Valkparkiet en Grasparkiet samen?!?

Gestart door Robinko, 26 januari 2004, 03:19:58

« vorige - volgende »

Robinko

Hallo,

Volgende week zaterdag ga ik mijn eerste Valkparkietje ophalen, deze is dan 6 weekjes oud, hij\zij vliegt deze week als het goed is uit. Ik heb ook al een Grasparkietje van 1,5 jaar oud, kan ik ze bij elkaar zetten? En zo ja, wanneer? En hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Groetjes Marianne

Paul

Hoi Marianne,

Soms gaat het wel goed maar grasparkieten kunnen soms een valkje terroriseren en overal in de kooi wegjagen.
Ik heb hier zelf ook een grasparkiet en dat gaat prima samen bij de valkjes in de kooi.
Laar ze in elk geval even wennen in hun eigen kooi die je naast elkaar zet en als je ze eruit hebt bijde tegelijk los laten dan wennen ze aan elkaar.
Dan na een weekje proberen als je ze in 1 kooi zet of het geen oorlog word.
Het valkje zal de grasparkiet meestal accepteren maar andersom is even afwachten.

Groetjes, Paul

sadelienda

Hoi,

Mijn grasjes terroriseerden ook eerst de valk. Na enige tijd liet de valk niet meer over zich heen lopen en nu is hij de baas. Laat ze idd wel rustig wennen aan elkaar, mijn  ervaring is dat de valk snel gestrest wordt van kleine huppelende grasjes om hem heen.

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Robinko

Hoi Paul,

Bedankt voor je advies. Ik ga mijn valkje pas zaterdag ophalen. Zodra die dan een beetje gewend is ga ik proberen m'n grasje en m'n valkje beste vriendjes te laten worden m.b.v. jouw advies.

Groetjes Marianne

Rika

5 februari 2004, 02:34:24 #4 Last Edit: 5 februari 2004, 02:35:29 by Rika
hallo Robinko,
hebt je al nieuwe valk gehaald ?
hoe was gegaan . ben benieuwd naar ........

ja , klopt dat hebben wij ook zo,n samen grasparkieten en valkparkieten ,

Eerste was mijn niet bedoeling. want ze heeft alllebie eigen kooi.

Toen vrij gevlogen mag gerust samen . toen riep ik tegen parkieten . HE hup naar kooi . dan lekkers geven .
en toen zag ik , heeeeeeeeee wat doe je nou ? die grasparkiet in jockkooi ( grof tralies ) ojeee
ik denk , ach laaat maar . het is maar loge .
poosje later zag ik die grasparkiet wilt NOOIT meer weg van valk.
Onbegrijpelijk die grasparkiet NOOIT geprobeert uit Jackkooi omdat die GROF tralies . dus eigen plek gevonden  ;)
het is leuke ervaring .....

groetjes Rika.