Rikki, Coco en de rest! Dit dagboek gaat op slot, tijd voor een nieuwe start...

Gestart door Cherro, 14 februari 2011, 22:14:35

« vorige - volgende »

Cherro

Gewoon tijd maken! ;D

Enne heb iemand mijn visitekaartje gegeven zijn schoondochter doet foto's maken voor reclamebladen met kinderkleding etc en hij vond Jesse er net zo'n kereltje voor.
Dus daar hebben we gelijk ff werk van gemaakt ;D

Met Daan gaat t aardig goed. Ze moet erg wennen en een weg zien te vinden tussen die drukke doerakken, het is een hele omslag voor dr van jullie rustige birdies, naar die boevekoppen hier ;)

Ze heeft vanochtend wel iets gegeten gelukkig van het voer, dat deed ze gisteren niet, toen zat ze heel beduusd nog te kijken. Hopen dat ze snel gewend is en mee gaat doerakken ;)

Ik geef haar gewoon nog steeds wat pap zo nu en dan, en voor de nacht, en de rest moet ze zelf doen ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Cherro

Besef me dat ik nog niet even een foto had geplaatst van Daan met dr lekkere gele papsnoet :-[  :P

Ben zo blij haar eindelijk thuis te hebben, t is een heerlijke kroelkip, en zo zacht in doen en laten.

Zus Demy is veel pittiger ;D

Zonet heeft ze trouwens eindelijk ff goed zelf gegeten en gedronken!
Ben daar zo blij om, vanochtend at ze maar van die mierehapjes, wel iets maar niet veel en ze had echt ff moeite met overschakelen van Thea's rustige groepje, die spelen ook zat en doen gek, maar dit zijn natuurlijk allemaal jonge vogels in een kooi, en oudere vogels zijn vaak wat rustiger onderling.

Die apekoppen hier niet ;D Die doen maar gek, en daar moest ze echt ff naar wennen en aanpassen bij het jonge spelende, rondklimmende gekdoende spul hier ;)

Daarom eerst nog weinig nieuws over haar, omdat ik ff wilde afwachten hoe ze t zou gaan doen, maar ze geeft zich nu in de groep bij, en eet en drinkt weer zoals het hoort ;D en ik liever leuk nieuws schrijf, zoals bovenstaand stukje ;D

Hier is mn mooie tuttemeissie  :-*

Daantje tussen Sadie en Shelby en het BWtje van Mireille

Mooie tuttemeissie  :-*

VLNR Ons nog naamloze doerakje, Shelby, Daan en een glimpje Sadie ;D

Daan's zusje Demy, heerlijk pittig ding ;D Alles moet op haar manier, anders gebeurd het niet ;D

Twiggy (i hate that Camera!) Mireille's BWtje, en Twister :)

Peppertje ;D

En als laatste:

James ;D Wie een man zou zijn, maar dagelijks tot stierlijk vervelens aan toe belaagd word door Twister ;D

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

TheaV

;D
Leuk!!!!!
Ziet er goed uit tussen de rest!!
En wat is Demy mooi !!!!
Ze is echt zo als jij haar beschrijft, heel herkenbaar!
Leuke updates weer!!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Wendy..

Wat een mooie bontjes heb je Malou  ;D
Ze zien er super schattig uit allemaal. Mooie foto's!
Mireille was vandaag hier om te helpen met een paar dingetjes in huis. We hadden klusdag in en om het huis i.v.m. de komst van de baby.
Ze had jouw berichtje al gelezen dat het ws niet lang meer zal duren voordat ze haar mooie valkjes kan ophalen.

Ik ben reuze benieuwd naar ze  ;D
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Caroline 1569

Cherro

Haa thea,

Goed he :) Ze begint zich nu echt wat meer bij te geven :)

En Demy is idd mooi geworden, en nog eigenwijzer dan ze al was ;D

Wendy, dank je wel ;D
En klopt!

Ze had al gemaild of ze dan volgende week mocht komen wanneer jij er weer was, zodat jullie samen konden komen.
Waarop ik dus schreef: Tuurlijk! Kan ik wat langer genieten van ze en ik vind het ook wel zo leuk om jou nu ook eindelijk eens te ontmoeten ;D Dus zie jullie zoals het nu lijkt volgende week ergens ;)

Caroline 1569, dank je wel :)

Gerdy

wat een lieffies..ik vind het juist zo leuk dat ze allemaal toch een ander karakter hebben..genieten maar.

gr gerdy

Sally

Cherro

Goeiemiddag maar weer eens :)

Wat hebben we een heerlijk weer!!
De vogels zitten allen heerlijk te genieten buiten, en ik denk dat ik dadelijk de kooi van binnen ook ff naar buiten rol :)

Helaas trof ik Kiki, mijn kakarikipop ineens compleet kaal aan in de voliere. Gisteren was er niets aan de hand, zag ze er nog super uit.
Mocht ook niet bij haar komen, Riko zat me al in mn nek  :-\ Etterbak, hij was echt link.
Zijzelf voelt zich niet happy, deed ook wat dreigend zitten, dus heb dr maar ff gelaten Ze heeft alleen op haar vleugels, kop en staart nog veren, buik is verder helemaal kaal. Geen bloedsporen oid te zien, t is net zo'n kale kippenborst waar je tegenaan kijkt.

Snap er niets van  :-\ Heb al ff een topicje geopend, en zal zo nog ff weer kijken en zien dat ik haar vangen kan.

Ik ga ze dus dadelijk apart proberen te zetten opdat ik ze beter in de gaten kan houden.

Verder heb ik Sadie en Demy lekker naar buiten geplaatst, zij genieten daar volop van de ruimte en het mooie weer nu ;D.

Ik heb er lang over nagedacht, want ik wilde hun eigenlijk graag binnen houden bij de rest, maar het is wel aardig vol in de kooi, en ik moet ook om mijn astma en benauwdheid denken en zij zijn de 2 die ook het minst van kroelen houden, en liever hun eigen ding doen, dus dan is de keuze uiteindelijk op hun 2 gevallen.

Ze komen ook zelden zelf uit de kooi zoals de rest, dan moet ik ze op laten stappen, en als ze daar dan net geen zin in hebben is het weer zo'n geklim door de kooi, wat de anderen dan ook onrustig maakt, dus vandaar dat ik na lang dubben heb besloten dat deze 2 samen naar buiten zouden gaan.
Ze zitten daar nu lekker bij elkaar, en zitten al bij t voer en water, dus houd ze ff extra in de gaten, dan komt het helemaal goed ;)
;D

Daantje doet t nu erg goed, ze zit nu lekker te eten en te doen, dus die is door haar wenfase heen lijkt het.

Er is nu ook meer rust in de kooi, merk ik gelijk, wat voor Daantje ook wel lekker is, want Sadie en Demy waren altijd druk bezig met klimmen en zwiepen met de speelring, en rara wie vaak daar met dr mooie toet voor zit ;) Juist ;D
Nu kan ze rustig wennen hier.

Net buiten even paniek in de voliere. Die buren hiernaast stonden te zwaaien met t een of ander speelgoed van de honden, en daar schokken een paar van, gillen en alle kanten opknallen, dus gelijk heengegaan en gekalmeerd. Gelukkig reageren ze daar altijd gelijk super op, en worden gelijk weer rustig. Kanjers zijn het  :-* ;D
Zal van de week even 2 grote platen ophalen en de achterkant dichtmaken. Hebben we daar geen last meer van ;)

De 4 kleintjes doen t ook super.
Krijgen geen pap meer sinds gisteren en allen volle kropjes ;D
Alle 4 dikke kroelkonten ook nog eens, ze zijn geweldig leuk ;D
James voelt zich wel wat jaloers, en moppert flink met vlagen wanneer ze niet genoeg aandacht krijgt, maar moet ze maar aan wennen ;) Ik ben niet alleen van haar haha ;-)

Volgende week gaan Puck en Pepper verhuizen, en ga ik Mireille en Wendy ontmoeten, erg leuk ;D en heb er ook veel zin in :)

Nu ff richting voliere om de kiekjes te checken ;)

Later meer...

Cherro

Anja

Wat een mooie valkjjes heb je zeg. Ik heb genoten van je foto's.

Cherro

TheaV

;D
Leuke foto's... en weer leuke update!!
PB-tje is gestuurd naar jou....

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

mireille

Ja Ja volgende week Pepper en Puck ophalen  :)
Heb je een pbtje gestuurd met nog wat vragen hihihih.
Ja het zijn mijn eerste valkjes.
Leuke fofo's wat een liefjes allemaal. ;D 

Cherro

Hey Mireille,

Ja volgende week is het zover! Je boeffies doen het super in ieder geval ;D

Ze krijgen geen pap meer, en eten goed zelf :)
En kroelen die 2, heerlijk gewoon ;D

En ja valkjes is idd wat anders dan grotere papegaaien, maar wel verschrikkelijk leuk :)

Vragen zijn beantwoord trouwens ;D