16 mei 2025, 16:33:35

Man of Pop?

Gestart door Romke, 19 januari 2011, 19:37:54

« vorige - volgende »

Romke

Hallo,

Ik heb nu sinds 4/5 week een nieuwe valkje erbij, hij of zij moet volgens de man waar ik hem weg heb ongeveer een jaar zijn en een pop zijn.
Toch heb ik zo mijn twijfels of het wel een pop is. het valkje loopt altijd heel erg macho met de vleugels gespreid en fluit ook heel veel deuntjes etc...

Is er hier mischien iemand die mij kan vertellen of dit een man of een pop is?

Heb er een paar fotos van gemaakt.

Gr Romke

Hanniie

Hoi!

Volgens mij is dit een popje (correct me if i'm wrong).
Hoe ziet de onderkant van de staart eruit? Als dit een visgraadpatroon heeft is het een vrouwtje.. maar enkel als de eerste rui geweest is maar aangezien ze een jaar zou zijn is dit al gebeurd. Is de staart helemaal grijs onderaan dan is het een mannetje.

groetjes Hanne

Romke

Hallo,

Ik kan niet zien of de staart een visgraat motief heeft omdat die bij de vorige eigenaar eraf is gebroken. Wel heeft ze de parels nog onder de vleugels.
Mij is verteld dat ze een jaar is maar zeker weet ik het niet want ze is niet geringt jammer genoeg. Ik weet ook niet of ze haar eerste rui al heeft gehad(neem aan van wel als ie een jaar is)

Gr,

Romke

..Neline..

Zo te zien is het een mannetje en is hij op dit moment in de rui  ;D Er beginnen meer gele veertjes in zijn koppie door te komen toch? zo lijkt het op de foto in ieder geval. Ik gok dat hij dan zo 7 tot 9 maanden oud is. Rond die periode gaan ze in de eerste rui.

Zijn koppie zal steeds geler worden en ook het visgraatmotief en de spots onder de vleugels zullen op den duur verdwijnen (ze worden vervangen door effen veren).

Hier een foto van mijn wildkleur mannetje toen hij ongeveer de leeftijd vanj jouw valkje had. Hier is hij in de rui en begint zijn masker steeds geler te worden. Hij is hier 8 maanden oud:

Zo ziet hij er nu uit, hij is nu 9, bijna 10 maanden oud:

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Romke

Ja dat klopt inderdaad dat er volgens mijn gevoel steeds meer gele veertjes in de kop komen, ook als hij fluit zit hij met de vleugels wijd en dan bukt ie wat voorover en loopt wat over de stok.

Wel jammer dat het waarschijnlijk dan toch een mannetje is want ik heb hem gekocht als pop aangezien ik waarschijnlijk al 2 mannen en 1 popje heb. Dus dan zou ik nu 3 mannen en 1 pop hebben....al ben ik niet zeker of mijn andere valk wel een man is, want die is heel rustig maar fluit wel heel mooi. Maar die is nog maar 6/7 maand oud, dus dat is nog even afwachten.

Zijn er misschien nog meer mensen die weten of dit een man of pop is?

Gr,

Romke

carco

Ik denk ook dat het een man is.
Wel balen voor je dan inderdaad als je ineens 3 mannen blijkt te hebben.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Romke

Ja daar baal ik ook enorm van is al de 2de keer dat iemand mij een man aansmeert en zegt dat het een pop is... :(:( :'(

Is er op het forum misschien iemand die nog een pop heeft zitten? en die dan ook zeker echt weet dat het een pop is?

Gr,

Romke

Larissa

hey Romke

Gezien het geler worden van het masker zeg ik ook man,super balen zeg dat je zo ineens 3 mannen hebt

groetjes Larissa

..Neline..

o.. dat is niet echt leuk inderdaad..  :-\
je zou even de dagboekjes hier op het forum rond kunnen kijken. Er zijn er wel een aantal met jongen en bij sommigen zullen ze ook wel het geslacht weten.
Misschien dat daar iets voor je tussen zit?

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

carco

Geen idee waar je vandaan komt, maar Manja van het forum heeft inderdaad een nestje waarvan ze dmv de vererving zeker weet dat ze in ieder geval 3 poppen heeft  ;)

Romke

Hallo, ja ik baal er erg van heb de gene waar ik hem heb gekocht ook al gemaild maar krijg niks terug en als ik bel neemt ie niet op :S

Ik woon zelf in friesland vlakbij leeuwarden weet niet waar manja woont..?

Patrick

Hallo Romke,

Ik heb nog een paar witmasker poppen zitten die ik over heb.
Als Hoogeveen de moeite is kan je er hier wel 1 ophalen voor normale prijs.
De laatste foto die je laat zien is 100% duidelijk een man.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

carco

Citaat van: Romke op 21 januari 2011, 17:04:13
Hallo, ja ik baal er erg van heb de gene waar ik hem heb gekocht ook al gemaild maar krijg niks terug en als ik bel neemt ie niet op :S

Ik woon zelf in friesland vlakbij leeuwarden weet niet waar manja woont..?

Die woont in Rotterdam: een beetje ver weg dus  ::)
In Friesland zou ik zo snel geen kweker weten  :-\

Romke

Hallo,

@ Patrick: Jammer dat die poppen die je hebt zitten niet tam zijn aangezien ik ze in huis heb zitten met zowat de hele dag de kooi open, dus dat lijkt me niet bevorderlijk voor een niet tamme valk.

@ Caroline: Rotterdam is inderdaad wel een beetje te ver weg van hier. Weet je ook niet iemand anders die nog wat heeft zitten?

Groeten,

Romke