9 mei 2025, 03:07:29

valkparkietje fluit niet veel

Gestart door mols_donsje, 28 januari 2004, 13:59:00

« vorige - volgende »

mols_donsje

mijn valkparkietje is een manneke en d ekweker had gezeg dat deze veel fluiten,nu heb ik hem van de zondag en toch nog maar,twee keer horen fluiten  ;)

Theetje

Hoi Mols_Donsje,

Ik las in een ander berichtje dat je valkje pas een week of 10 oud is. Ik neem aan dat de kweker aan de kruising van de ouders weet wat een man en vrouw is, anders is het namelijk moeilijk te zeggen op die leeftijd.

Natuurlijk moet je valkje ook even wennen bij je. In het hele begin fluiten ze nog niet zoveel, dat gaat zeker veranderen. Fluiten is machogedrag en komt pas echt als ie wat ouder is.

Gewoon geduld. Dalijk fluit ie de oren van je hoofd. Kan zijn dat dat over een paar dagen is, kan ook wat langer duren. Of je hebt gewoon een rustig valkje. Ik heb ook een man die je bijna niet hoort. Heel af en toe komt er geluid uit, maar meestal is ie rustig en zit ie alleen een beetje te brabbelen.
En daarentegen een pop die fluit. Het is dus gewoon nog even afwachten en laat hem maar lekker wennen aan zijn nieuwe omgeving

Groetjes

Theetje

mols_donsje

:) :) :) hey theetje je ik denk dat hij het zo weet,want ik ken der zelf ook niks van he :)
tja zal zelf dan maar beetje afwachten he :)
groetjes tot op de chat haha

pietie

Heey
Als ik wil dat mijn valkje fluit doe ik eerst zelf tegen hem fluiten en dan begint hij ook te fluiten.
En soms begint ie te fluiten als het vrouwtje hem zit uit te lokken hahaha.
Misschien moet je eerst zelf tegen hem fluiten en dat ie dan mee fluit.
Groetjes claudia

Peewee! :D

Skippy

Je moet inderdaad ook veel melodietjes fluiten en tegen hem praten dan zal hij zich ook snel laten horen

Digna