9 mei 2025, 23:13:28

help me met het gedrag van nono

Gestart door ton41, 28 maart 2011, 19:58:16

« vorige - volgende »

ton41

Mijn valk nono is nu 8 maanden oud sinds en paar weken komt hij nog wel bij me zitten op me knie en heb dan alleen nog maar aandacht voor me handen gaat bol zitten en steeds schudden als ik hem op me hand wil zetten gaat die in de aanval als ik hem dan toch te pakken heb en op zijn kooi zet vliegt die gelijk naar me toe en probeert me dan aan te vallen. hier voor kon ik alles met hem doen kwam gewoon op me schouder zitten en bij me kroelen en eten maar nu helemaal niks meer ook zit hij steeds te piepen als die op me knie zit.PS nono is een mannetje wie kan me helpen.
groetjes Ton

Bello

Je valkje is duidelijk in de puberteit en is je aan het uitproberen.

Negatief niet belonen maar negeren. echt het gedrag gaat over. Helaas bij de een duurt het iets langer dan bij de ander.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

pacotjuh

ja mijn mannetjes valk doet dat ook, als ik mijn kamer binnenkom dan vliegt hij me wel een aan, en hij is 2 jaar.

Landiej

Die van ons is met 2 jaar volgens mij ook wat laat in de puberteit. Negatief gedrag negeren moet uiteindelijk gaan helpen, hoewel het wel veel geduld vergt. Bovendien laten merken dat je niet bang voor hem bent, en dat hij met zijn dreigende en aanvallende houding niets bereikt.