12 mei 2025, 03:42:50

Dat geschreeuw! HELP!!

Gestart door Linz, 30 december 2010, 23:15:00

« vorige - volgende »

Linz

Sinds kort is mijn jongste valk (denk 6 mnd oud nu) ENORM aan het schreeuwen en krijsen. Het is een schatje hoor, maar ik word serieus echt schijtziek van dat beest. Eerst zit ze heel schattig te fluiten en dan aan een stuk door krijsen en schreeuwen.

Ik negeer het wel, maar ik weet verder echt niet wat ik ermee moet. Als ze naast me zit en ze begint kei hard te krijsen dan zet ik haar in de kooi en zeg "Nee." (Of dat helpt weet ik niet) Maar meestal zit ze in de kooi als ze aan het krijsen is.

Ik weet wel dat iedere valk zijn brulmomentje hebt maar niet zo vaak en zooo lang.  ???

Ik heb zelfs al klachten van de buren gehad. Ze zit met nog 2 valken in 1 kooi dus het lijkt me nou niet dat ze zich eenzaam voelt o.i.d.

Wat moet ik doen??? Is het de puberteit ofzo? Zo ja, het gaat toch wel weer over dan he???

bobbie

Hoi hoi,

valt zij buiten de boot, oftewel zijn de andere 2 een koppel?

gr, Nel

Linz

Hoi!

De andere 2 zijn al wel een jaar of 2 samen, maar zijn beide vrouwtjes. Ze zoeken wel toenadering naar die schreeuwpiet maar ze reageert er niet echt bepaald aardig op. Alleen als ze zelf toenadering zoekt kan ze heel schattig fluiten naar ze en daarna is het ook opeens 'klaar' en gaat ze pikken. Dus dan hebben die andere ook van Ja daaag!

Ze zit nu vooral hoofdzakelijk te mopperen met krassende geluidjes en opeens is het krijsen geblazen. Het is zo hard dat het serieus pijn doet aan mijn oren.

Ik hoop echt dat hier een oplossing voor is.

grt

Linz

Alsjeblieft iemand nog de ultieme tip???

Linz

bobbie

Citaat van: lindsay op 13 januari 2011, 00:40:38
en bedanktt.... voor niks.

Schreeuwen moet je totaal negeren. Zelf heb ik een opvangvogel die schreeuwde de oren van je hoofd. Na 2 weken was het over. Hoe? Totaal genegeerd, niet eens met mijn ogen geknipperd bij wijze van spreken.
Negatieve aandacht is ook aandacht. Qua leeftijd zit je ook op een punt dat ie je gaat uitproberen, grenzen verkennen.

ALs je de zoekfunctie op deze site gebruikt kan je er veel over lezen.

Succes, Nel