9 mei 2025, 18:31:02

bange valkparkiet

Gestart door ingrid hitters, 28 januari 2004, 14:56:04

« vorige - volgende »

ingrid hitters

Ik heb nu sinds een paar maanden twee valkparkietjes, om eerlijk te zeggen weet ik er niet zo veel van. Maar ik laat zo af en toen het deurtje op en zodat ze eruit komen enzo en dan doen ze dan ook wel. Ze gaan op de kooi zitten en af en toe maakt er een een duikvlucht.Ze kunnen geen van beiden erg goed vliegen. hih Ze hebben eerlijk gezegd ook geen naam. MAar de ene is wat aggresiever als de andere maar is heel bang en de andere laat het allemaal wel toe als je hem wil pakken en gaat ook wel op je vinger zitten. Ze zijn dus wel een heel klein beetje tam, maar ze zijn nog erg bang, hoe kan ik dan verhelpen. Ik wil ze graag zo tam dat ze bij je komen zitten? Wie kan mij helpen

Speedy

Hoi Ingrid,

Je kan ze verwennen met trosgierst, dit moet je ze dan niet in de kooi geven, maar echt als verwennerij buiten de kooi, leg een klein stukje op je hand en laat ze naar je toe komen.
Als je dit lang genoeg vol blijft houden, dan weten ze altijd dat jij wat lekkers voor ze hebt in je hand.
Hier vliegen er al een paar op me af, als ik met het trosgierst aan kom lopen.
Er zijn ook nog andere lekkere dingen te koop voor ze, probeer het maar eens.
Of zoals ik 's morgens een bordje brinta pap eet, dan zijn er een paar die daar ook van willen proeven, ze eten het ook van mjn lippen af.

Succes ermee,
   Trudie

Skippy

Hey Ingrid

Laat ze aan je wennen door je hand soms/vaak in de kooi te houden...het is slim om er ook wat eten (het beste trostgierst inderdaad) op te leggen... als het goed is wennen ze wel langzaam aan je en komen ze op je af...

In ieder geval...veel succes ermee!!!

Digna

ingridje

ja ik zal het proberen, ik hoop dat het gaat lukken,
Bedankt voor de tips, en meer tips zijn natuurlijk altijd welkome want zoveel weet ik er nog niet vanaf
kus ingrid
En misschien iemand die een leuke naam weet voor mijn duo. :P

suus

hoi ingrid,
Voor namen zie hiernaast in de rij. Daar staat een kopje namen bij en deze pagina bevat dus heeel veel namen. keus genoeg zou ik zeggen.
Succes met je valkjes, met heel veel geduld moet het haast wel lukken, want ze zijn al een klein beetje tam zo te lezen. Wanneer ze ouder zijn, zal het langer duren dan wanneer ze nog erg jong zijn. Hoe intensiever je er mee bezig bent hoe sneller het gaat.
groetjes suzanne (1)
Groet
Suus

Mijn liefste Chico