Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Ik had er wel al eens opgezocht maar dat nog niet gevonden, leuk!

Toen Melody hier net was was ze namelijk niet echt benaderbaar, maar zo ineens dat ze nu bleef zitten en dr koppie voor kroelen deed.

Wat kun je je dan blij voelen, zo'n blijk van vertrouwen ;D

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

samantha21

hey!

wat super om te lezen zeg.. zo zijn de wonderen de wereld nog niet uit he  :D

Cherro

Haha leuk he ;D Was ook zo blij en trots ;D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

???

Wat is her stil daar bij jou?
Alles goed?
Ik las dat Daan en Demy het goed doen....
FIJN!!!!  Ons zorgenkindje.... en  zie daar.....is gooed gekomen met wat meer tijd....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Ja hier alles goed hoor! Alleen druk gehad afgelopen week!

Hondenshow gehad, ben 3e Belovend geworden met Storm ;D en morgen moet ik showen in Leeuwarden, evenals zondag.

Maar zou net een update gaan schrijven, dus komt er an ;D

Cherro

Even weer een updeetje ;)

Hier gaat alles goed, alleen erg druk met shows e.d. van de hondjes, en de pups natuurlijk die vandaag alweer 4,5 week oud zijn en inmiddels al een aantal keer in huis rondgebuffeld hebben ;D

Ze hebben al vlees gehad en geweekte brokjes, en dat vinden ze wel lekker :)

Storm en Chevy vinden ze ook helemaal geweldig, de kleintjes hun ook, al vinden ze t nog wel wat spannend ;)

Met de birdies gaat ook alles goed.

Kiki zit nog steeds stug te mopperen in de voerbak met dr kale kont, en Riko doet vrolijk mee ;)

Melody laat zich nog steeds kroelen, heerlijk!

Met Daan gaat t idd goed, ze was wat een zorgenkindje, maar ze doet t nu echt super :) Ze is geheel zelfstandig en al net zo pittig als dr zus :) Mag haar wel meer kroelen dan Demy ;D

Dan Shelby en Gentle ;D
Ik dacht dat Gentle een popje zou zijn, Shelby vermoedde ik een man.
Maaaarrrrrr volgens mij zijn het allebei mannen want Gentle zit inmiddels ook al te brabbelen ;D
Nou ja scheelt dat het aantal dames en heren dan weer aardig gelijk op gaat zo ;D

Met Levi en Mari gaat t goed bij Manon, Levi mag het zonder pap gaan proberen dus ben erg benieuwd ;D

Mari is uitgevlogen en een boefje! Straalt ook van zn bekkie af ;D

Verder komt er hier binnen korte tijd nog een erg mooi koppel valkjes wonen, daarover later meer ;)

Puck en Pepper doen t goed bij Mireille, al wil Pepper met haar niet kroelen zoals hier met mij, maar hoop dat hij in gaat zien dat zij net zo lief en goed is voor hem als mij, moet goedkomen!

Kenji bij Samantha gaat ook super, laat zich nu wel door haar kroelen, echt super ;D
Mooi gelaarsd mannetje!

Buiten in de voliere is t rustig onder de valkjes, ze genieten lekker van het zonnetje dat schijnt, en de jongen vooral spelen lekker met het speelgoed dat er hangt, zo leuk om te zien  :D

Zoals ik hierboven in een bericht al schreef heb ik afgelopen zondag mijn eerste show met Storm gehad.
Na 2 maand trainen en vertrouwen opbouwen was het een hele stap, en eenmaal op show verzette meneer juist geen stap  :o Maar na oefenen en doorzetten liep hij en toen we aan de beurt waren gingen we met een 3e plaats en een Belovend op papier weer naar huis. Die prijs kon me gestolen worden, maar dat dat mannetje het maar even heeft gedaan, totaal vertrouwend en bouwend op mij, dat was mijn trotse moment van de dag  :D ;D

Morgen hebben we Eurodogshow in Leeuwarden, en loop ik ook met hem, en zondag moeten we daar ook weer heen en gaan we voor de volgende ronde  ;D

Drukte zat dus de komende dagen zal ik hier denk ik niet veel zijn  ;)

Wendy..

Hee Malou,

We zijn weer helemaal bij met je update! Gefeliciteerd met het resultaat van Storm. Het is gewoon duidelijk een hondje dat niet van showen houdt.En knap dat hij zo met je mee is gegaan. Heb je je schoonmoeder al om betreft Stormpje? Ik heb met onze hond ook een keèr een clucmatch gelopen en ben er daarna niet verder mee gegaan. Ze is qua exterieur echt heel mooi maar het is een vak apart dat showen. Ik ga wel elk jaar naar de winner om de fokker te ontmoeten en wat andere Tosa liefhebbers. Wie weet zien we elkaar dan nog want ze worden op dezelfde dag geshowd als jullie kleintjes. Alleen zal dit jaar er niet in zitten.

Je krijgt ook je mooie koppel binnekort zie ik! Echt helemaal fantastisch want ze zijn supermooi. Ik heb er ook naar staan kijken :-D enne de jongen van Manon ook helemaal super!

Groetjes
Wendy 
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

TheaV

Heel veel sucses vandaag!!
Zet 'm op Storm!
Mij. Wereld is de showwereld ook niet. Als fokker moet ik 3x een C.À.C hebben gelopen..... Ik vind het ook vreselijk!
En vaak weet je al vooraf wie de beste zal zijn......

Welk koppel ga je nemen?? Ga je de 50 vol maken???
Ben benieuwd......
Kroel voor Daan en Demy!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Cherro

Whoeeehoeeeee ;D

Mijn kleine mannetje heeft een VEELBELOVEND 2e plaats in de wacht gesleept vandaag! Jullie willen niet weten hoe trots ik ben!!

Vanochtend weigerde hij pertinent te lopen, maar gelukkig waren we vroeg, en ben ik bijna 2! uur met hem aan de gang geweest, en toen hij eenmaal liep  :-* Plaatje!

Ik had geduchte concurrentie uit Rusland weg, erg mooie honden, dus daar dan 2e van worden :)

Ook waren er kennissen die Storm graag wilden hebben, alleen geld was wat een probleem.
Nu zou ik, als hij echt weg moet, hun ook absoluut kiezen, maar schoonmams twijfelt toch wel wat nu het dichterbij komt.
Heb dus vandaag maar eens weer een hint gegeven dat ik t echt niet erg vind dat ie blijft ;)

Maar zou hij naar die mensen gaan heb ik er ook vrede mee, daar is hij ook absoluut 100% op zijn plek ;D

Mijn nieuwe koppel, jahaaaaaa, bijna de 50 vol hihi, ze zijn echt prachtig ;D Heb alleen nog geen foto, die stond alleen in de advertentie. MOet nog even afspreken wanneer ik die 2 op haal.
Dus daarover nog meer ;)

En dan idd de mooierdjes van Manon  :-* Ben zo benieuwd!! ;D

Nu ff bijkomen met een glas koel drinken en de tuin ff in met de hondjes bij de vogels zitten ;)

Cherro

Hey allemaal, de drukte van afgelopen week is weer achter de rug, pffffeeeeew haha!

Donderdag heb ik met Storm 2e Veel Belovend gelopen, en zondag ging deze 2e Veelbelovend in de herhaling! En Storm vond het leuker dan donderdag, dus het gaat de goede kant op met mijn ventje :)

We gaan begin oktober naar Zwolle, en Bleiswijk waarschijnlijk en ook richting Amsterdam in November als ik me niet vergis, ik ben erg benieuwd hoe ver ik met dit mooie mannetje ga komen in de toekomst, mijn verwachtingen zijn goed, dus we'll see! ;D

Met de pupjes gaat het ook erg goed, zijn nu 5 week oud, en lopen elke avond wanneer Jesse naar bed is lekker los in huis, en Zoë gaat en staat waar ik ook ben, zo klein dat ze is :) Leukerd :)

Met de valkjes gaat t ook goed.
We gaan in oktober het hele binnenhok isoleren, dat moet nog steeds, maar dan hebben we alle drukte achter de rug van de zomer en er ff de tijd voor.
Hopelijk lukt het om al een begin van bijhok temaken voor de kweekkooien volgend jaar, maar daar ben ik nog niet te optimistisch over ;)

Als dat binnenhok maar geisoleerd is dadelijk ben ik tevreden zat eerst ;)

Binnen doen de boefjes het goed, Shelby en Gentle zijn naar mijn idee beide mannen, zoiezo Shelby, de eerste fluitjes rolden door de kamer vandaag naast het brabbelen wat ie al deed. Bij hem had k ook al t idee dat t een man zou zijn, mar Gentle niet, toch brabbelt die ook. Afwachten nog ff dus ;)
Twister en James zijn echt serieus aan t koppelen, al vergeet Twister zn vriendinnetje Twiggy niet, en kroelen ze nog wel samen, maar wipwappen doet ie met James ;)

Daan doet t ook goed, ze speelt en doet, en is lekke reigenwijs aan t worden, precies dr zus :)

Ze sluit zich nog niet echt bij de rest aan, hoop dat dit nog komt, maar dat moet de tijd leren.

Mijn nieuwe koppel valkjes komt in oktober, kijk daar nu al erg naar uit :)

Nu ff de beestjes doen en alles, en dan maar eens op tijd naar bed ;)

pipje123

Citaat van: Cherro op 23 augustus 2011, 23:06:10
Vandaag voordat Mireille kwam nog snel ff foto's gekiekt van Puckje en Pepper en de andere doerrakken hier binnen al had niet iedereen er even veel zin in ;)

Ook ff pupfoto's :)

En poging doen later deze week ff nog wat foto's te plaatsen ;)

Het bonte witmaskertje zonder naam heeft eindelijk zijn/haar naam :) Ik had deze naam al eerder in gedachten, maar twijfelde, maar het is m toch geworden. Gentle! Samen met Twister :)

Daantje doet goed zelf eten ;D

Waauw mooie valkparkietjes
en OMG dat is het liefste hondje die ik ooit heb gezien!
wat voor hondje is het? een chuchu?

echt zoooooo lief!

Cherro

Dank je wel Pipje123 :)

En nee dat is geen Chuchu ;)

Dit zijn dwergkeesjes, ook wel Pomeranian genoemd ;)

samantha21

hey!

je hebt het er allemaal maar druk mee!
wel gaaf hor, 2de plek! echt super goed gedaan!  :)

groetjes van kenji en storm  :)

Cherro

Na denken denken denken ben ik er aardig uit ;) (denk ik :P)

Mijn uiteindelijke doel is om alle valkjes het voorjaar naar buiten te verhuizen, zodat ook de binnenvalkjes lekker kunnen gaan genieten van de buitenlucht en hun vleugeltjes kunnen strekken wanneer ze maar willen :) Zij zijn megatam en zullen gewoon lekker bij me blijven komen, en ik gun het ze om wanneer ze zelf willen los te kunnen ipv alleen wanneer ik ze er uit laat.
(of het lukt om ze allemaal naar buiten te doen weet ik nog niet, maar we gaan een poging wagen  :-[ ;D)

Eigenlijk hoop ik op een mooie nazomer zodat het nu nog zou kunnen, vaak hebben we september/oktober nog erg mooi weer, en hebben ze tijd zat om aan de overgang te wennen, maar we zullen zien.
Word dit het niet, geen ramp, blijven ze gewoon lekker wat langer binnen ;)

Mari en Levi zijn klaar voor vertrek naar hier en zullen dus snel opgehaald worden, alleen nog even zien wanneer ;D.

Zij blijven eerst binnen om aan ons te wennen, en zullen t voorjaar naar de voliere verhuizen is de planning.
Misschien dat ze, mits mooie nazomer, ook gelijk met de anderen mee mogen verhuizen in de koppelkooi, maar dat moet ik even bekijken nog.

Mijn nieuwe koppel komt begin oktober naar hier, ook daar kijk ik erg naar uit :)
Ze zijn echt geweldig leuk :)

Verder besloten dat mijn 2 witmaskerpoppen van 2010, waarvan 1 gepareld, indien er een goed thuis voor komt, te koop gaan zijn, dus mocht iemand interesse hebben, geef gerust een gil ;)
De man waarvoor ze bedoeld zijn taalt er niet naar, en de geparelde trekt mijn witmaskerman bij zijn pop weg steeds, en dat is niet de bedoeling.

Bubba houd ik denk ik toch eerst even aan, ik wil haar proberen te koppelen met Bodhi, mijn geparelde bonte witmasker, al twijfel ik soms of hij nu wel of niet een man is ::) tijd zal t leren ;)

Het voorjaar wil ik starten met 3 of 4 koppels voor de kweek.

Dit zullen zijn:

Nero en Nanoekje
Ik hoop uit dit koppel een paar mooie bonte bleekmaskertjes te gaan mogen kweken.

Kenya en Nessa
Zij hebben mij dit jaar fantastische bonte en witmasker bonte jongen gegeven, wat een plaatjes om te zien, en de karakters, echt te lief gewoon.

Diba en Melody
Zij waren al een koppel, totdat Sterre roet in t eten gooien deed, dus wil ze eigenlijk herkoppelen.
Zonde van de splits om Melody bijvoorbeeld aan Yellow te koppelen.

en ik wil Coco en Flip een kans gaan geven.
Hij word 2 jaar straks en zij is 3, en dat moet best nog kunnen. ze zijn een hecht koppel, dus wil het een kans geven.

Zo wil ik ook de kans creeeren dat mijn lutino bleekmasker Yellow op zoek gaat naar een popje.
Melody zou kunnen, maar ze hangt ondanks Diba's overspel ;) toch wel aan hem dus wil dat niet gaan veranderen.

Ik wil kijken of ik voor hem een mooie (bonte) witmaskerdame kan vinden, met wat leuke extra splits, want hij heeft geloof ik verder geen splitten.
Indien ik die vind gaat hij later het kweekseizoen apart met zijn nieuwe dame.

Ik wil zien dat ik Demy en Sadie een koppel kan laten vormen in de toekomst, ze zijn nu nog jong, en zoeken elkaar wel regelmatig op, dus wie weet :)

Ook wil ik Buddy en Frodo een kans geven, een superhecht koppel. Tot dusver weet Frodo het niet te vinden zeg maar, maar oefening baart kunst, en anders krijgen ze van mij een paar pleegeitjes desnoods. Het is zo'n liefdevol warm koppel.

Pino en Gypsy wil ik later het seizoen een blok gaan geven.
Ook van hun prachtige lieve jongen (op bubba na ;D)

Hier binnen zijn James en Twister een koppel gaan vormen, voor hen dus ook in de toekomst kweekplannen, maar ze moeten eerst maar eens groot worden ;)

Gentle en Shelby blijken beide mannen zoals ik vermoed, zoiezo Shelby, dus ook voor die boefjes eens rustig gaan kijken.

Voor de rest nog wat aan t brainstormen, misschien dat er toch nog weer t e.e.a. gaat veranderen, maar dat zien we dan wel weer ;)
Dit is het voorlopige plan ;)