18 mei 2025, 17:03:35

Valkje en Barraband

Gestart door Lian02, 19 januari 2011, 20:06:58

« vorige - volgende »

Lian02

Ik heb sinds een paar dagen een 9 maanden oude Barraband parkiet, zo te zien een pop. Ze zit samen met een mannetjesvalk. Het valkje is haar ineens heel lief gaan vinden en biedt haar ook voedsel aan en zij lijkt het te nemen. Kan ik ze wel samen laten zitten, ik bedoel hier kunnen toch geen jongen van komen? Ze hebben pas net vriendschap gesloten en zijn nu erg lief tegen elkaar.

Verder heeft mijn eerste kweekpaartje nu net sinds een paar dagen jongen er zijn nu 3 donsjes en er liggen nog 2 eitjes die nog moeten uit komen.  Ik heb nu ook een kweeknummer en heb met spoedbestelling ook ringen besteld bij de NBVV. Heeft iemand ervaring met zo'n spoed bestelling zal ik ze nog op tijd krijgen om de donsjes te ringen? En hoe lang moeten de ouders rusten voor ze weer een nestje mogen  ik ben namelijk van plan het blok weg te halen als de jongen zijn uitgevlogen want ik wil de ouders niet uitputten maar ik weet niet hoe lang er tussen 2 broedperiodes moet zitten of zijn daar geen richtlijnen voor?

Gr Lian

Larissa

Hoi Lian

Ik kan je helaas niet verder helpen over je vraag op je valkje en barraband.
Ik denk niet dat daar jongen van kunnen komen want je hebt het over twee totaal verschillende soorten vogels
Misschien dat iemad hier op het forum der meer van af weet

Over je kweek koppeltje, gefeliciteerd met de donsjes.
Ik weet niet hoelang het duurt voor dat je de ringen binnen hebt maar ik denk niet dat je het gaat halen om de eerste 2 jongen te ringen want dit moet tussen de 6 en 10 dagen gebeuren.
Heb je al wel eens een valkje (vogeltje) geringt ?
De meeste kwekers houden 2 nesten per jaar aan, dit omdat het vrij intensief werk is voor de pop en man.
De ene doet er wel twee kort achter elkaar en de andere laat er wat tijd tussen zitten het is maar net wat je zelf wil en of je valken wel een tweede nest willen maken.

Hier onder een link voor het ringen van een valkje
http://www.valkparkiet.com/nl/files/ringen.htm

Hoop dat je er wat aan hebt

s6 met het nestje
groetjes Larissa