12 mei 2025, 00:54:28

Kooi Op Slaapkamer?

Gestart door Sabinekuh, 25 januari 2004, 21:58:52

« vorige - volgende »

Sabinekuh

Hey,
Ik heb weer even een vraagje....
Ik wil mijn valkparkiet dus op mijn slaapkamer houden, maar is dit een probleem?
Ik vraag me dus af of het daar niet te koud is in de winter voor zo'n diertje want ik mag niet de hele dag lang de verwarming laten branden het tocht niet in mn kamer maar in de winter is het niet echt warm en ik wil niet dat ie verkouden word ofzo   :(

Groetjes Sabina & Sandra

Inger m

Hoi,
Ik heb zelf altijd al vogels op mijn slaapkamer gehad. Ik heb ook lang niet altijd de verwarming aanstaan, want dat is niet nodig en het zal binnen ook niet snel te koud worden.
Het is belangrijker te letten op temperatuurwisselingen, zet de verwarming niet te hoog aan (bij voorkeur laag, want hierdoor wordt juist de lucht erg droog).

Een vogel kan verder goed tegen lage temperaturen (ook vrieskou, want de valken zitten buiten).

Ik heb ook nu regelmatig op mijn kamer een klein raampje openstaan voor frisse lucht. Want nadeel van vogels is dat ze veel stof geven (dus vaak stofzuigen, stoffen of een luchtreiniger aanschaffen...)

Let gewoon op dat de temp op je slaapkamer zo constant mogelijk is of niet te snel wisselt (niet ineens verwarming hoog). en temp niet te hoog.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Sabinekuh

Hey,
Ik was te bang dat t misschien te koud zou worden in de winter maar ik zet nooit egt de verwarming aan op mn kamer dat niet maar ik ben blij dat t wel mogelijk is, bedankt voor t antwoord!

Groetjes Sabina

ziralioness

Mijn viertal fluitekruid staat ook met voliere en al op mijn slaapkamer. Kan rustig, hier is de verwarming wel altijd aan maar het is toch vaak frisjes. Let er wel op dat wanneer je een raam open hebt (voor ventilatie) dat het niet richting de vogels tocht en natuurlijk altijd ramen sluiten voor ze los gaan. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...