Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Haha inderdaad Thea ;D

En het was zeker ff gezellig ;D

Leuke foto's heb je geplaatst hoor van mn 2 meiden :)

Manon, dank je wel ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Landiej

Kenji heeft ook al zo'n aparte kuif :D Beetje een kroontje ipv een rechte smalle kuif. Onze Lola en zoontje Bahco hebben dat ook.
Jammer van dat plukken, maar dat maakt ze inderdaad niet minder leuk :)

Cherro

Haha ja, grappig is dat he ;D
Vind het wel erg snoezig lijken ;D

Ja wel jammer van die paar veertjes, maar gelukkig heeft hij t daarbij gelaten :)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

wat een leuke foto;s en wat zijn ze beiden prachtig! jammer van bubba der veertjes maar dat komt zeker wel weer goed. :)
dat kuifje is wel erg cute hor! net idd een kroontje! echt een prinsje!

zijn ze nog een beetje actief? :) of willen ze alleen maar geknuffeld worden? ;)

Cherro

Ja lief he :)

Ze zijn zeker actief ;) Goed al aan t vleugeloefeningetjes doen, en beide gingen ze net bij de voerbak kijken, dus langzaam aan worden ze steeds een stukje groter :)

samantha21

goed om te horen  :) dat ze goed groeien  :) :)
geef ze maar een dikke knuffel van ons  ;D

is de voliere nog een beetje heel gebleven met het slechte weer bij je?

Cherro

Hier viel het reuze mee, al het rare weer is echt precies om ons stukje Friesland heengegaan gelukkig!

1 golfplaat was er van de week al afgewaaid, maar dat is niet de eerste keer en mijn valkjes keken er ook niet echt van op eigenlijk haha ;)

Zag net dat er nog een wat losgewaaid was, maar er moeten toch nog andere op, en ze zitten nu lekker te genieten in het zonnetje, en de rest zit onder de dakplaat die er nog wel op zit end ie t te warm vind ;)

En anders is een sjorbandje gewillig :) ;)

Cherro

Ik deed net even een nestcontrole bij de kleintjes van Kenya en Nessa, en ik meende van de week al wat bloedpikjes te zien, maar dacht, dat komt wel eens voor bij pennetjes die uitkomen, maar zag net 2 jongen die bij de hals een fikse bloeduitstorting hadden, evenals op de kont.

Ik vermoed dat Kenya en Nessa de jongen dus plukken  :-\

Zal er even wat fotos van maken en hier zo plaatsen.

Cherro

Hier zijn de foto's.

Bij de hals en borst voornamelijk zijn er aardig wat pennetjes gepikt, en ook de kuifjes zijn foetsie  >:( Hebben ze ook kleine bloedpikjes.

Ik dacht bij de kuifjes dus dat het was omdat ze doorkwamen, soms hebben ze wel eens ietsie bloed, maar bij de grootste 2 die al in de pennen zitten, zie je duidelijk bloeduitstortinkjes zitten  :-\

Mooi balen dit.

Deze laatste is niet heel duidelijk, maar je ziet de donkere streep op de krop, dat is een grote bloeduitstorting

*Yvon

Hoi hoi

Wooowww,dat is heftig geplukt worden.  :o
Het lijkt wel of ze ook steeds het velletje meetrekken.  :-\
Ze worden wel goed gevoerd en dat maakt zulke dingen wel weer lastig.
Je zou het tot morgen tot later op de dag aan kunnen kijken en dan een beslissing nemen.
Als het nog erger is zouik ze eruit halen en de donsjes zonder pennen nog laten zitten.

Succes !!

Groetjessssssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Cherro

Zoiets had ik inmiddels ook in gedachten, dank je wel voor t meedenken Yvon :)

Het ziet er idd naar uit, en ze hebben er ook last van.
Ik heb zostraks gezien dat Kenya het doet, ze wil ze voeren maar de jongen zitten tjokvol en willen niet. Dan gaat ze aan de veertjes vreten, en volgens mij zag ik het Nessa ook doen  :-\

Ik heb voor de zekerheid een warmtelamp gehaald alvast, die had ik zoiezo nodig voor Roxy wanneer ze pups krijgt, dus stel dat het nodig is heb ik m nu alvast voor de valkjes.

Ik kijk morgen even aan nog, gaat t dan nog steeds zo dan haal ik de oudste 2 er eerst uit, en dan de andere 2 zodra die pennen krijgen.

Zouden ze dan alleen de jongen niet gaan overvoeren die er dan in blijven zitten?

samantha21

jeetje.... idd blauwe plekjes.. hoop dat het morgen beter gaat met ze.je hebt iedergeval de warmtelamp en je houdt het ook in de gaten. succes

Caroline 1569

Zo weer helemaal bij gelezen.
Wat leuk die opdates van je.
Alleen weet ik ook niet wat te doen met die veren snoepers.
Zou nog even afijken.
Caroline 1569

Cherro

Gisteravond heb ik de oudste valkjes er uit gehaald.
Ging voor de nacht nog ff checken en zag zelfs dat er dus vel werd geplukt, daar zat nog een puntje volgens paps en mams ofzo, en hup dikke drup bloed  :-\

Ze zitten nu ook aan de kleintjes te pulken, dus ben benieuwd hoe dat nu gaat  :-\ Het maakt ze niet uit of het vel of veer is, ze zit gewoon net zo lang te pulken.
De oudste jongen deden dan ook niets dan met de koppies schudden, echt heel zielig.

Zit nu te wachten tot hun kropjes leeg zijn, ook die zijn niet goed geleegd Bij de oudste niets, de eennaoudste zit er een bodempje in, bij de eenajongste zit er een bodempje in nog, en bij de jongste is het ook leeg.
Houd het ff in de smiezen en anders zo ff brandnetelthee halen, en de 2 met de krop nog vol dat even geven.
De ouders hebben nog niet gevoerd dus dat zou mooi ff kunnen.

Cherro

Net de 2 ukken ff gepapt, de ene hapte al lekker aan, de andere moest ff wennen ;)

Er zijn vieze nare beurse plekken bij, en ze zijn echt gesnoeid.

Ben wel benieuwd hoe ze gaan worden overigens ;D
1 word wildkleur bont, de anderen witmaskerbont, mogelijk opaline, en weet t niet zeker, omdat ze gesnoeid zijn, maar meende eergisteren al wat witte veerpennetjes te zien :)
Dan zijn het dames :)