28 april 2024, 14:10:09

schreeuwen, tips?

Gestart door B87, 13 maart 2011, 13:59:59

« vorige - volgende »

Landiej

cella-o: als jouw valkje alleen is zou een maatje wel een oplossing kunnen zijn inderdaad.

B87: Is het een idee om Gina apart te zetten in een andere kamer (bijv. boven) totdat de rust een beetje wedergekeerd is?

Gerdaaaa

13 april 2011, 14:33:35 #16 Last Edit: 7 mei 2011, 19:52:26 by Gerdaaaa
Citaat van: cella-o op  6 april 2011, 18:22:52
Nou wij worden er ook knetter gek van, het duurt nu zo 3 weken en we nergeren maar het word steeds erger...

Is het niet handig om dan een 2e vogel er bij te nemen alsmaatje ofzo?


Wij hebben bewust 2 vogels, omdat onze vorige bird zo krijste.
Nu met 2 doen ze het gezellig samen



tomw

hallo iedereen,

ik heb hetzelfde probleem als B87.
mijn valkje krijst ook gewoon 24/7.
hij is nog geen jaar en hij is behoorlijk tam.

nu met het mooie weer zet ik hem buiten en dan kan hij heel mooi fluiten maar als ik heb binnen zet begint hij met krijsen.

nu lees ik dat het nu tijd is voor hormonen en dat hij daarom zo erg krijs.

kan ik hier wat aan doen?
Oja ik heb al heel lang geprobeert hem te negeren maar zonder succes.

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

tom

B87

Zo ik ben weer een tijdje niet geweest.
Had gehoopt leuks nieuws te brengen, maar helaas bestaat het probleem nogsteeds.

Ik heb een 2 kamerapprtement dus Gina ergens anders onderbrengen kan niet. Had ik maar een boven, dan was het probleem idd wat makkelijk op te lossen.
Nu hoor ik haar altijd omdat ik zo'n klein huisje heb.

Het schreeuwen is dus niet minder geworden.
Ik weet dat Gina een heel lief valkje is. Toen zij alleen zat nadat Suzy overleed kwam ze veel meer bij mij zitten en schreeuwde ze niet.

Pas heeft ze trouwens 2 eitjes(onbevrucht) gelegd. Ik denk dat ze toe is aan een gezinnetje. Alleen Barry snapt er niets van en is erg op mij gericht.

Zou Gina beter op haar plaats zijn in een voliere, waar ze meer ruimte heeft en een partner kan vinden?
Ik vind het erg moeilijk om haar weg te moeten doen, maar zo gaat het eigenlijk ook niet langer.

Barry wil ik ook niet kwijt, dus allebei naar buiten doen in een voliere vind ik denk ikniet de juiste oplossing. Want ik denk dat Barry veel minder tam wordt omdat je in de winter niet veel bij ze bent, toch?!

Kortom, denken jullie dat het voor Gina goed zou zijn om naar en ander plekje te gaan, in een voliere bij iemand?
En zou Barry weer kunnen wennen om alleen te zijn??

Pffffffff moeilijk........


Dagboekje van Suzy en Gina
Suzy voor altijd in mijn hart! 31-10-'08/ 02-03-'10

nick

schreeuwen ? aandacht of angst /  plantenspuit werkt bij mij prima ;) zijn ze weer een hele poos druk :) probeer dat maar eens

Rocko

Ik heb hier geen ervaring mee, mijn valkje krijst eigenlijk niet.. hij zeurt af en toe wel als ie uit zn kooi wil..

Denk dat negeren het beste helpt.. door te schreeuwen wil hij/zij je aandacht, maar je moet niet vergeten: jij beslist wanneer je hem/haar aandacht geeft.

Duurt misschien even, maar op een gegeven moment zal ie dat door krijgen en wordt het krijsen minder

Suc6 en geef niet op