9 mei 2025, 22:00:42

gedrag overnemen van ander valkje?

Gestart door Sjors, 9 januari 2011, 12:13:58

« vorige - volgende »

Sjors

Wat ik nog wel even wilde vermelden, is dat dr Magnus mijn 2 valkjes wel weer beter heeft gemaakt toen ze alletwee ziek waren! Ons andere valkje heeft zelfs opgenomen( :D) gelegen bij hun, en 't was echt kantje boord.
Ik denk dat het een hele goede vogelarts heeft, maar dat hij niet zo specifiek alles over valkparkieten weet.

Groetjes Maartje

carco

Ik heb geen ervaring met deze arts: als hij maar kundig in zijn vak is dan  ;)
Wat hebben ze gehad als ik vragen mag?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Sjors

We merkte aan het grijze valkje dat hij na een paar weken wat stiller was, weinig energie, zat bol enz.. De dag daarna was het beter, maar toen werd ons andere valkje heel erg ziek. Ook met braken enzo.. Het bleek dat hij een parasiet, een bacteriele infectie en een schimmel in de krop had. Allerlei medicijnen gehad, maar het werd niet beter. Toen teruggegaan en toen moest hij een paar dagen daar blijven, en hebben ze hem met een kropnaald 3 dagen lang voeding, en medicijnen gegeven. Daarna ging het gellukkig weer heel goed! Ons grijze valkje hebben we ook dezelfde medicijnen moeten geven, maar die braakte niet, en nam zijn medicijnen goed in. Je merkte aan het grijze valkje eigenlijk niet zoveel, maar we dachten echt dat Sjors dood zou gaan... Ben zo blij dat hij er weer bovenop gekomen is! Wat hecht je je toch aan die beestjes he!
Maar Caroline, is jouw ervaring ook dat 2 mannetjes niet echt naar elkaar omkijken, niet kroelen enzo? Lijkt me zo leuk.. Soms zijn ze ook wel ff heel fel naar elkaar, maar ze laten elkaar meestl gewoon met rust.

Groetjes Maartje

carco

Jeetje heftig zeg  :o
Gelukkig dat Sjors er weer bovenop gekrabbeld is.
Ik heb geen ervaring met  mannen eigenlijk omdat ik hier allemaal stelletjes heb: sorry. Ik heb wel 1 lesbisch koppeltje die elkaar zelf uitgekozen heeft.
Volgens mij kan het wel want Hermien van het forum heeft 4 mannen en ik dacht dat die gewoon kroelden met elkaar.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!