De kroelkontjes! Kleintjes zoeken nog steeds een nieuwe thuis! Update!

Gestart door Sally, 7 november 2010, 22:04:58

« vorige - volgende »

Sally

Hey!! Hier ben ik weer  ;D

Er lag zoveel stof op mn boekje dat ik maar besloten heb om een nieuw boekje te maken.  ;)

Ik zal ff nog eens n korte voorstelling doen voor de mensen die me nog niet kennen.. Of die me misschien al vergeten zijn.  :P

Ik ben Sally, woon in Ravels (provincie Antwerpen, België  ;))
Ben vorige week 24 jr geworden, en woon nog in het ouderlijk huis.

Wij hebben thuis 4 honden, waaronder 3 border collie's en 1 jack russel. Allemaal teefjes.
2 van de border collie's gaan met mij mee als ik moest verhuizen.
Het geen wat hier onder staat moet ook allemaal met mij mee. ;D
3 konijnen, een hamster, een fret, een grasparkietje binnen en buiten in de volière 6 tamme valkparkieten en 4 chinese dwergkwartels.

Voorstelling van de valkparkietjes
Ik ben begonnen met Kuifje in 2007. Haar heb ik onwetend bij een opkoper gekocht als zijnde een handopfok valkje. Dus ze zou super tam moeten zijn. In het begin was hier niet veel van te merken, maar Kuifje heb ik vrij snel kunnen ompraten met lekkers op mn handen, en had ik binnen de week al uit de kooi. Ze was echt super lief en kroelerig.
Kuifje is jammer genoeg geen jaar oud mogen worden en is in 2008 overleden.  :'(

Toen ik Kuifje een paar maand had heb ik Kenji gekocht bij Christine van hier op het forum. Een wildkleur ventje.
In het begin ook wat bang, maar na een week of 2 heb ik hem bij Kuifje gezet en toen ging het allemaal vele sneller, omdat hij zag dat Kuifje zo bij mij kwam.
Ze werden een verliefd koppeltje. Jammer genoeg is hier een einde aan gekomen omdat Kuifje dood ging.

Toen Kuifje nog leefde kwam Pietje erbij. Een cinnamon bont opaline popje.
Pietje woonde bij mijn zus en haar vriend, maar ze deden haar weg omdat ze een kindje kregen en die begon te kruipen. Omdat Pietje zo een boeltje maakte en ze daardoor te veel moesten kuisen omdat anders Zoë door het vuil kroop.
Ik vond dit zo jammer dat ze Pietje weg deden omdat het zo'n schatje is, en op een dag stonden ze hier opeens met Pietje voor de deur.
Een verassing voor mij. Pietje mocht hier komen wonen.  :)
Pietje was helemaal niet gewenst bij Kenji, dus Pietje moest apart blijven zitten van Kenji en Kuifje.
Toen Kuifje jammer genoeg stierf heb ik de stap gewaagd om Pietje bij Kenji te zetten.
In het begin was Kenji het hier niet mee eens maar al snel werden Kenji en Pietje een koppeltje.
Pietje

We zijn ondertussen in 2008 en toen kwam Demi ons 3tal versterken. Een witmasker bont opaline popje.
Demi is geboren bij Lynette van hier op het forum.
Lynette heeft Demi vanaf een bepaalde leeftijd met de hand grootgebracht omdat zij en dr nestgenootjes ziek geweest zijn. In het begin was Demi wat bang van mij, maar wat wil je. Ik was een vreemde  ;D
Maar nu is ze de (bijna) grootste kroelkont die er is.
T is echt n mensenvalkje, en waar ik ook sta in de voliere, ze wil altijd het dichtst bij mij zijn. Alleen het op mij vliegen vind ze nog steeds heel moeilijk en dat doet ze dan ook niet.

Ik vertelde al dat Pietje en Kenji wonder bij wonder een koppeltje werden, en in April 2009 werd hun liefde ook bezegelt met een donsje. Ze hadden 2 bevruchte eitjes van de 5, maar er is er maar eentje uitgekomen en die is natuurlijk gebleven.
Deze is Dipsy geworden. Hem heb ik met de hand grootgebracht van zijn 4 weken, omdat ze hem erg plukte, en ze hem niet meer voerde, omdat ze een nieuw nestje wouden.
Dipsy
Geplukte Dipsy

Dipsy nu

In de lente van dit jaar zijn er nog 2 valkjes bij gekomen.
Indy is bij Caroline geboren.
Een prachtig cinnamon geelwang opaline popje.
Net zoals de rest moest zij in het begin ook niet veel van mij weten, maar nu is ze ook een lekkere kroelkip geworden.

Bailey. Een cinnamon opaline popje.
Zij is bij de vader van mijn schoonbroer geboren.
In het begin moest ze ook niets van mij hebben maar in de volière is ze helemaal opgeleefd en nu is ze niet meer bij me weg te slaan. En vooral bij mijn vingers niet... Om natuurlijk gekroeld te worden.  :P

Bailey

Zo dit was de voorstelling van mijn valkparkietjes.
Zoals jullie wel door hebben zijn dit foto's van 'de oude doos' en heb ik natuurlijk nieuwe foto's gemaakt.
Vers van de pers van gisteren. ;)

Die ga ik even in het volgend berichtje zetten..

Sally

7 november 2010, 22:10:39 #1 Last Edit: 7 november 2010, 22:13:31 by Sally
Hier zijn de foto's van gisteren.
Het zal jullie wel snel opvallen waarom ik mijn boekje
"de kroelkontjes" heb genoemd.  ;)

Bailey

Demi

Dipsy

Pietje (Dipsy wil ook)  :P

Indy

En Kenji had geen zin om te kroelen.  :P

Gewoon wat foto's...
Op de eetbak

Kenji

Vinger pikken

Demi

He! Wat doe je daar beneden?

Dipsy op mn 'vliegende' schoen.  ;D
Veters zijn toch zo leuk.

Indy

Dipsy. Overal moet er gewassen worden. ;D

Caroline

Hey gaaf, een nieuw boekje, uiteraard kom ik je weer volgen.  :D

Super gave foto's en heel erg leuk om Indy weer eventjes te zien. Ze is en blijft prachtig.  :-*

Liefs vanuit Veghel.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Always look..

Wat een geweldige foto's van je kroelkippen!  :-*
Ga je weer volgen natuurlijk! xx

lynette

Jaaaa Sally is terug!!!

En een leuke opening meid!!

Hoe doen de valkjes het nu in de voliere?
al bezig met de wintervoorbereiding?

Groetjes Lynette  :-*

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

lynette

En is Pietje nog afgevallen??

Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Sally

Bedankt allemaal.  :)

@ Lynette. We hebben voor de open ramen een dubbel plastiek hangen,zodat er geen wind meer in kan.
Boven onder de platen kan nog wel een zuchtje wind door, maar ze zitten zeker niet meer recht in de wind, laten we het zo zeggen.  ;)

Anja

Hoi Sally,

Wat een mooie kroelkontjes heb je. En de volière is inmiddels klaar en bewoond zie ik wel.

Liefs,

Anja

Sally

Citaat van: lynette op  7 november 2010, 22:48:34
En is Pietje nog afgevallen??

Ik zie je vraag nu pas...

ja Pietje is helemaal bekomen in de voliere.
Ze heeft nog wel een borstje (mag wel zeker nu de winter eraan komt), maar ze vliegt mooi met de rest mee.
Ze vliegt op de grond, en even makkelijk terug naar boven naar de stok, en naar de voerbak enzovoort...
Het gaat helemaal goed!  :)

Saar

Leuk Sally dat je weer een nieuw boekje bent begonnen!
Hoe is t met t kietje?
Groetjes Saar :-*

Sally

Citaat van: Saar op  8 november 2010, 19:43:47
Leuk Sally dat je weer een nieuw boekje bent begonnen!
Hoe is t met t kietje?
Groetjes Saar :-*

Hoi Saar.

Kietje is kietje niet meer. Ik heb in de zomer weinig aandacht in haar gestoken omdat ik meer buiten was dan iets anders. En nu is kietje kwaad op mij.
Ze is banger geworden, en als ik in de buurt komt bijt ze me super hard.

Met wat aandacht aan haar te geven zal het wel weer goed komen denk ik, maar ik heb het fut even niet... Ben de laatste tijd altijd moe en heb hier buiten altijd wat te doen na het werk. De honden vragen natuurlijk ook de nodige aandacht...

Daarom ga ik denk ik onderant is opzoek naar een nieuw huisje voor Kietje, iemand die haar misschien nog wil proberen tam te maken of iemand die haar in de voliere wil tussen soortgenootjes uiteraard, want hier gaat het niet omdat ze constant de valkjes pest...
Als het is voor in de voliere mag ze natuurlijk pas in het voorjaar naar buiten, want ze zit hier binnen in de kamervoliere...
Ik zie wel.. Het heeft geen haast, ze zit niet in de weg.  :)

Sally

Even het stof hier nogis afdoen  :P

Er is niet zoveel te zeggen hier, want alles gaat gewoon goed in de voliere ondanks de koude.
Elke morgend voor ik naar mn werk vertrok heb ik de vogeltjes water voorzien, en in de middag als mn vader thuis kwam eten heeft hij bij de vogels gekijken of het water bevroren was of niet.

De vogeltjes blijven lekker tam allemaal , ook terwijl ik nu minder in de voliere te zien ben omdat het snel donker is. (elke dag ongeveer n kwartiertje à half uurtje).
In het weekend natuurlijk meer he  ;)

Nu zal dit weer meer worden aangezien ik van vrijdag terug werkloos ben...  :-\

Pietje word aanhankelijker met de dag, die vliegt al op me als ik nogmaar 5 min in de voliere sta.
De volgelingen van Pietje (Kenji, Dipsy en Indy) volgen natuurlijk en dan zit ik a snel met 5 valkparkietjes op mij.  ;D
En dan zijn ze allemaal ofwel aan het wassen op mij, ofwel met het koordje van mn jas te spelen ofwel te bedelen om een kroel.

Bailey zit altijd als eerste bij mij om gekroeld te worden.
En Demi zit natuurlijk altijd in de buurt van mij, maar niet op mij.  :). En die vraagt natuurlijk ook altijd om een kroel.

Ik heb echt nog geen enkele moment spijt gehad van de voliere, alleen is het in de zomer natuurlijk vele leuker omdat het dan langer licht is.

Ik zal morgen of dinsdag nogwel is foto's maken van mn kleine kroelkontjes.  :)

Groetjes!

Caroline

Jammer dat je werkeloos bent ... succes met het vinden van een nieuwe baan.

Liefs uit Veghel, kusje voor Indy.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Always look..

:-\ Het zit je niet mee he met het werk.. Succes met zoeken weer!

Ik ben erg benieuwd naar de foto's  ::)

Kan me voorstellen dat je geen spijt hebt maar dat het weer toch wel wat minder is.. om 4uur begind het al donker te worden  :-X
Voor in huis heeft dat wel wat maar idd kort dat het knuffelen en kroelen erg in..

xx Sanne

*Manon*

Hoi Sally,

Leuk dat je er weer bent meis, en ik ga je zeker weer volgen  ;)
Je hebt een heel erg leuke voorstel ronde gemaakt, erg leuk om je lieverdjes weer allemaal voorbij te zien komen.

Inderdaad is het nu niet zo heel erg leuk nu het winter is en de valkjes buiten zitten, dat valt mij ook zo tegen, maar goed, ze lijken zich goed te vermaken hé!

Groetjes Manon