11 mei 2025, 22:44:00

Catka heeft Epilepsie

Gestart door Bello, 14 november 2010, 12:22:26

« vorige - volgende »

Bello

14 november 2010, 12:22:26 Last Edit: 14 november 2010, 12:25:39 by Bello
Hoi,

ik typ dit met 1 hand, dus kunnen fouten instaan.

4 weken terug kwam ik s 'morgens in de woonkamer, alles onder de veren..... Catka verschrikt op de bodem.
Ik dacht geschrokken.....

2 weken verder was ik net thuis, mijn ouders kwamen bij mij tussen de middag eten.... viel Catka van haar stok, ik handelde heel snel doo haar bij mij te pakken, zoday ze zich zelf niet kon verwonden.

Ik heb haar een uur bij mij gehad, 3x had ze stokkende adem, lag te kreunen.... tot ze bij kwam, helemaal doodop.

Een dag later naar de dierenarts, gelukkig ook een die van vogels wist. Duidelijk was dat het epilepsie was...
Catka kreeg een spuitje om haar koppie tot rust te laten komen. Eten deed ze niet. Ze viel in 2 weken af van 103 gram naar 86.

Contact met vogelarts gehad, ja zei die: duidelijk een geval van eenzijdige voeding!!  Moest op voer overgaan die hij verkocht, nl. Harrisons.
Ze krijgen hier een gevarieerde voeding, dus dat doen we dus niet. Catka heeft wel calciumdruppels gekregen......

Gistermorgen was het weer raak, ze had met net een kusje gegeven en zat bovenop de kooi, ik draai mij en om en ja hoor, een aanval. Gelukkig was Ivo thuis en kon hij haar bij zich nemen, ik was de kooien aan het doen.

ze had gelukkig wel net gegeten.... maar de rest van de dag niet meer.

Vanmorgen is het weer raak..... heb haar nu al een uur bij me... tot ze bijkomt, ze weegt nog maar 83 gram, vandaag kan ze weer niet eten. Ben zo verdrietig.......ons liefste kroelkippie. Door de aanvallen is ze totaal veranderd, veel stiller.

Wat is jullie reactie en wat zouden jullie nu doen?
Vervoeren is nu onmogelijk voor haar....

Epilepsie kan ook spontaan gebeuren
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Always look..

Arm meissie! ik kan je geen andere tips geven helaas..
vooral der voor haar zijn als ze bij komt! xx

Anja

Patrick

Zou eens contact opnemen met een andere vogeldierenarts.
Die in Meppel schuift alles op het voer af en dwingt altijd die pellets aan.
Dierenartsenpraktijk "Zelhem - Halle"
Halseweg 27 D
7021 HV Zelhem
Tel: 0314-621272
Fax: 0314-621776
Zou deze mensen eens bellen en je verhaal doen.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

bobbie

15 november 2010, 07:50:29 #4 Last Edit: 15 november 2010, 07:52:02 by bobbie
Ik had ook een vogel met epilepsie. Dit was een valkparkiet die ik uit het asiel heb gehaald.

Het klopt helemaal dat vogels door voedingstoffentekorten epilepsie kunnen ontwikkelen.
Bij mij eten ze allemaal harrison's, dus deze asielvogel kreeg ook Harrison's.

De aanvallen werden in frequentie steeds minder vaak en voor hij vorige maand stierf had hij een jaar geen aanvallen meer gehad.

Misschien zinvol om te lezen:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/epilepsie.htm

Het punt dat je haar niet kan vervoeren ben ik het niet mee eens.

gr, Nel

Bello

De aanvallen waren te erg voor haar lichaampje....de dierenarts heeft haar in laten slapen.

Boekje mag gesloten worden
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Sterkte met het verlies van Catka.