14 mei 2025, 23:34:00

een nestje vind het erg spannend

Gestart door wiesje73, 2 april 2011, 18:46:14

« vorige - volgende »

wiesje73

nr 2 erbij :D de foto's zijn een beetje gelig komt volgens mij door de flits.
het moet ook steeds even heel snel haha anders komen de ouders er weer aan.
maar het gaat tot nu toe goed hoor ze regelmatig piepen.
alleen het eivoer nemen ze steeds niet genoeg tot zich vinden ze het niet lekker??ik heb orlux dat moest toch wel heel goed zijn?
nu heb ik zelf een ei gekookt en geprakt met wat beschuit er doorheen kijken of ze dat lusten  ??? ze zijn erg kieskeurig haha.
zaadjes eten ze  wel goed ik heb al grasparkietzaad van extra vital ik dacht dat is wat kleiner en er zitten geen zonnepitten in en dan nog teurlings 228.
maar omdat ik in de poepjes dacht zaadjes te zien??denk ik dat ze mischien te grof voeren?
rijst en macaroni willen ze ook nog steeds niet ze draaien er de neus voor om.
trosgierst en bruinbrood eten ze wel erg goed in.
doe ik het goed denken jullie met voer?

wiesje73

even kijken in de camera  ;D

lekker poetsen

lief he ik ben een trotse moedervalkje hihi

saampjes op de eitjes en babyvalkjes broeden we doen het goed toch ;D

Larissa

hey Wiesje

Inderdaad als je in de poepjes zaadjes vind dan voeren ze te grof, wat ik hier deed was smorgens macaronie,rijst,kiemzaad, eivoer in 1 bak. (tussen de middag en na 15.00 kregen ze vers)
Bruin brood aan het tralies hangen, trosgierst er bij, grasparkieten zaad er ook in ook nog bakje kiemzaad apart

Het valkenvoer gaf ik dan eerst tussen de middag, tot dat ik er achter kwam dat ze de kleinste nog te grof voerde, toen heb ik het verschoven na 17.00 en toen aten ze zich vol.

heel veel s6

wiesje73

Dankjewel voor de tips  ;D
nr 3 is er inmiddels ook  ;)
ze doen het verder heel goed en ze zijn lief en beschermend.
gister was ik even in paniek cookie had en hoe ie het voormekaar heeft gekregen weet ik niet maar hij had een zaadje precies in een neusgatje en het iriteerde hem ook.
ik had al dierenkliniek de toren gemaild wat ik moest die zei al een dagje aankijken en anders komen.
dus gisteravond dacht ik, ik neem cookie even mee naar de keuken want hij vind onder de kraan onder een dun straaltje met water kliederen heerlijk en toen ging hij steeds met zijn koppie eronder waardoor het zaadje week is geworden , daarna ging hij zich uitgebreid bij mij poetsen even paar keer niezen en pffff het zaadje is er gelukkig uit.

Larissa

Hoi hoi

Hoe gaat het met de jongen en ouders ?
Voeren ze nog zo grof of wordt het beter

Super dat het irriterende zaadje uit zijn neusje is dat heb je goed opgelost

groetjeS Laris

wiesje73

hoi hoi

het gaat supergoed ,ze voeren goed en zijn zo lief.
ik geef ze nu eerst eivoer met bruinbood, en trosgierst en later de grasparkietzaadjes gemengd met teurlings valkparkiet zaadjes en tussendoor steeds weer vers brood.de macaroni rijst enz.. gaat echt niet lukken wat ik ook probeer ze lusten het denk ik echt niet. ik zie geen zaadjes meer in het broedhok in de ontlasting.
nr 4 is gisteravond ook uitgekomen en nr 5 is inmiddels bezeig er zit al een gaatje in het ei ;D.
ze had de eitjes om de dag gelegd en is gaan broeden vanaf ei 1 maar nu met uitkomen komt er elke dag 1 uit dus dat betekend dan dat elke eitje eigenlijk te vroeg is toch??
ben nu wel erg nieuwsgierig als ze even wat verder groeien wat voor kleurtjes het gaan worden ze hebben tot nu toe allemaal een geel donsje met donkere oogjes ;D
ik wil ze wel handtam maken maar vanaf wanneer mag je ze eventjes oppakken??ik had zelf zoiets eerst maar even 2 weekjes zo verder en dan langzamerhand aan de hand leren wennen en tam maken? want dan moet ik ook natuurlijk dat broedhokje schoonmaken en nieuw zaagsel erin.
maar het gaat tot nu toe echt goed ik vind het geweldig al dat gepiep hihi ;)
en dan nog een vraagje, ik hou ze straks niet allemaal ;) ik wil er denk ik 1 houden maar kan dat?? ik weet dan natuurlijk nog niet op het een man of een pop is maar kan er een jonkie bij de ouders in de kooi blijven?of gaat daar ruzie van komen of dat een van de ouders gaat wipwappen met het jong op den duur? en als ik dan op den duur weet of het een man of pop is wil ik ergens anders eentje erbij van het andere geslacht zodat ik geen inteelt krijg.

hier zat het zaadje in cookies neus hij liet het even zien dat het hem iriteerde  ;)

dus maar even weken onder de kraan en het zaadje was uit zijn neusje  ;D

cookie aan het voeren

4 babyvalkjes inmiddels  :-*

lizzy de mama even eruit  ;)

wiesje73

lief he  ;D

en nog een keer  :-*

eitje 5 zitten nog steeds barstjes in maar is nog niet uit we wachten af.. ;)

Larissa

Super dat het zo goed gaat, je kunt er rustig 1 zelf houden hoor, heb ik hier ook wel.
Paps,mams, dochter in de voliere en straks
Paps mams zoon of dochter binnen hou er namelijk zelf ook eentje van dit nest voor me dochtertje
Zolang je inderdaad maar zorgt dat vader er niet opspringt of het jong straks op moeder klimt

En de jongen zien er super uit hoor, heel erg gefeliciteerd met de 4 jongen en op naar nummertje 5

groetjes Laris

wiesje73

En het 5e donsje is zojuist ook geboren!! Alle eitjes zijn nu dus uitgekomen ;D

wiesje73

het laatste donsje erbij  ;D hij is net uit want hij is nog wat nattig.

groetjes wiesje

Larissa

hey Wiesje

Ze zien er super zijn het nou witte donsjes of gele donsjes ?

groetjes

wiesje73

18 april 2011, 18:16:24 #41 Last Edit: 18 april 2011, 19:01:50 by wiesje73
Mooi hè  ;D
het zijn allemaal gele donsjes ;) (wel heel lichtgeel)
De oudste is nu 7 dagen en wat een verschil al met de laatste. ;)

Groetjes Wiesje

wiesje73

Vanaf wanneer mogen ze in de hand worden genomen om handtam te worden?
Ik durf ze nu nog niet te pakken hoor ze zijn zo iel en die kropjes hangen daar  ;)
mischien met een weekje?? Dan is het vast wat makkelijker om vast te pakken?
en hoe lang blijven de ouders eigenlijk bij hun jonkies in het nestje eigenlijk? ze voeren ze neem ik aan tot ze zelfstandig zijn als alles goed gaat, maar op den duur als de kleintjes groter worden zal het vast krapjes in het hokje worden toch?

wiesje73

ik zag net dat bij een donsje de vleugeltjes al wat donkerder kleuren ;) ik denk dat dat de oudste is die is nm ook het grootst maar ik hou ze niet goed uitelkaar omdat nr 1 tm 4 steeds een dag na elkaar uitkwamen dus is dat verschil niet veel, alleen t nieuwe donsje van gister die erbij is gekomen dat kun je wel heel duidelijk zien  :D

wiesje73

het laatste donsje heeft een geel donsje maar ook wat wit erdoor  ik weet niet of het goed te zien is hoor op de foto  ;) hij zit met z'n kontje tegen het kappotte eitje aan en de witte plekjes dons is bij zijn nekje en aan t vleugeltje

en nog een foto van vandaag dan zie je bij de oudste al dat de vleugels donker worden en ook op zijn hoofdje(kuifje?) en er is nog een die ook al een donker plekje op t hoofd krijgt en vleugels.
en ik zag bij de oudste al spleetjes in zijn oogjes  ;D die gaan dan vast snel open  ;)