Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Citaat van: smiley op  2 juli 2011, 00:57:03
Gaaf 2 donsjes al  ;) ;) gefeliciteerd
En wat een schatje die James ,lijkt een beetje op mijn Kiara  :P
En dan die Sadie ,opstappen hier ook geen probleem ,maar als je daarna kan vliegen  ::) ::)

Groetjes en knuffels voor allemaal..

Conny

Klopt hahaha! t is een tuttemien hoor! Opstappen gaat idd prima, maar daarna is ze foetsie :) En als ik haar beethoud en James erbij, zelfs dan wil ze nog weg ;)

Nou ja ook prima, we zien wel, niets moet ;)

Yvonne, vond het ook leuk jou ontmoet te hebben en doen we zeker weten als ik weer eens in die hoek ben ;D

Manon, klopt hoor, het is idd Nero ;) En super he :) Hij doet nu al 2 dagen serenades zingen dus word echt ook wakker van hem beneden onder onze slaapkamer te zingen ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Manon*

;)
Dan heb je het helemaal goed gedaan om Nanouk voor Nero aan te schaffen... ze lijken voor elkaar gemaakt...
Altijd gaaf om te zien hoe twee valkjes zo makkelijk als een blok voor elkaar vallen...  ;D

Groetjes!!

Cherro

Citaat van: *Manon* op  2 juli 2011, 07:53:01
;)
Dan heb je het helemaal goed gedaan om Nanouk voor Nero aan te schaffen... ze lijken voor elkaar gemaakt...
Altijd gaaf om te zien hoe twee valkjes zo makkelijk als een blok voor elkaar vallen...  ;D

Groetjes!!

Leuk is dat he ;D Ben er ook wel erg blij mee.

Ze gaan vandaag of morgen bij de binnenvoliere een grote koppelkooi in, en daar zitten ze dan ff een tijdje en gaan dan samen de voliere in.
Moet lukken :)

Als je ziet hoe ze nu al samen zijn :)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Zojuist hoorde ik wel heel klein gepiep, ff snel gespiekt, wat haast niet mogelijk is want Nessa hapt flink toe, en let daarbij niet op zn kids, en zag ik een klein geel donsje, echt nét geboren ;D Nog helemaal nat :)

Ben dus nu ook wel benieuwd of dit het halve luchtkamer eitje is, als het goed is moest deze nu uitkomen, maar had ze niet genummerd, dus zeg het maar :)

Foto's volgen wanneer Kenya op het blok zit ;) Die is iets makkelijker en laat zich er wel zachtjes wat op zij zetten.

*Manon*

TheaV

En alweer Gefeli...! Nu met klein geeltje!!
Leuk!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Eitje 4 is ook hard bezig om zich klaar te maken voor uitkomen.
Het piept er al flink op los.

En ook eitje nr 5 maakt aanstalten om zn eitje zo te gaan inrichten dat hij met een dag of misschien 2 er uit gaat piepen ;D

Zo spannend weer!

Vanochtend hier alle kleintjes er uit gehad, ging super leuk, alleen mocht niemand bij me komen van James ;D
Ik ben van hem! O o 2e Rikki? :*lol*

Maar goed, Twister vooral laat zich niet op t dak zitten.

Ook bleef ons parelmeisje Sadie na tig keer weggevlogen te zijn uiteindelijk toch bij me zitten en ging zelfs ff frunnikken, de aanhouder wint zeg ik maar ;)

Vandaag gaan misschien de 2 jonge grasjes naar buiten.
Het popje, Diva is een echte Diva, en bitcht er op los als ik in de kooi kom, en Happy word er ook niet tammer van helaas, dus denk dat het beter is dat ze daar de vrijheid en ruimte krijgen ;)

Ook hoop ik vandaag toch echt Nanoekje en Nero naar buiten naar de koppelkooi te kunnen doen, Nero vind het wel leuk, maar Nanoek vind alles toch wel erg eng en spannend, want ze is de voliere gewend, en niet in huis met een druk kind 2 honden, etc ;)

Bodhi gaat op zich erg goed, maar blijft steeds donderen en zn staartveren verliezen, word je niet goed van.
Wil hem onderhand wel weer naar buiten hebben eigenlijk  ???
Nou ja maar ff zien.

De kleintjes van Pino en Gypsy gaan ook hard.
Zijn allebei heel lief, en Pino vind het maar wat interessant als ik ze meeneem, en komt dan t liefst zelf ook ff kijken ;D
Echt zo leuk :)

Frodo en Buddy doen het goed in de voliere, ze hebben zich tot dusver goed aangepast, en staan hun mannetje, dus zolang het goed blijft, ben ik tevreden :)

als de koppelkooien klaar zijn ga ik toch proberen Diba en Melody te herkoppelen, of nou ja herkoppelen, ze zijn nog steeds veel bij elkaar, alleen stapt Diba af en toe over naar Sterrre ;) en daar de eitjes van Thea's witmaskerkoppel bij te leggen en 1 geelwang eitje.

Zat eerst te denken aan Nala en Koda, maar Diba en Melody hebben toch al meer ervaring, dus lijkt me een betere match, en zo heeft Sterre gelijk de tijd om te herstellen in verenpak ;)

Het liefst zou ik ook de jonge bleekmasker met de jonge witmasker pop dan tegelijk samen in een kooi plaatsen, maar daar is de ruimte ff niet voor ;D Dus word wachten op volgend jaar, zijn ze beide 2 jaar, dus kan ook nog zat.

Cherro

Zojuist Nero en Nanoek verhuisd naar de koppelkooi.

Uitvangen ging vrij snel, Nero kon zonder handschoentjes, die weet echt niet wat bijten is ;D En die kwam ook mooi rustig bij me zitten ;)

Nanoekje, wel met handschoenen, liet zich gelukkig ook vrij snel vangen, en zo gingen we op naar de koppelkooien.

Daar aangekomen was het feest, alles gillen als gekken  ::)
sorry buren  ;D nah jah, is voor alle keren dat ik last heb van die blaffende hond van haar  >:( 8)

Eenmaal in de koppelkooi natuurlijk in het gaas hangen aan de kant van de valkjes, de stokken wilden ze niet op.

Zal straks even kijken of alles rustig is, anders ff rondje plantenspuit ;) Ze zorgen in ieder geval beide voor flink wat ophef.

Vanmiddag ff extra TLbalkje halen voor extra licht, want ze zitten in de onderste kooi, omdat ik een koppel met blok bovenin wil hebben vanwege Jesse ;)

Ik laat ze hier ff een week of 2 zitten denk ik, indien genoeg gekoppeld naar mijn idee dan gaan ze de grote vlucht in.

Ook kan er weer een ukje zijn bij Nessa en Kenya, maar nog niet gekeken, ze waren net aan t voeren.

Heb een nieuwe manier gevonden om ze rustig het blok uit te krijgen, en dat is het blok even een beetje schuin trekken.
De jongen zitten in een kuiltje, en de ouders stappen er dan rustig uit.

Dus zal dadelijk ff zien :)

Cherro

Jaaaaah! Net weer een wit donsje geboren! ;D

Nero en Nanoek net ff gecheckt, Nero is al wat aan het rondscharrelen en de rust is weer ietwat weergekeerd daar ;)

Nu nog ff broedblok klaarmaken, en dan Melody en Diba apart zetten, en dan de eitjes van Thea erbij onder leggen. Ben benieuwd. Ook wat ze zelf nog gaan leggen :)

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Cherro

Even heel andere kuikens dan die van valkjes :)

Vanmiddag waren we richting mn zusje, en helaas dus niet op de boerderij bij mn schoonouders, want dit had ik graag met eigen oogjes bewonderd ;)

We hadden al een hele tijd een mannelijke kerkuil zitten, en we dachten dat hij nog steeds alleen was.

Er waren 2 kennissen geweest, beide ook bij vogelvereniging en telvereniging van dit soort vogels, en die hadden bij ons op de boerderij van mn schoonouders een nestkast geplaatst.

Ze kwamen nu ff hoogte nemen, en ze vonden dit 3 tal! ;D

Zijn ze leuk of zijn ze leuk? ;D

Over een week of 3.5 a 4 zullen ze gaan uitvliegen volgens de mannen, dus ben erg benieuwd :)

Helaas hangt het helemaal in de nok van de boerderij, zou maar wat graag ff spieken ;)

smiley

Wat een geweldig jonge uilen ,heel speciaal om dit te mogen meemaken.

Super !!!

Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

TheaV

Dat gaat goed hier..... alweer een  felicitatie!! ;D
En..??? Is broedhok klaar??
Nu maar hopen  dat de uiltjes geen pappers gaan  worden...zo moeilijk pappen!!!
Is wel hartstikke leuk en leuke foto's hiervan!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

carco

Klik op het plaatje voor onze site!

Landiej

Leuk zeg, uilskuikentjes!
Daar zijn valkparkietenjongen nog schoonheden bij ;)