6 mei 2025, 13:55:46

me pop legt weer eiren

Gestart door kuifje-lotte, 26 december 2010, 22:29:43

« vorige - volgende »

kuifje-lotte

hoi allmaal me pop legt weer eieren
ik heb het mannetje in ander kooi gedaan
ze heeft een week niks gelegd en nu 26 dec ligt er  weer een ei wat kan ik nu doen

kuifje-lotte

tips zijn van hartenwelcome

Bello

Eerst de kooi totaal van inrichting veranderen.
Heb je misschien bij je kooi een rooster? Zo ja leg dit in de kooi zodat ze niet meer op de bodem een ei kan leggen.

Mannetje terug bij het vrouwtje zetten, want anders heb je 2 treurende valkjes en dat is niet zo leuk om te zien.

Iets minder groenvoer geven (even een verandering van dieet zeg maar) niet meer douchen en niet over de rug aaien.
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

kuifje-lotte

Citaat van: Bello op 27 december 2010, 20:15:02
Eerst de kooi totaal van inrichting veranderen.
Heb je misschien bij je kooi een rooster? Zo ja leg dit in de kooi zodat ze niet meer op de bodem een ei kan leggen.

Mannetje terug bij het vrouwtje zetten, want anders heb je 2 treurende valkjes en dat is niet zo leuk om te zien.

Iets minder groenvoer geven (even een verandering van dieet zeg maar) niet meer douchen en niet over de rug aaien.

Nee heb bij mijn kooi geen rooster. Is er dan ook nog iets anders wat ik er in kan leggen?

Mijn 2 valkjes staan vlak bij elkaar en kunnen elkaar dus zien. Ze hebben beide ook het hoogste woord, lijkt me toch niet dat ze treurig zijn dan.

Veel groenvoer krijgen ze eigenlijk al niet eens. Meest gewoon vogelzaad voor valken en ei krachtvoer. Misschien daar iets minder van geven?