12 mei 2025, 09:04:18

Overdag rondvliegen?

Gestart door Starlet_Sabje, 27 januari 2004, 00:27:26

« vorige - volgende »

Starlet_Sabje

Hallo!

Graag zou ik van jullie willen weten of jullie valkjes ook overdag uit de kooi mogen en hoe jullie het dan doen met ramen! Want de zomer gaat er heeeeel langzaam alweer aankomen! En eigenlijk heb ik Saffie tot nu toe alleen in de avond OF overdag met gesloten gordijnen laten vliegen! Ik hoor het graag van jullie!!  ??? ::) :P

Didi

Hoi,

Je kunt de gordijnen steeds een stukje verder open doen per keer. Zodat hij weet waar de grens is. Doe ze niet te snel helemaal open! Zoals ik dus, mijne was er tegenaan geknald  :( Gelukkig nix aan de hand. Ik ben er ook nog niet aan toe om ze helemaal open te doen, maar het vordert...

:)Diane :)

Paul

Hoi Starlet_Sabje,

Hier komen mijn valkjes er overdag ook regelmatig uit maar ze weten precies hoever ze kunnen gaan en stoppen bij het raam.
Voor het raam hangt een soort schommel van een lange zitstok en met een razende sneheid komen ze aanvliegen en landen dan prima op de schommel.
Maar het blijft uitkijken want ze kunnen zch erg bezeren als ze tegen een raam aanvliegen.
Misschien kan je ook van die speciale raamklevers nemen en er daar in het begin een aantal van op het raam plakken.
Die kan je er dan zo weer afhalen als het niet meer nodig is.

Groetjes, Paul

ziralioness

Ik heb ze altijd overdag los. Ik heb die van mij ook door het rolluik van vrijwel dicht en steeds verder te openen eraan gewend waar het raam zit.

Echter, mijn sukkeltjes willen het soms nog steeds niet geloven.  :D Wanneer ze ergens van schrikken zijn vooral Kiko en Wuppie niet erg handig. Heel soms Nina en Ricky ook wel, maar niet zo erg als de dames.

Gelukkig heb ik een raam met een vensterbank en gaat alles hier niet zo hard. Vaak raken ze zachtjes het raam (met een dof ''pok'' geluidje) en dwarrelen neer op de vensterbank, om daar heel eigenwijs zo te kijken van; ''dat bedoelde ik te doen''.  :D  :D  :D Het is wel eens in het begin hard gegaan, maar nooit zo hard dat er bloedneusjes ofzo kwamen. Ze waren altijd prima in orde. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Starlet_Sabje

HAHA! "een dof pok-geluidje" zie het al helemaal voor me.. nou... ik moet maar eens gaan kijken hoe ik dat ga doen! Mijn Saf kijkt niet nog zo goed uit als hij rondvliegt..tis ook meer "rondscheuren" wattie doet! maar bedankt weer voor jullie tips!! Ga proberen dat ie in ieder geval met de zomer rustig kan fladderen..