28 april 2024, 02:04:16

schreeuwen, tips?

Gestart door B87, 13 maart 2011, 13:59:59

« vorige - volgende »

B87

IEMAND TIPS??

Ik word helemaal gek van mn vogels. Vooral Gina (zit in het karakter zegt Saar... ::)).
Ze schreeuwt de hele dag door. En in mijn 2kamer appartement kan ik ze niet even ergens anders neerzetten.
Barry is op t moment rustig, fluit meest van de tijd ipv schreeuwen.
Dus het Probleem is nu gina....
Schreeuwen tegen ze, op de kooi slaan, negeren of een doek over de kooi werkt niet.

Kortom alles geprobeerd....

Ik trek het gewoon niet meer, ben elke dag chagrijnig door de vogels.

Ik kan ze niet de hele dag uit de kooi halen, want ik werk.
En als ik thuis ben wil ik niet de hele tijd een vogel op mn hoofd. Dus ze zijn er meestal s avonds 1-2,5 uur uit. En soms ook langer, ligt eraan of ik weg moet en of ze rustig zijn of niet.
Heb ze er trouwens ook een tijd alleen maar uitgehaald als ze rustig waren. Maar dat resulteerde soms in helemaal niet meer eruit komen. Want ze zijn gewoon nooit stil.
En ik wil ze eigenlijk niet belonen als ze schreeuwen door ze eruit te halen. Ookal weet ik dat dat de enige oplossing is om het schreeuwen te stoppen (althans...meestal...soms gaat Gina vrolijk door >:( )
Maar zo leren ze dat ze door schreeuwen eruit mogen, dus dat vertik ik.

Mijn enige optie is nog een volliere in de tuin... want ik weet het niet meer. Gina moet gewoon kappen, ik draai gewoon door zo.... :o
Hoop echt dat jullie nog tips hebben voor mij. Want dit is gewoon niet vol te houden....


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Bello

Hoe oud is Gina?

kan zijn dat haar hormoontjes door het lijf gieren.

Dat je er turreluurs van word van het gekrijs kan ik geloven.

Hoop dat je goede adviezen krijgt.

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

B87

Ehhhmmm ja hoe oud is Gina.... ze is van juni/juli 2009.

Ze zit zo nu en dan kippetje, maar Barry snapt het niet.

Ik hoop dat het snel ophoud, anders wordt het toch óf ze wegdoen (of een van de twee) of naar een voliere buiten.
Dan blijven ze tenmisnte nog bij mij ;D


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

carco

Dan denk ik dat dit schreeuwen met broeds gedrag te maken heeft?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Hermien

Het is lente! Echt tijd om valkjes de hormonen door het lijf te laten gieren......
Ik denk ook dat ze broeds gedrag vertoont.

Sterkte ermee!


B87

Nou dat weet ik niet zo zeker.... ze deed het al veel eerder, zeker in januari al.... toen was het nog echt gen lente!

Ik zou het erg zonde vinden om Barry naar buiten te moeten doen. Hij is best op mensen gericht. Gina is altijd liever bij valkjes geweest dan bij mensen, dus voor haar zou het niet zo veel uitmaken. Maar dan zit de een alleen buiten en de ander alleen binnen....


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

carco

Tjsa, als je een volière overweegt kan je ook voor Gina een maatje erbij nemen voor buiten en Barry binnen houden en ook daar een maatje voor bij nemen.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Rianne

Een tam valkje in de buitenvoliere is anders ook heel gezellig hoor :)

Rene

Als mijn maatje hier begint te schreeuwen dan negeer ik hem volkomen, werkt eigenlijk best goed want meestal houdt ie zowat meteen op of na n hele korte tijd. Dan gaat hij zitten piepen en dan loop ik er even heen geef hem wat aandacht en dan is het eigenlijk altijd weer goed.. Maar ja schreeuwen doen ze nou eenmaal, in de natuur ook dus ja, ik maak me er nooit zo druk om. In het begin schreeuwde hij ook constant als ik in n andere kamer was en dat heb ik gewoon altijd genegeerd, nu doet hij t soms nog wel maar 9 vd 10 keer niet meer. Gelukkig heb ik van bijten geen last, hij bijt wel ooit maar dan ga ik gewoon met mn hand naar hem toe en dan peert ie er meestal meteen tussenuit en komt 2 tellen erna weer terug.

Van wat ik hier op t forum ooit lees, heb ik denk ik wel n makkelijk valkje.. Hij heeft ooit zn fratsen, maar goed daar blijft het een dier voor denk ik dan maar.

grtz

bobbie

Op de kooi slaan  ??? :o Schreeuwen tegen ze  ??? :o

Zo maak je het alleen maar erger. Negeren, negeren en nog eens negeren. En kan je er echt niet meer tegen, dan inderdaad een andere oplossing zoeken door bv een voliere buiten. Maar op de kooi slaan en schreeuwen tegen ze: nooit doen!

Negatieve aandacht is ook aandacht!

Succes, Nel

B87

Haha ja uit wanhoop doe je alles.
Ik ben elke dag chagrijnig door Gina... das  toch niet goed.
Moet kunnen genieten van ze!

Stel dat ik ze naar buiten doe, per wanneer is dan handig?
In de winter is het dan wel saai, want je kunt ze dan niet even mee naar binnen nemen ofzo, ivm temperatuurverschil of wel?

De raderen gaan weer verder draaien..... ::) :P


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

Rene

Tico schreeuwde tot n week of 2 geleden soms ook wel heel hard en n tijd achter elkaar, maar ik heb het gewoon genegeerd, soms heel moeilijk maar ja t weegt niet op tegen het plezier wat je er aan kan hebben. De aanhouder wint zeggen ze altijd.

En als je er echt gek van wordt kan je toch ook altijd n ander thuis voor haar zoeken? Als het tenminste zo erg is.

dimi859

zoals de meeste zeggen negeren, negeren en nog eens negeren
mijn valkje  roept ook regelmatig en heb van het begin af aan genegeerd als hij dat deed en is er dus ook uiteindelijk mee gestopt met zijn oneindig roepen  ::)
maar kan er wel inkomen dat je er zot van word na zo'n lange dag werken en dan nog eens dat lawaai  niet echt plezant ;)
ze zullen volgens mij alleen maar stoppen door te negeren en zeker niet te slaan of te roepen dat kan tegen jou keren want dan zullen ze sneller agressief tegen jou als jij ze uitlaat denk ik
veel sterkte nog

grtjs

Bello

Omdat wij Moontje bij haar mannetje en kids weggehaald hebben, zit ze momenteel boven in een kooi.

Het was gillen en krijsen naar elkaar, maar dit gedrag nemen we van alle valkjes niet, hebben we het genegeerd.
Bello en Yeentje deden "gezellig mee".
Is moeilijk, maar we hebben gewonnen.

Ik zit nu op dezelfde kamer als Moontje en ze zit te slapen.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

cella-o

Nou wij worden er ook knetter gek van, het duurt nu zo 3 weken en we nergeren maar het word steeds erger...

Is het niet handig om dan een 2e vogel er bij te nemen alsmaatje ofzo?