Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Nessa's oog gaat steeds beter! ;D
Er steekt nog een heel klein fliebertje uit, zal zodadelijk ff een foto maken, en dat stukje lijkt wel litteken, of opgedroogd te zijn?
SOms is t ff weg in zn oog, maar t gaat ook weer terug.
De mail met foto gaat ook richting mijn dierenarts straks, kijken wat die er van zegt, maar weet zeker dat hij al mega tevreden zal zijn over het tot dusver geboekte resultaat.
Zoals het er uit zag, had ik niet verwacht dat het zo terug zou komen tot een mooi zichtbaar normaal (op fliebertje na) oog.

De dader zou ik niet weten, heb gekeken en de rest in de gaten gehouden, het enige wat ik me dus kan bedenken is of een van de mannen die zn pop wilde versieren, of tijdens het eten elkaar een pik hebben gegeven wat geescaleerd is.
Er hangen zat voerbakken in de voliere, maar ga er denk ik dan nog maar 1 of 2 inhangen wanneer zij weer terug naar buiten gaan/

Wanneer Nessa's oog goedkeuring heeft van de DA en ik weet wat ik met t fliebertje moet, en dat klaar is, blijven Nessa en Kenya nog wel ff binnen en krijgen zij een broedblok samen/
Ze smeken er nog net niet om ;) ze wipwappen de hele dag door, en t eerste ei is al gevallen op de bodem.

Twiggy is van de pap af, zij weigert nu echt, spuugt t uit, en gaat dan lekker op mn schouder zitten en pakt wel het zaad of brood aan wat ik dan neerleg. Ze is klaar met de pap, duidelijker kan niet ;).
Ze eet goed, en drinkt ook erg goed, ik hou haar in de gaten, en zal ff zien voor een digitale weegschaal zodat ik haar gewicht ff in de smiezen kan houden.

Twister heb ik gsiterne op 1 x pap geprobeerd, maar helaas eet meneer zelf echt geen zaad extra dan wat hij doet, en zeurt hij door om eten.
Vandaag dus ff weer 2 voedingen en van de week nogmaals proberen.

Bodhi fleurt helemaal op, maar heeft met t spelen zijn laatste staartveer ook stuk gemaakt. Hij donderde naar beneden, stuntelpiloot, en knak, laatste veer kreeg een opdonder ::)
Hoe krijgt hij t voor elkaar.
Toch red hij zich wel met vliegen, maar is niet meer zo snel als anders. Hij blijft dus voorlopig maar in huis, mits hij teveel gaat gillen en roepen.
Dan ga ik een aparte kooi aan de wand maken grenzend aan de binnenvoliere, en kan hij daarin tot hij hersteld is.

De eitjes gaat goed, 2 bevrucht, de 4e heb ik nog niet weer gecheckt.
Alleen in een van de eitjes zit de luchtkamer ipv in het bolle gedeelte op de zijkant, en lijkt iets kleiner dan normaal.
Even afwachten hoe dit zich ontwikkeld.
Iemand enig idee of heeft iemand dit vaker gehad?

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

*Yvon

Hoi hoi

Ik heb het verhaal even terug gelezen.  ;)
Wij hebben het ook gehad met onze Tino.
Van hem weet ik wel dat het door een vechtpartijtje kwam.  :-\
Bij Tino is het mooi genezen en heeft daarna er geen last meer van gehad.
Ik ben benieuwd naar de foto.

Groetjesssss Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Cherro

Een foto van hoe het was, en hoe het nu is.

Een hele verbetering, alleen dat puntje/fliebertje met dat derde ooglid zit nog wat zo.
Ben benieuwd of dit nog weg gaat trekken, maar het ziet er stukken beter uit al gelukkig :)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

En nog ff 2 foto's van de ukkepukken :)

*Yvon

Hoi hoi

Ik had je al gepmt.  ;)

Het ziet er zeker al een heel stuk beter uit.
Ik denk dat de rest ook wel langzaam aan zal gaan genezen.

Je ukkepukkies zien er ook goed uit !!  :D

Groetjesssss Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Cherro

Ja ik las hem net ;D

Dank je wel :)

En ja de ukkies gaan super :D

Stelletje clowns zijn het :) Ben zo wijs met die boefjes :)
En straks weer nieuwe donsjes, spannend! :)

☺ Pita ☺

carco

Ziet er zeker een stuk beter uit  :D

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

animallovertje

Wat een verschil zeg!! fijn dat het zo goed aan het opknappen is!
Nog 4 jonge valkjes beschikbaar!
http://valkendroom.webklik.nl/
--------------

Cherro

Vandaag even weer Nessa's oog bekeken, en het fliebertje is nog weer wat kleiner.
Ziet er naar uit dat t goed gaat komen dus ;D

En anders ga ik ff met hem naar mijn DA of hij komt hier om te zien wat er anders eventueel aan gedaan kan worden.

Met de babys gaat t goed, Twiggy krijgt nu sinds t weekend geen pap meer, en doet t erg goed. Ze is een lekkerbek en kan de hele dag door heerlijk eten :)

Twister probeer ik nu op 1 voeding te krijgen, hij kan zat zaadjes pellen, maar vind het makkelijker om te krijgen, dus geef hem nu s'ochtends niets, en pas rond een uur of 21:00 s'avonds, zodat hij wel lekker gevuld naar "bed"kan zeg maar ;)

Hij eet nu wel iets meer zelf, maar zeurt me nog de oren van de kop ;-)

Met de eitjes van Pino en Gypsy gaat t wel heel bont.
Ze hebben 4 eitjes, waarvan 2 en 3 bevrucht.
Nu vond ik gisteren het eitje nr 2 met een barst en eiwit?? aan de buitenkant. Toch lijkt het wel door te groeien?
Ei nr 3 lijkt wat stil te staan voor mn gevoel, maar kleurt ook niet donker van t niet verder ontwikkelen.

Ik laat t dus mooi ff liggen en kom er verder ook niet aan.
Ik zie wel hoe t loopt, en mislukt het, dan hebben we pech.

Kenya en Nessa krijgen denk ik in de loop van de week, kijk eerst ff aan hoe Nessa's oog gaat, een blok.

Voor de rest druk.
Voor t eerst sinds tijden weer op stap geweest, Jesse is bij opa en oma wezen logeren, ff lekker een avondje me uitleven ;)

Ook word onze Roxy na t weekend gedekt, en hopen we over een paar week prachtige puppy's te hebben :)

Voor de rest nog de mopshond van mn vaders vriendin hier te logeren, hilarisch leuk beest ;D

Drukte zat dus ;)

Cherro

Hey allemaal,

ff weer een kleine update.

De 2 eitjes van Pino en Gypsy lijken gewoon goed door te groeien, waar ik me bij eitje 2 nog steeds over verbaas gezien de flinke barst die er in zit  :o
Ik zag dat er nog een eitje was met een deukje, een van de klutseieren, dus vermoed dat ze te ruig zijn geweest met het blok uit gaan ???

Ben benieuwd of ze uit gaan komen in ieder geval ;D

Bodhi leeft helemaal op bij de baby's in de kooi, en ondanks geen staartveren meer klimt en speelt hij wel, dus ben blij dat hij weer wat tieriger is, dan de afgelopen week.

Nessa's oog knapt ook goed op, nog steeds dat fliebertje, en zal nog ff weer een foto naar de DA mailen, want t zal me niets verbazen dat het toch zo blijft, en dan zien wat of we er aan doen kunnen of dat t beter is t zo te laten ???

Ik denk dat ik ze van de week een blok ga geven, er zijn nu al 2 eieren stuk geknald op de bodem, en ze zijn op Nessa's oog na dan, erg gezond en actief, dus zal ff zien :)

Twister wil nog steeds niet goed over op zaad, hij eet wel wat, maar zeurt daarna zodra ik aan tafel ga zitten of op de bank als een gek om eten.
Hij krijgt nu gewoon 1 voeding daags en we wachten t wel ff af.

Hij en Twiggy zijn echt zulke lieve knuffelboefjes, heerlijk ;D

Buiten gaat ook alles goed ;D De valkjes en kiekjes, genieten nog steeds volop van hun grote binnenhok, spelen volop op het speelgoed en mijn bleekmasker Yellow fluit sinds deze week hele riedeltjes waar ik bij sta. Eerder kwam er niet meer dan een mompel uit als ik kwam en hallo zei, en ik begin t idee te krijgen dat hij wel eens hallo zou kunnen gaan zeggen. Voor de rest doet hij vrolijk Ukkies deuntjes na, echt lachen :)

Voor de rest niet veel nieuws, vandaag ben ik jarig, alleen vier het niet echt.
Bas is de 10e jarig, dus we vieren het ergens deze maand ff gezellig samen :)

Er komt straks wel een vriendin langs, en mn schoonouders misschien ff, omdat ik doordeweeks gewoon een rotdag vind om mn verjaardag te vieren, zeker omdat iedereen werkt en al mn familie op dik een uur rijden woont.
Dan zijn ze er, en kunnen ze ook alweer weg zeg maar ;D

Ik zal ff ronde vogels doen, en de honden er ff uitlaten ;)

Cherro

Hoe vind ik een plukker ???

Mijn vermoeden is Flip, maar die heb ik tot dusver alleen maar op heterdaad betrapt met een kuifveertje. Een ander kan ik me trouwens ook niet voorstellen eigenlijk omdat ik geen ander dit heb zien doen eerder.

Zojuist was ik ff lekker bij de vogels,ff knuffen met de knuffels en ff gewoon lekker zitten en Sterre komt me voorbij om van trosgierst te eten, en zie ik dat ze helemaal geplukt is in haar nek  :-\

de enige die ik op haar heb gezien is Flip, maar die is ook wel met Coco en Coco is juist weer niet geplukt.

Dan rest me alleen nog apart zetten voor de zekerheid, of een camera, maar das weer duur.

Zal het de komende dagen even goed in de gaten houden.

*Yvon

Hoi hoi

Allereerst ::
GEFELICITEEEEEEEEERD !!  ;D

Tja,plukken is en blijft een vervelend iets.
Ik heb hier ook 2 koppels waarvan de mannen hun popjes ook een kale nek bezorgen.  :-\
1 Van de mannen had ik al eens een aantal weken van het popje afgehaald,helaas het had niet geholpen en ze zochten elkaar gelijk weer op.  :-\
Een eitje met een barst kan ook gewoon doorgroeien,zoalng die niet door en door is.  :)
Eitjes kunnen soms meer hebben dan wij denken.  ;)
Ben benieuwd of dat fliebertje nog weg gaat trekken.

Groetjessssss Yvon

Ons dagboekje is 
< hier >

Cherro

Dank je wel Yvon ;D

We hebben het ook nog eens geweldig getroffen met het weer, dus mooier kon niet.
Echt vieren hebben we het niet gedaan trouwens, want doordeweeks is niets waard, en Bas is de 10e Juni jarig, dus dan vieren we onze verjaardagen gewoon lekker gezellig samen (scheelt 2 x drukte ;) *lol*)

Met Nessa's oog gaat het goed, het fliebertje lijkt steeds iets te slinken, en hij is zo gek als een deur, dus gaat vast helemaal wegtrekken :)
Zal er morgen als ik t niet vergeet ff een foto van maken ;)

En die eitjes, echt onvoorstelbaar, want er zit zeker een barst van bijna een cm, en volgens mij is hij ook doorgeweest want er zat wat gedroogd eiwit op leek het wel.

Maar wonderen zijn de wereld niet uit idd, en ze kunnen ook nog best eens wat hebben, want zojuist bij het schouwen zat er beweging in beide eitjes ;D ;D ;D Heb ff een vreugdedansje gedaan! ;D

En dat gepluk, hoe heb je da tuiteindelijk opgelost?
Of heb je t laten begaan?

Ik heb zonet ff gecheckt en t leek niet minder dan gsiteren, maar houd t wel in de gaten ;)

Cherro

We zitten hier straks helemaal in het jonge spul geloof ik ;D

De eitjes van Pino en Gypsy, waarvan die ene met flinke barst, ontwikkelen zich gewoon door, en ik zag vandaag in beide eitjes beweging. Volgende week kunnen ze uitkomen als ik me niet verrekend heb, spannend dus! :)

Ook is gisteren onze dwergkees Roxy gedekt, we hadden een mazzel, want per toeval ontdekte ik van de week dat ze loops was doordat ik haar pakken zou, en ze daarvan schrok en dus van schrik een paar drupjes liet lopen ;)
Daar zat een beetje bloed bij, dus ik: Joepie eindelijk is madame loops maar shit, hoe lang al?!

Ik wist dus niet hoe lang ze al loops was, ze bloed verder ook helemaal niet en opeens begon Chevy eergisteren nacht te klooien en te doen. Dan weet ik wel hoe ver of dat t is ;)
Ik gelijk mn schoonmoeder gebeld, dat we t maar moesten proberen de volgende dag, omdat ze ook best al wat langer loops kon zijn. Dus is ze gedekt, t duurde nog geen seconde of ze zaten al gekoppeld.

Morgen word ze weer gedekt, en eventueel 2 dagen later nog eens, en voor de rest is het afwachten ;D

Ze is nu ineens ook al veel krengeriger naar onze reu toe, dus t zal me niets verbazen dat de hormoontjes nu al beginnen te gieren bij onze muts ;D

Nessa en Kenya krijgen van de week een blok, Bas heeft een prachtig broedblok voor me gemaakt, moet nog ff een gat in.

Nessa's oog is trouwens vrijwel bijna genezen, fliebertje is nog kleiner weer nu, dus verwacht dat t geheel weg gaat trekken ;D

Twister krijgt nu 1 x daags pap, zonder pap ging niet en hij viel teveel af, en nu eet hij wel nadat hij pap heeft gehad, dus dan maar zo ff.
Hij heeft gewoon langer nodig.

Zal morgen ff een foto ronde doen.
We gaan dan hopelijk ook de buitenvoliere nou eindelijk eens afmaken, want dat schiet er steeds bij in door alle drukte hier met verjaardagen en shows e.d. moet nodig klaar vind ik ;)

Dus zat te doen weer haha ;)