De kroelkontjes! Kleintjes zoeken nog steeds een nieuwe thuis! Update!

Gestart door Sally, 7 november 2010, 22:04:58

« vorige - volgende »

Sally

Citaat van: Caroline op 16 februari 2011, 22:11:55
Geweldige foto's Sal, ik heb er een paar van Indy gepikt hoor, kan ik ze van de week laten zien als zusje van het K-nest, ze is prachtig!! :D

Immetje gelezen, ik beantwoord je morgen even, oké??

Knuff ....

Pik maar zoveel foto'tjes je wil.  ;D
Al zijn ze wel niet het van het qua kwaliteit maarja...  :)

Ik wacht nog steeds geduldig op je immetje..  :P

-----------------------------------------------------------

Alles gaat hier voor de rest goed met de valkjes.
Kenji en Demi wisselen netjes af om de 2 nepeitjes warm te houden... Leuk hoor, al is het wel jammer voor ze dat er geen kleintjes uit gaan komen natuurlijk.

Vorige week is dr iets heel grappigs gebeurt. Ik had het voedertonnetje in mn hand en die was al meer als de helft leeg, dit tonnetje is zo'n 26 cm hoog, en diameter 15 cm ongeveer.
Nu ik had dit tonnetje dus in mijn armen omdat ik de potjes wou vullen, en zoals goede gewoonte vliegt Pietje op mijn schouder Dipsy volgt snel, en vlak daarna zitten Bailey en Indy ook bij mij.. Gezellig  ;D
Opeens vond Pietje het tonnetje wel heel interessant, en sprong op de rand, en keek zo naar beneden in het tonnetje. Ze was n aant twijfelen om erin te springen, maar omdat het nogal "diep" was dierf ze niet. Maar opeens stoot ze achteruit en duikt ze in het tonnetje. Lekker eten dacht ze  :P.
Grappig zicht. Toen kwam Dipsy is effe kijken wat Pietje in dat tonnetje aan het doen was en wou meneer er ook bij kruipen, maar dat werd wat krapjes. Toen wou Pietje opeens uit het tonnetje want eigenlijk was het daar toch maar klein, en toen effe later ging Dipsy is binnen in het tonnetje kijken. Gekkerds!  ::)
Toen Dipsy wat gegeten had van de zaadjes in het tonnetje wou meneer er ook opeens uit.
Bailey vond dit allemaal ook interessant en die heeft het tonnetje ook van binnen gezien en ook Demi heeft even in het tonnetje gezeten  :P.

Natuurlijk had ik bij deze taferelen mijn fototoestel niet bij, en de volgende dag dat ik mijn fototoestel bij had en het tonnetje in mijn armen hadden wouden de koppige vogels er deze keer niet in springen,en moesten ze opeens niks van het tonnetje hebben...
Stelleke zotten.  :P

Sally

Leuk al die reacties. Dankjewel  ;D

Nu, alles gaat hier goed. Ik ga vandaag een nepeitje weghalen uit het kwartelhokje, want bij nader inzien zie ik dat ze nu al een 24 dagen aan het broeden zijn..
Of zou ik mss de 2 eitjes tesamen kunnen weghalen? En morgen het kwartelhokje weg dan?

Het witte kwartelhaantje begon het andere haantje weer aan te vallen, dus die heb ik gisteren eruit gevist en in het nachthok gezwiert. Zit ie lekker alleen om af te koelen.
Ik dacht vandaag kga kijken of ie genoeg afgekoeld is en had hem terug bij de rest zitten, na 5 min ging ie weer achter het andere haantje aan, en achter het lichte hennetje  :-X.
Terug gegrepen en weer het nachthok in.
Gelukkig heb ik er een nieuwe thuis voor gevonden. Lynette komt hem binnenkort ophalen, we hebben nog geen concrete datum afgesproken.
...
En dan komt er iets voor in de plaats..  :-[ ;D
...
Word vervolgt. Als jullie interesse hebben tenminste...  ??? ::) :P

Groetjes!!

Saar

Citaat van: Sally op 28 februari 2011, 12:03:36
Leuk al die reacties. Dankjewel  ;D

Lol ;D ;D ;D

Nu, alles gaat hier goed. Ik ga vandaag een nepeitje weghalen uit het kwartelhokje, want bij nader inzien zie ik dat ze nu al een 24 dagen aan het broeden zijn..
Of zou ik mss de 2 eitjes tesamen kunnen weghalen? En morgen het kwartelhokje weg dan?

Het witte kwartelhaantje begon het andere haantje weer aan te vallen, dus die heb ik gisteren eruit gevist en in het nachthok gezwiert. Zit ie lekker alleen om af te koelen.
Ik dacht vandaag kga kijken of ie genoeg afgekoeld is en had hem terug bij de rest zitten, na 5 min ging ie weer achter het andere haantje aan, en achter het lichte hennetje  :-X.
Terug gegrepen en weer het nachthok in.
Gelukkig heb ik er een nieuwe thuis voor gevonden. Lynette komt hem binnenkort ophalen, we hebben nog geen concrete datum afgesproken.
...
En dan komt er iets voor in de plaats..  :-[ ;D
...
Word vervolgt. Als jullie interesse hebben tenminste...  ??? ::) :P

Groetjes!!

Lief dat Lynette het haantje op komt halen :D
Zelf heb ik geen ervaring met de eitjes een voor een weghalen... Meestal ruil k de echte eitjes om voor neppers, en dan haal ik van de een op de andere dag het heel blok weg.. In jou geval wordt dat dus het kwartelhuisje :P
Weet je inmiddels al wat je wil met Kietje?
Of heeft ze al een huisje? :D
:-*

Sally

T is toch Saar.
AL die reacties.. Ik word er helemaal verlegen van  ;D.

Dus jij wil zeggen gewoon heel het kwarelhuisje weghalen met de 2 nepeitjes?
Ik vind het zoo zielig voor hun he, ze broeden nog de hele dag (nacht weet ik niet).
Ach nu hebben ze alvast kunnen oefenen he.  :)

Ja lief van Lynette he dat ze het haantje komt ophalen.  :)

Ik heb heel wat reactie's voor Kietje gehad, maar bij geen 1 had ik een goede indruk.. Of mss vind ik het gewoon toch te moeilijk om haar weg te doen? Ik weet het niet goed  :-[.
Ik heb daarstraks een aanbod gehad voor een ander grasparkieten vrouwtje op te vangen. Ik ben aant twijfelen om die bij Kietje te zetten zodat ze dan toch hier kan blijven en ze een vriendinnetje heeft.
Maar wat als dat niet klikt he?
Moeilijk , moeilijk , moeilijk , ...  :-\

Cherro

Leuk dagboek, met leuke foto's :D

Super dat je voor je kwartelhaantje een thuis hebt gevonden.
Je hoort wel vaker dat kwartelhaantjes niet samen gaan, mijn buurman had dit ook nooit omdat hij dus het zelfde had als dat jij nu hebt.

Succes met beslissen over Kietje, en een opvangertje erbij om te zien hoe t gaat kan toch geen kwaad?
Je ziet snel genoeg of t klikt of niet, en zo hoef je de keuze nog niet definitief te maken tot je zeker weet of je haar wilt houden of niet ;)

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

Sally

28 februari 2011, 19:54:45 #50 Last Edit: 28 februari 2011, 20:56:34 by Sally
Dankjewel Cherro  :)

Ik weet nog niet goed hoe ik het met het andere grasje ga doen, ik heb hier ook geen fatsoenlijke kooi om ze tijdelijk te scheiden van elkaar, dus ze zouden direkt bij elkaar in de kooi moeten.. En als het dan niet klikt..  :-\
K zal dr is een nachtje over moeten slapen.
T is er ook eentje dat uit een buitenvoliere komt..
Ik zie wel.

Ik heb vandaag een nepeitje weggehaald. Morgen ga ik het andere eitje weghalen, en dan haal ik ook gelijk het kwarelhokje weg. Laat het normale leventje dan maar terug beginnen...

Woensdag komt wrs Lynette het kwartelhaantje ophalen, en dan gaat er nog iets gebeuren..
Maar dat horen jullie woensdag wel. Of als ik me niet kan inhouden morgen.  :P

Groetjes!

Caroline 1569

Sally
Vertel,vertel........
Ik denk een nieuw valkje van Lynette.
Was daar laast en die heeft er een boel zitten zeg..
Maar wel hele mooie en lieve valkjes kijk maar naar mijn Zelda en Ayko.
Groetjes Caroline 1569

Sally

1 maart 2011, 10:40:46 #52 Last Edit: 1 maart 2011, 10:45:04 by Sally
T lag er mss wa te dik op?  ;D
Ja er komt morgen een lief jong mannetje (hopen we) naar deze kant samen met Lynette.
T is zo ongeveer een soort look a like als Pietje, dus ik hoop dat Indy of Bailey daar verliefd op gaat worden.
En ik hoop dat Kenji en Dipsy hem gaan acceptere in de voliere. T zal mss eerst een gekibbel worden, maar ze hebben plaats genoeg om elkaar uit de weg te gaan he? Toch?

Hoe zou ik dit het beste aanpakken? Een paar dingentjes verhangen in de voliere? Of gewoon hem erbij zetten zonder iets te verhangen?

Ik weet nog niet welke naam ik hem ga geven, daar moet nog even over nagedacht worden, maar hier is alvast een voorproefje van hem:

Bont Cinnamon Opaline split voor {X2:Geelwang}
Dit is zijn mutatie, dus met Indy zou hij bonte geelwangentjes kunnen krijgen.  :P
Wat ik wel raar vind is dat hij eigenlijk dezelfste mutatie als Pietje heeft, maar hij is vele lichter dan Pietje? Kan dit door de split geelwang zijn?

*~Romilda~*

Zooww wat een mooi valkje komt jou kant op!!Gaaf hoor!!

Leuke updates;)
Ik ben weer bij gelezen;)
Groetjes romilda

Caroline

Wow, wat een schoonheid.

Inderdaad een mooie match met Indy.  8)

Het lichter van kleur zijn heeft niks met de split geelwang te maken hoor.

Ik had nog geen immetje terug gehad ... klopt dat??

Liefs van Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sally

1 maart 2011, 20:27:29 #55 Last Edit: 1 maart 2011, 20:40:31 by Sally
Dankjewel Romilda  :)

Hoe komt het dan dat ie lichter van kleur is als ons Pietje, terwijl ze toch dezelfste mutatie hebben?

Ja dacht ik ook al dat ie mooi zou passen met Indy, nu maar hopen dat Indy verliefd word op hem he, en andersom.  :).

Ja, klopt dat ik nog geen im'metje terug heb geschreven. Zal ik is zodadelijk doen se  ;)

Ik had n paar namen in mn hoofd, maar kweet het nog niet goed.

Bandit
Daan
Milo
Milan
Wodka

Wat denken jullie?

Sally

Ohja, k heb vanmorgend het kwartelhokje weggehaald.
Kenji en Demi zaten er allebij even niet in, toen ik buiten ging met het hokje vlogen ze allebij tegen de tralie's van de deur en keken me aan van: Waar ga jij heen met ons nestje?  ???.
Ik kreeg effe een krop in mn keel, maar het moest...  ::)

Effe later gingen Demi en Kenji op de grond rondlopen op de plaats waar het nestje stond, en toen liep Demi opeens naar de schuine plank die er ook staat voor de kwartels om te schuilen en ging ze daar Kenji wat roepen...
Ik hoop dat ze daar geen nestje gaan maken want... ::)

Morgen komt Lynette rond 12u hier aan met ...  ???
Spannend.  ;D

*~Romilda~*

Heej
Ik vind het wel een milan,.mooie naam!
Spanneeendd!!Ik ben benieuwd hoe die het ga vinden!!
Groetjes romilda

Caroline 1569

Zie je wel ik wist het.
Wel een leukerd hoor en wat een lichte kleur.
Nou had Lynette wel veel licht gekleurde hoor.

Wordt nog even afwachten wat Kenji en Demi gaan doen
Groetjes Caroline 1569

Sally

Hij is er!!!

Lynette is hier aangekomen om 12u, we zijn direkt naar de voliere gegaan, Lynette heeft Daan uit het reiskooitje gehaald, en ik heb hem overgenomen, van al die indrukken is Hij even bij mij op mijn arm blijven zitten en Kenji en Dipsy kwamen direkt afgevlogen om te gaan fluiten voor Daantje  ;D. Leuk zicht!
Paar min later vloog Daan naar een stok en ging direkt wat drinken, toen zat ie naast Indy. Ze passen mooi bij elkaar.  :P.
Bailey heeft haar kopje al aangeboden voor Daantje, ze wou een kroeltje van hem  :-*. Effe spannend met wie hij gaat koppelen, stiekem hoop ik met Indy, maar als het met Bailey is is het voor mij ook goed. Hij mas ze ook gerust allebij pakken van mij.  ;D

Voor de rest zijn Lynette en Ik een klein 3 uurtjes in de bossen gaan wandelen met de hondjes, en ze heeft zo'n 800tal  :o foto's genomen, ook van de vogeltjes in de voliere.
Als ik de foto's gekregen heb zal ik ze hier neerzetten, of Lynette zelf mag de foto's hier ook zetten. Mij is het eender.

Zij heeft trouwens mijn wit kwartelhaantje een nieuwe thuis gegeven, want hij begon alweer t ander haantje aan te vallen. Dus dat is ook mooi opgelost nu.  :)

Lynette, ik vond het een heel gezellige namiddag!

Groetjes!