Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Citaat van: Gerdy op 21 mei 2011, 16:50:03
super gefeliciteerd met de eerste twee eitjes van de tweede ronde..

en je website..ik heb eventjes heel snel gekeken ..als ik ff meer tijd heb ga ik het lezen...maar ziet er zo op het eerste gezicht goed uit.

gr Gerdy

Dank je wel ;D ben benieuwd wat je van t geheel vind :)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Ik heb Bodhi idd naar binnen gehaald.

Hij zit nu heel beduusd bij Twiggy en Twister in, met zn stukke koppie :(

Hier 2 foto's : :-\

Ik zal zo even proberen het wat schoon te maken.
Zou ik desnoods ook wat AB moeten geven, tegen eventuele ontsteking, of zeggen jullie schoonmaken en eerst niets aan doen?

Ook gelijk zn staart gezien, hij heeft nog maar 2 lange pennen  :-\

Gisteren was er niets aan de hand. Was hij nog lekker aan t spelen en doen, en nu dit.

K zal zo ff een schommel ophangen nog en wat extra speelgoedjes, want hij is gek op spelen, en hopen dat hij zich snel weer wat fitter voelt.

Ik weet dat Flip hem soms ff een kuifveer trekt als hij niet aan de kant gaat, maar dit is echt tot bloedens toe en dat heb ik niet eerder gehad.
Ik vermoed dus dat ze hem bij t eten hebben weg proberen te jagen, en dat hij steeds verkeerd is gegaan en de pittige eters hem dus ff flink gepikt of veren getrokken hebben  :-\

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Ik heb t net ff schoongemaakt, ze hebben hem aardig gepikt.
Een hele kale plek op zn zijkant, met allemaal kleine wondjes.

Echt schoon krijg ik t niet, denk dat de korstjes er vanzelf af moeten vallen want het doet hem wel zeer en ik wil hem ook niet teveel stressen nu. Laat hem eerst maar bijkomen.

De kleintjes vinden het wel prima, Twister zit naar hem te fluiten, en Twiggy maakt zich mooi ;)

cals

Och gut ziet er zielig uit dat gehavende koppie, denk dat je er heel goed aan doet om hem bij de kleintjes te zetten zodat hij bij kan komen. Lief koppie heeft hij, beterschap voor hem!
Groetjes van Carla

Cherro

Hij is idd aardig toegetakeld, dus hij blijft lekker binnen voorlopig.

Hij heeft ook gewoon een ontzettend zacht karakter, en zal ook niet bijten, hij weet volgens mij niet eens wat dat is.
Daarom hebben ze hem denk ik ook zo te pakken genomen.

We zien wel hoe t gaat en hoe hij opknapt, en anders blijft hij maar gewoon lekker helemaal binnen.

De rest buiten is veel pittiger, of bijt in ieder geval van zich af als het nodig is, maar hij echt niet.

Heb zo met m te doen, mn mooie ventje :-\

Serita

Cherro

Zou er iets met Bodhi zijn ofzo :o
Dat hij het op zich afroept om zo gebeuld te worden?

Je gelooft t of niet, maar onze kleine truttebel Twiggy wilde net bij de voerbak toen ze Bodhi zag eten, moppert, en opeens, Pik! Toen hij niet snel genoeg wegging, nog een keer Pik, mopper, Pik en ze durde hem ook nog ff na te happen in zn 2 staartveren  :o

Bodhi zit echt beteuterd naast Twister nu, die Bodhi wel heel lief vind.

Twiggy zit nu overigens heeeeerlijk te snoepen én te pellen ;D
Heb zaad met eivoer, en ze vind t heerlijk.

Ze is nog steeds erg lief, vind knuffelen heerlijk, maar kan als t moet ook een pittige tante zijn, een heerlijk karaktertje ;)

Twister is een dotje, zoals hij er uitziet is hij ook, megamegalief!
Hij weet soms niet hoe snel hij naar me toe moet komen, en donderd daarbij soms zowat van de stok, en dan wil hij ff kroelen.

Die 2 hummels, ik geniet er volop van ;D Nu hopen dat Twiggy wat liever gaat doen naar Bodhi ;) maar ook dat gaat vast wel goedkomen ;)

Caroline 1569

O Cherro
Wat ziet Bodhi eruit zo met die wondjes.
Hopelijk leert hij van zich afbijten of vind hij een heel lief maatje die dat voor hem doet.
Gelukkig heb je hem nu binnen.
Groetjes Caroline 1569

Cherro

Dit ziet er nog redelijk uit, als je hem nu ziet zou je nog meer schrikken.
Door t wassen is zn koppie aan die kant roodgekleurd, en er zaten flinke bloedklonten, ze hebben hem flink te pakken gehad.

Twiggy heeft hem nog niet weer lastig gevallen, de 2 kleintjes zitten lekker tegen elkaar aan op de stok en Bodhi zit iets verder in zn uppie.

Heb heel erg met mn mooie mannetje te doen.. :-\

Voor de rest gaat alles lekker gelukkig.
Pino en Gypsy broeden flink, de baby's doen het goed, en kijken het zaad eten gelijk al goed van Bodhi af ;D en Jesse weet nu hoe het deurtje van Happy's kooi open moet, iets minder, maar wel leuk omdat Happy en hij uiteindelijk samen op Jesse's bankje belanden deden haha :)
Die kleine parkiet is een flinke dondersteen en Jesse ook, match precies die 2 ;D

Caroline

Ach, arme Bodhi, jeetje, wat ziet hij eruit.  :-\

Inderdaad vreemd dat iedereen hem of haar zo ontzettend pikt en plukt ... dit is niet normaal hoor, zo tot bloedens toe.  :o

Geef hem maar een knuffel van me en sterkte met hem.

Groetjesssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

Achgossie....  En hij was zo mooi!!!!
Die had ik toch meteen ook in   het visier als zijnde zooooo mooi!!???
Hoop dat het goed gaat komen??

Enne... tja,  ... wat zal ik zegge???  Ik had je al  meteen  gezegd dat Twiggy een enorme kroelkont is, maar wel een  pittige tante..... ;)
Maar dit is niet normaal, geef ze maar een  vette berisping van mij.....
( Als het niet helpt , kom ik het wel  ff doen! )

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Inmiddels een nachtje verder en Bodhi is gelukkig weer een stuk helderder dan gisteren. Gisteren leek hij wat verdoofd leek het wel.

Helaas heeft meneer het gillen ook ontdekt, en zit nu dus steeds naar buiten te roepen vanaf een uur of 6 al >:(
Heb dus praktisch geen oog dichtgegaan, en ben telkens als hij gilde er heen gegaan om hem op te laten houden.

Heb ook een klein ventje die slapen moet, en hoop dus ook dat hij dit nu ff doet omdat ie ff moet wennen weer, anders zal ik moeten zien dat ik een kooi krijgen kan en hem in de bijkeuken plaatsen.
:-\

Thea, het is idd die mooierd die jij er gelijk uitpikken deed. Dat jonge bonte witmaskertje.

En Twiggy, ze is idd erg pittig, dat is wat ik ook zo heerlijk aan haar vind :) en als je ziet hoe lief zij en Twister samen zijn, dan zou je dat idd niet van haar denken.
Ze durft wel die kleine truttebel ;)

En ik laat het gaan, het is de natuur, en het is hun kooi, hoe jong ze ook zijn ;)

Rest me wel de vraag wat er idd loos is met Bodhi.
Is hij te zacht, deugt er ergens iets niet, maar dat lijkt me stuk daar hij wel gewoon eet, speelt, drinkt en doet, of had ik hem als enigste jonge vogel toendertijd gelijk al binnen moeten houden en wellicht later met wat andere jonge vogels daarheen plaatsen?

Anderzijds, zou ik volierekweek doen dan moeten ze zich ook redden als ze uitvliegen, dus zeg het maar  ???

Enfin, hij zit nu binnen, is al fitter en zit zich weer te wassen, en we kijken het gewoon maar aan.

K zal zo die kleine hongerlappen even hun ontbijt geven.
Ze hebben de hele tijd met het zaad zitten spelen, en ook wat gepeld volgens mij, dus besloot ff te wachten nog met voeren.

Gisteren 2 voedingen is super gegaan, dus vandaag probeer ik dat gewoon nog een keer ;)

Ben zo brak als 20 anderen nu :-\

Cherro

23 mei 2011, 15:59:23 #357 Last Edit: 23 mei 2011, 16:01:32 by Cherro
Bas is weg naar zn werk, en Jesse ligt lekker op bed, dus besloot ik even met de camera de voliere in te gaan voor close ups voor de site.
Op het moment dat ik van Nessa een foto wil trekken en druk draait hij zn koppie, en zie ik dat hij wat met zn oog heeft.

Hier een foto  :-\

Ik ben me rotgeschrokken :-\
Probleem is dat ik nu geen auto bij de deur heb, Bas is net weg te werken en is pas laat vannacht thuis en mn schoonouders zijn er ook niet, dus kan geen kant op nu  :-\

Enigste wat ik kan doen is voor morgen een afspraak maken, en dan heen gaan. Is er iets wat ik hier zelf zou kunnen doen eventueel? Iemand tips?

En hoe dit kan?

Er zit kennelijk een vechtjas, anders was Bodhi ook niet zo toegetakeld, maar ik kan er zowat niet bij omdat hier wel Nessa een valkje is die laat zien dat hij er is en iedereen schuift wel.

Met de rest gaat alles goed, heb gelijk een extra controleronde gedaan om te zien of er meer gewonden zijn.

Cherro

Ik heb voor de zekerheid ff contact opgenomen met mijn dierenarts en ik heb hem de foto van Nessa doorgemaild.

Hij heeft wel enige ervaring met vogels, maar voor de inwendige dingen verwijst hij door naar drh Beijer.

Hij is ff langsgekomen, en heeft Nessa een Cafzalf voor de ogen voorgeschreven. Vrij vloeibaar, dus ik hoef Nessa alleen maar te pakken en druppelen en snel weer in de kooi.

Gelukkig laat Nessa het redelijk toe.
Heb Nessa en Kenya uitgevangen, en nu binnen op de kast in een kooi. Niet een heel grote kooi, maar voor nood kan t wel ff.
Anders moet ik elke keer in de voliere vangen en dat werkt niet. Teveel stress ook voor de anderen.

Nu hopen dat het snel opknapt. T ziet er flink beroerd uit  :-\
Morgen haal ik een kamervoliere erbij in ieder geval, stel ik moet weer een ziekenboeg inrichten dan heb ik een mooie ruime kooi om een of meerdere valkjes in op te vangen.

Nu hopen dat er niet weer zoiets voorvalt, ik heb net alles in de voliere ook nog eens nagekeken en ook de andere valken, geen een met bloed op de kop van mogelijk Nessa pikken oid, dus zeg het maar  ???

In de jonge bengelkooi hier worden vriendschappen gesloten heb ik t idee. Bodhi zoekt langzaam aan wat toenadering tot Twiggy die hem langzaam aan dichterbij laat en hij deed net zn hoofdje al voor, voor kroelen ;)

Voorlopig blijft Bodhi binnen en Nessa en Kenya krijgen morgen een kamervoliere en kunnen daar dan in totdat Nessa genezen is.

wiesje73

Aiiiii wat ziet dat er eng uit met dat oogje zielig :'( ik hoop dat het allemaal goed komt hoor!

Groetjes wiesje