De kroelkontjes! Kleintjes zoeken nog steeds een nieuwe thuis! Update!

Gestart door Sally, 7 november 2010, 22:04:58

« vorige - volgende »

Gerdy

Caroline 1569

En Sally hoe was de nachtdienst.
Lijkt me niks hoor s'nachts werken.
Wat een grappige foto's met dat gras,ik zaai altijd een bakje in daar gaan ze helemaal in los.
En de rest van de foto's is ook mooi.
Een hele tijd vooruit zeg je ..........
nee hoor wij willen iedere dag foto's ;D ;D ;D ;D.
Groetjes Caroline 1569

Sally

Alles goed hier hoor, alleen lag er weer n nieuw eitje. Van wie  ???
Ik denk van Indy, ik weet het ook niet meer. Indy zit nu ook best veel bij de eitjes.  ::)
Ik hoop dat het snel stopt hier met die eitjes, want zo vind ik er niks meer aan...

Tommy is niet voor mn handen, maar op mn armen vliegen doet ie wel, om aan mn trui te frutselen.
Net hetzelfde liedje met Yoshi, die moet ook niet van mn handen weten, maar stapt wel op mn arm (als ik een trui aan heb)  :P

De nacht is ni echt iets voor mij, ik ben constant doodmoe. De eerste nacht ben ik goed doorgekomen, t moe zijn viel mee, maar heb niet goed geslapen maandag ochtend/middag, dus gisteren de nacht niet meer helemaal goed doorgekomen. Wel wakker gebleven hoor,maar ik kreeg om 4u opeens een serieuze klop.
Heb nu gelukkig wel goed geslapen van 6.45 tot 14.30, maar nog steeds moe..
Hopenlijk lukt het me deze nacht beter.  :)

Caroline

Sterkte ...

Ik weet van Ed dat je aan nachten echt moet wennen en dat het eigenlijk nooit echt went.  :-[ :-X

Groetjesssssssssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

danielle

Hoi Sally,
Wat een mooie valkjes heb je erbij gekregen. Super dat het zo goed gaat de valkjes in voilere buiten. Ze genieten helemaal zo te zien. Leuk om al die foto's te zien. Wel balen dat ze zoveel eitjes leggen, zonder dat het nut heeft. Ik hoop voor je dat ze daar snel mee stoppen.

Groetjes van Danielle

Sally

Hoi hoi!!

Alles gaat super hier.
T lijkt er wel op dat het eitjes leggen eindelijk gestopt is (roept nog niet te hard).  :P.

Daarstraks heb ik Kietje effe bij in de voliere gezet, maar da heeft niet lang geduurd, want de valkjes hebben er echt bang van, en der was gelijk onrust met dat kleintje erbij, dus na een 10tal minuten Kietje terug naar binnen.

Tommy is al een aantal keer op mn vinger gestapt, niet altijd maar meestal stapt ie (met een hele kleine aarzeling) gewoon op en dan gaat ie wat rondkijken. Probeer al zachtjes met mn andere hand naar hem toe te gaan om hem proberen te kroelen , maar daar heeft ie nog geen zin in.  :P

Yoshi stapt niet op mn vinger, maar stapt alleen op mn arm (als ik een trui of vest aan heb) niet op mn blote arm, daar moet ie niks van weten. Raar geval.  :P

Indy vliegt sinds kort (na haar eitjes periode) ook weer op mn schouder om een kroeltje te komen halen  :-*, maar ook zei stapt niet op.

Demi is ook gen opstapper, maar na haar eitjes periode en haar liefde met Kenji ook geen kroeler meer  :(, ik hoop dat dit nog goed komt. Ze komt nogwel vlakbij mij zitten, en als ze bij mn haar kan met mn haar spelen.  :-*

Kenji daarin tegen is wel n opstapper, maar ook geen kroelertje meer, wel speelt ie met alles wat ik aan heb, en als ik n rek in mn haar heb of speldjes is dat ook geweldig om aan te frullen.  :P

Bailey springt alleen van een afstandje op mn vinger (als ik iets bekend aan heb), als ik met iets in de voliere kom wat ze nog niet gezien heeft of wat voor haar te felle kleuren heeft moet ze niks van mij weten.
En als ze op mn vinger zit gaat direkt haar koppie naar beneden om te kroelen.  :-*

Dipsytje heb ik nu al voor een 2e keer betrapt op mn wip met Indy, wrs zullen ze het al wel meer keren gedaan hebben denk ik. Maar hij loopt ook nog steeds achter mama's gat (Pietje)  :P
En ook hij zit graag bij mij (als Pietje ook bij mij zit), en hij laat zich ook nu en dan kroelen als ie zin heeft.  ;D

Pietje zit de laatste tijd nogal veel in het nachthok, en is wat stil de laatste tijd. Ik denk dat het door het warme weer komt, want ze eet en drinkt nog gewoon, en is helemaal niet te mager.
Voor de rest is zij echt n schatje en laat ze haar zo nu en dan ook is lekker kroelen, maar ook enkel en alleen als ze er zin in heeft.
Indy zit ook constant bij haar, ik denk dat Pietje, Indy en Dipsy een soort trio'tje zijn ofzo.  ::) :P

Ik heb daarstraks nog wat foto's genomen, maar ga dr morgen nogwat nemen, want er zijn er wel heel wat mislukt. Die plaats ik dan morgen ofzo wel hier op.  :)

Groetjes!!

Sally

Pfff...

Zo vertelde ik eergisteren dat het eitjes leggen gestopt was..
Zo lag er gisteren alweer een nieuw eitje...  ::)

Van wie?? Weet ik niet? Ik vrees alweer van Demi en Kenji. Wanneer gaat dit nu toch stoppen? Wat moet ik hiermee?
Dit is al het 4e 'nestje' eitjes dat Demi dropt.. Kan toch niet meer gezond zijn he...

Caroline, jij vertelde me om Demi appart te zetten, als ze alweer eitjes ging leggen. Nu vraag ik me af of ik haar helemaal appart moet zetten, of Kenji erbij? Want vind het eigenlijk toch wel een beetje zielig om haar helemaal alleen te zetten...  ???

Caroline

Inderdaad is het het beste om haar apart te zetten om zo de cyclus te doorbreken.

Ik zou haar dan samen met  haar ventje apart zetten om zo min mogelijk frustratie te veroorzaken.

Sterkte ermee.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

TheaV

;D
Met de kleintjes/eitjes gaat he tgoed hier, zo te lezen!!!  Fijn!
Leuke update!

Elke dag samen met onze dieren, is een dag genieten.
....http://www.vandelotnins.nl        en ook
http://www.everyoneweb.com/VrolijkeValkjes/

Caroline 1569

Alweer een eitje van Dewi??
Wat doe je er nu mee.
Probeer een wat Caroline zei misschien helpt dat
Caroline1569

Sally

Citaat van: TheaV op  5 juni 2011, 06:40:26
;D
Met de kleintjes/eitjes gaat he tgoed hier, zo te lezen!!! Fijn!
Leuke update!

Ik denk dat jij mijn update niet goed gelezen hebt.  :P

Er is nog geen 2e eitje gekomen hier (gelukkig) ik heb het eitje gewoon weggehaald met de hoop dat er nu gewoon geen eitjes meer komen.
Als er dan toch nog een eitje komt zet ik Demi en Kenji per direkt appart, alleen weet ik nog niet goed waar ik ze ga zetten dan (binnen mag niet meer  :() en uit zo'n papegaaien kooi ontsnappen ze toch snel als ik ze bv eten moet geven enzo..., dus daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik hoop gewoon dat er geen eitjes meer komen, en dan is alles in orde.

Van de week iets grappigs gezien. Ik kwam aan bij de voliere en Dipsy en Indy waren aan het wipwappen, ik wou dit op foto vastleggen dus ik ren naar binnen mn fototoestel halen, en ren terug naar buiten. Voorzichtig stap ik de voliere binnen en ik zag dat Yoshi al half tussen Indy en Dipsy zat, Dipsy stapt af, en Yoshi pakt het over van Dipsy en wipt verder met Indy..  :P
Dus nu heb ik Yoshi en Indy al wippend op de gevoelige plaat gezet.  ;D

Ik ga einde juni tot begin juli een weekje naar de ardennen, en als ik terug kom ga ik Yoshi en Indy appart zetten denk ik, dat die elkaar gewoon wat beter leren kennen in de hoop dat ze toch gaan koppelen. Yoshi heeft denk ik wel een oogje op Indy, en zo heeft zij hopelijk ook meer aandacht voor Yoshi ipv altijd met Pietje en Dipsy op te trekken...

Zodadelijk kom ik met n paar foto's van vorige week, en dan ga ik nog effe rusten in mn bedje want deze week sta ik alweer met de nacht te werken, en ben nu al half aan het slapen..  ::) :P

Sally

6 juni 2011, 19:03:54 #161 Last Edit: 6 juni 2011, 19:05:40 by Sally
Zo.. Foto-time  ;D

Douche!

Na de douche moet dr gepoetst worden

Pietje opening van t nachthok aant slopen

Lekker.. Hout

Mooi wezen
Pietje

Demi

Kenji

Indy

Kroelkip Bailey

Yoshi

Demi en Kenji knus op de ring

Yoshi en Indy... En Bailey staat erbij en kijkt ernaar  :P

Kietje was ook effe op bezoek geweest in de voliere

Caroline 1569

Ha Sally
Alweer nachtdienst...
Wel mooie foto's en ze doen nog steeds hun naam eer aan kroelkontjes.
Caroline 1569

Sally

Hoi hoi

Alles goed hier!!
Er is geen eitje meer bijgekomen, maar ik vrees dat het weer niet lang meer gaat duren. Kenji en Demi zijn weer aan het "nestelen" op de grond.  ::)
Nu kan ik ze niet appart zetten, want vertrek morgen naar de ardennen voor een week en wil mn ouders niet extra belasten. Het is gewoon makkelijker dat ze allemaal in de voliere zitten.
Ik hoop gewoon dat er geen eitje meer komt.

Dr is n kwartelvrouwtje aan het broeden trouwens op 7 eitjes. Ik weet niet hoelang eigenlijk, want int begin dacht ik dat ze het niet meende, maar nu zie ik ze wel heel dikwijls (altijd als ik in de voliere kom) op de eitjes zitten. Kan al wel dat dit anderhalve week is, dus wie weet volgende week mini kwarteltjes. Zou erg leuk zijn.  ;D

Met de valkjes gaat het voor de rest wel goed, niet heel veel te vertellen.
Alleen dat Tommy volgens mij verliefd is op ons Pietje, die ligt Pietje altijd te achtervolgen en te fluiten voor haar. Charmeurtje.  :P
Hij stapt ook beter en beter op bij mij, soms nog schrikachtig, maar al helemaal niet meer zo bang als toen hij bij mij kwam.  ;)

Nu ga ik verder doen, ik moet mijn tas nog maken, en die van ons Hylke (mn hond mag ook mee op reis  ;D) Ik heb dr echt reuze veel zin in, en het word nog eens goed weer ook. Wat moet een mens nog meer hebben?  :D

Tot volgende week!

Caroline 1569

Fijne week.
En hopelijk heb je kleine kwarteltjes :D.
Caroline 1569