8 mei 2025, 01:17:29

moet ik een 2de valk nemen

Gestart door mupke, 20 november 2010, 03:54:21

« vorige - volgende »

mupke

hoi ik heb mijn valk Charlie nu 2 maanden hij was een pop toen ik hem kreeg, hij kan praten, nou ja een beetje. Ik heb ook 2 honden waarvan hij het met 1 goed kan vinden nu al na 2 maanden. maar ik heb gehoord van degene waar ik hem van kocht dat hij wil gaan paren. hij is nog steeds heel lief en ls ik thuis kom van mn werk en ik doe de voordeur open hoor ik hem al praten tegen mij en als ik zn kooitje open doe springt ie meteen op mn schouder en gaat dan overal mee mee waar ik ga. maar zodra hij een spiegel ziet is ie verkocht. Betekend dat dat hij een vriendje of vriendinnetje nodig heeft?
wie kan me helpen daarmee want dit is mn 1ste valk en ik wil het beste voor Charlie. waarom is hij zo gek op die spiegel?

hoop graag snel op een reactie

groetjes Linda

mariannenl

als je je het kunt permitteren zou ik er zeke een 2e bij halen, en wees niet bang dat je valkje daardoor minder tam gaat worden of minder gaat kletsen

En dat hoeft ook niet perse een popje te zijn ( zeker als je niet wilt kweken )
Hij ziet nu in de spiegel zijn eigen beeld maar denkt dat dat een andere vogel is

Marianne

mupke

Bedankt voor de info, ik ga het even in beraad nemen.

Groeten Linda en Charlie

PeterT

Heb sinds eergister ook een tweede valkje erbij genomen.

Lijkt wel of het tam maken me makkelijker ofgaat.

Mijn eerste is nu zon anderhalve maand in bezit.

Het tweede valkje volgt zon beetje alles in wat de eerste doet,
maar als er 1 valkje op stijgt dan hebben ze allebei paniek.

En nu het tweede valkje erbij is, ben ik in 1 keer van het geschreeuw af als ik de kamer uitloop.

Succes