8 mei 2025, 18:30:17

Roken en de valkparkiet

Gestart door Robinko, 28 januari 2004, 05:29:53

« vorige - volgende »

bogey

TIP LEES
Allen Carr:  Stoppen met roken

Ik voelde me zo schuldig tegenover de vogels.
Ik en drie mensen in me omgeving zijn ermee gestopt, terwijl ik toch ruim een pakkie per dag wegschoorsteende. Twee jaar geleden en nu HAAAAAAT ik het zelfs.

En inderdaad is het ook slecht voor vogels... net als alle andere giftige dingen waar we ze wel tegen beschermen.... ;)

andre28

Hoi allemaal, ik ben ook een stevige roker maar ik rook niet in het bijzijn van mijn vogels, als ik ongezonde dingen doe mag ik niet aan onschuldige vogels bloot stellen.

Liek

Roken is inderdaad heel slecht voor de valken! Die kleine vogellongetjes toch! :(
Er zijn dierproeven gedaan met konijnen, waaruit blijkt dat konijnen in een rokerige omgeving duidelijk korter leven dan in een rookvrije omgeving.
Zelf heb ik ook gerookt. Ik was er helemaal niet bewust van dat anderen om mijn heen last zouden kunnen hebben van de rook. Nu ben ik alweer een tijdje gestopt en erger ik me vaak aan rook lucht en een rokerige ruimte wil ik al helemaal niet meer in! Ik ervaar nu dat rokers helemaal niet bewust zijn van de overlast van de rook, maar voor anderen is het soms wel vervelend. Ik denk ook voor de valkjes. Soms is het jammer dat ze niet kunnen zeggen wat ze denken.

ps Ik wil rokers niet afkraken hoor! Zelf heb ik immers ook gerookt!

Liek

Cybergirlie

Hallo rokers en niet rokers,

Ook ik vind dat roken echt slecht is voor iedereen en alles wat leeft.
En ik rook zelf ook niet en mijn vriend ook niet.Gelukkig :)
En die nicotine aanslag is ook vreselijk,want bij mij op werk komen af en toe van die vieze nicotine tv's en dat plakt dan helemaal.
En ik krijg het er zelf ook altijd helemaal benauwd van als er iemand rookt.
Maar ik begrijp ook wel dat het voor rokers moeilijk is om te stoppen ,mijn vader en moeder roken ook en die proberen ook altijd om te stoppen en het lukt hun ook niet.Maar bij mij in huis mag er in iedergeval niet gerookt worden.

Groetjes Cybergirlie

Rika

o gelukkig ben zelf niet rokers,want ik heb wel bewust door dat veel dieren om heen ....maar helaas ben wel nagelbijters . hihi....
groetjes Rika.