dus goed gevuld en zeker de ochtend..eerst de valkjes buiten verzorgen..dan hond uitlaten en eten geven..
daarna per kooi de jongen pappen..ze hoeven gelukkig niet allemaal meer drie keer per dag pap.. en dan meteen de kooi goed schoon maken..stofzuigen en dan mag ik een broodje eten.

ik geniet er nog elke dag van al is het wel super veel werk..maar knuffel heerlijk al die zachte jongen..
ik ben blij dat ik ze niet allemaal een naam heb gegeven..kon ik echt niet meer uit elkaar houden dan.

verder allemaal een fijne dag en geniet van het mooie weer.

gr Gerdy

*Esther*

Super om te lezen dat het zo goed gaat.
Ennuu .... hoeveel nep eitjes heb jij dan wel?? ;D

gr Esther

Landiej

Haha je mag inderdaad een flinke voorraad nepeitjes in huis hebben dan! Kan me voorstellen dat je het wat veel vindt worden als je nog een rond zou kweken.

Succes nog met de vele kleintjes die je nu al mag verzorgen :)

Gerdy

ik heb 25 nepeitjes ..tenminste 20 zijn er van Randy uit Wognum en ik ga ervanuit dat er weer enkele eitjes niet bevrucht zijn..die gebruik ik dan ook.

*Esther*

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

Hoi Gerdy

Sterkte met het verlies van Whoopy, maar het is mss maar beter zo hé. Je hebt in ieder geval je best gedaan. Daar gaat het zeker niet aan liggen.  :-*

Knappe mini valkjes heb je daar zitten zeg! Allemaal stuk voor stuk schatjes om te zien.  :-*

Gerdy

o mijn god..ik heb net iets moeten doen en ik ben er letterlijk ziek van...

een van de uitgevlogen jongen zat al anderhalve dag op een spiraal van touw..het onderste deel is gerafeld..daar kunnen ze fijn mee spelen.

ik had al zoiets van..hij vind het zeker een heel fijn plekje daar..

vandaag eigenlijk verder niet in de tuin dus ook niet bij de voliere geweest..roept mijn vriend me naar buiten  terwijl ik aan het pappen ben..ik moest echt meteen komen.

hangt het jong ondersteboven aan het touw..ik ga de voliere in en ga kijken
tot mijn grote schrik zie ik dat zijn pootje in het flosdraad verdraaid zit..ik zie dat er een paar teentjes al helemaal droog en donkerbruin zijn..ik had echt zo iets van MIJN  GOD wat zal dit kleintje een pijn hebben.

mijn vriend is bang voor vogels dus die komt de voliere niet is..sta ik daar met een vogeltje in mijn hand die vast zit en die ik niet los krijg alleen..ik vraag om een schaar en knip het touw rond het pootje los..

eindelijk heb ik dit kleine wurm in mijn handen en mijn tranen rollen over mijn wangen

ik die kleine mee naar binnen en heb hem in een theedoek gerold zodat ik zijn pootje kon losmaken..na een tijdje prutsen zie ik ook dat er een takje van een anderhalve cm uit steekt..pak ik nog vast om te kijken wat het is..is ook donkerbruin gekleurd...en toen...oooo ik vind het zo erg..
bleek het het botje van het pootje van het kleintje te zijn..zijn hele voetje was eraf en afgebroken.. nu ik dit schrijf word ik weer misselijk..het kleintje was al erg suf en ik heb in dubio gestaan wat ik moest doen..het ingedroogde botje wat tot erg hoog bijna tegen zijn lijfje aan.

ik heb de keus gemaakt om dit kleintje uit zijn lijden te verlossen..ik laat even in het midden hoe ik dit gedaan heb..vind het te moeilijk om erover te praten.

rust zacht mijn allerliefste kleintje..ik hoop dat ik de goeie keus voor je heb gemaakt.

ik voel me nu zo verschrikkelijk k.....t

sorry voor het lange verhaal maar ik moest het even  van me afschrijven.

Gerdy

Caroline

Ik weet even niet wat ik moet schrijven pffffh ...

Hele dikke knuffel meis.  :-*

Je hebt gedaan wat jij het beste achtte.  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Jee meis wat erg zeg  :'(

Heel veel sterkte :-*

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

Ach Gerdy, wat verschrikkelijk  :'(

Een hele dikke knuff, kan me voorstellen dat je je naar voelt, maar neem je zelf niets kwalijk, jij kon hier niets aan doen.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Esther*

☺ Pita ☺

Ik kan alleen maar zeggen dapper dat je het beestje uit zijn lijden hebt gehaald.
Je hebt goed gehandelt hoe moeilijk ook.