29 april 2024, 13:03:12

Ik heb de valkjes die ik zo graag wilde!

Gestart door Suzanne, 22 januari 2004, 20:06:24

« vorige - volgende »

Suzanne

22 januari 2004, 20:06:24 Last Edit: 22 januari 2004, 20:18:25 by Angelique
Hoi allemaal,

Ik heb een kweker gevonden in Belgie (zoals ik ook al geschreven heb in mijn dagboek De Valkenburcht), die een hele hoop mooie valkjes verkoopt. Hij heeft o.a. bonte witmasker, cinnamon bonte witmasker, bont geparelde witmasker, bont geparelde cinnamon witmasker, geelwang, zwartkop, fallow, lutino gepareld, zilver, albino, witmasker enz. Ik heb zelf een koppeltje gekocht bonte witmasker (man) x bont geparelde cinnamon witmasker (vrouw). Ze heten Pikachu en Kirlia, en ik ben er ontzettend blij mee. In de toekomst (als ik mijn man zo ver heb gekregen dat hij de voliere uitbreidt  ;D), ga ik zeker nog eens bij die kweker langs.

Hier een paar foto's van mijn nieuwe lievelingen. Pikacha heeft een blauwe stip op zijn kuif, omdat de kweker vantevoren voor mij had geprobeerd te bepalen wat een man was en wat een pop. Van Pikachu weet ik al zeker dat hij een man is, aangezien ik hem macho gedrag heb zien vertonen. Ik heb Pikachu niet alleen om zijn uiterlijk genomen (want hij had veel mooiere mannen zitten), maar ook omdat zijn manier van doen me nogal aansprak. Dus om zijn karaktertje  :) Kirlia heb ik wel genomen omdat ik haar het mooiste vond. Ik in ieder geval keuze zat, want hij had wel zo'n 20 van de bonte witmaskers (met en zonder parels, cinnamon of gewoon) zitten, waarvan hij er al zo 10 verkocht.

Maar hier komen de foto's dan:

Kirlia:




Pikachu:




Groetjes van een blije Suzanne  ;D


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

giovanni

22 januari 2004, 21:28:24 #1 Last Edit: 22 januari 2004, 21:30:10 by giovanni
hello suzanne!

wat tof dat je deze valkjes hebt gekocht! het zijn 2 prachtexemplarene;) ! Vooral kirlia vind ik de mooiste
En waar is die kweker in belgie ergens?? Als ie niet te ver is kan ik anders ook es gaan kijken

grtjs

Suzanne

22 januari 2004, 21:46:47 #2 Last Edit: 22 januari 2004, 21:47:24 by blozend_appeltje
Hoi,

Ik vind Kirlia zelf ook het mooiste  :). Ik kon er ook een cinnamon bonte witmasker man bij zetten, maar ik had een gewone bonte witmasker ook nog niet, en vond deze combinatie wel leuk. De kweker zit in Westerlo. Ik weet niet waar jij vandaan moet komen, maar ik zit in de buurt van Eindhoven, en moest er 85 km voor rijden. Niet echt dicht bij, maar zeer zeker de moeite waard, kan het zeker aanraden! De kweker en zijn vrouw zijn ook zeer vriendelijk; kregen gelijk koffie en thee met koekjes aangeboden. Hij heeft zijn volieres laten zien. Die zijn best wel oud, en wat gammel, maar wel schoon, en de vogels zien er ook goed uit. Hij heeft me ook gezegd dat als 1 van de vogels binnen korte tijd zou overlijden, ik een nieuwe mag komen uitzoeken. Ook als ik een man zou hebben ipv pop (of andersom), mag ik hem komen ruilen. Ik heb voor deze vogels 37,50 per stuk betaald. De andere prijzen weet ik niet. Ik weet wel dat hij voor bijvoorbeeld een geelwang 100 euro vraagt. Dat vind ik wel meevallen, want een andere kweker vroeg 250 euro voor een geelwang. Maar je moet maar eens zien of je wilt gaan kijken. Als je meer wilt weten kan ik je wel zijn emailadres geven.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lique

hoi Suzanne,

Wouw zeg, wat een prachtige valken heb je erbij.
Vooral kirlia.
Alleen is het niet een bont geparelde witmasker.
Kirlia heeft rode ogen,en ik zie toch wel fallow bij haar.

groetjes Lique

Suzanne

Hoi Lique,

Bedankt  :) Maar, ik zie helemaal geen rode oogjes bij Kirlia, maar het zou natuurlijk wel kunnen, aangezien de kweker ook fallow valkjes heeft, en ze daarvan af zou kunnen stammen. Of het komt door de flits van de camera (want die heb ik wel gebruikt). Ik vind haar zelf in ieder geval ook heel mooi.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Coco en Chantal

Hoi Suzanne

wat een prachtige aanwinst heb je erbij zeg. :o
Ik vind ze allebei prachtig.


groetjes chantal, coco en chanel
Groetjes Chantal en de valkjes


Inger m

Hoi,
Ik heb bij veel foto's ook vaak last van de flits, zo hebben mijn cavia's, konijnen en ook de witmasker valkparkieten (en ikzelf) al rode ogen gekregen door de flits (ondanks rode ogen reductie). De flits die op mijn camera zit is vrij fel, maar ik krijg daardoor wel een vertekend beeld (gelukkig heb ik paint shop pro).
Ook ik kreeg al eens de vraag of een cinnamon een fallow was, maar (helaas) niet..

gr inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Suzanne,

het zijn prachtige valkjes zeg!!

Maar ben nie echt jaloers, heb ook zo'n mutaties ;D

Suzanne

Ja, die ervaring heb ik idd ook. Alles krijgt rooie oogjes met de flits, helaas  :-/

Wat ik van Pikachu zo leuk vond was dat hij bij de kweker op zijn stok telkens met wijde vleugels zat. Daarna maakte hij telkens een hupje, waarbij hij in het gaas belandde. En dat was dan niet vliegen, maar echt een z.g. balts hupje. En dat vind ik zo ontzettend leuk als valkjes dat doen. Ik had het bij mijn valkje van 15 jaar geleden, die maakt ook zo'n hupje. Ik heb nog geen een van mijn andere mannetjes dat zien doen. En onderweg in de auto zat hij telkens met z'n snavel op de bodem van het reishokje te roffelen. Dat vond ik ook ontzettend leuk. Het leek net alsof hij bij een deur aan het aankloppen was  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi Tara,

Ik weet het, jouw Skippietje is ook zo eentje als mijn Kirlia. Daar was ik best wel een beetje jaloers op, zoals ik je al eens vertelde  ;D. En doordat ik jouw Skippy had gezien, wilde ik ook zo graag zo'n valkje. En die wens is nu in vervulling gegaan  ;D

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Tara

Hihi, wel, ben echt blij voor je, het zijn schatjes, en natuurlijk, Skippy is mijn prachtigste valkje ::)

Heb iets met witmaskers hoor, niet op letten ;)

Maar je nieuwe zijn echt prachtvalkjes, mag je trots op zijn, al hoef ik je dat niet te zeggen he ;-).

Suzanne

Ik ben ook reuze trots, en super blij  ;D En ik ga in de toekomst (als mijn voliere uitgebreid is  ;) zeker nog wel eens langs bij die kweker. Hij had iets van een fallow met zilver zitten, en die vond ik erg mooi. En geparelde geelwangen vond ik ook heel mooi. Moet ik wel gaan sparen  ::) Ik heb nu ook de zwartkop in het echt gezien, maar ik vind er nog steeds niet veel aan. Hij was wel wat donkerder dan een witmasker pop, maar voor de rest vond ik het daar op lijken. Deze kweker is nu de zwartkop aan het kruisen met een albino. Als ik het goed heb begrepen wil hij proberen albino's met een zwarte kop te kweken. Lijkt me wel heel mooi, maar vraag me af of dat gaat lukken. Maar ja, de man kweekt al 30 jaar, dus zal wel weten wat hij doet.

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Didi

Hey Suzanne,

Gefeliciteerd! Toen ik die foto's zag, was m'n eerste reactie: Woooow, wat een mooie valkjes! Geweldige beestjes :)
Veel plezier ermee!!!

Groetjes Diane

giovanni

22 januari 2004, 23:19:27 #13 Last Edit: 22 januari 2004, 23:22:16 by giovanni
CitaatDe kweker zit in Westerlo. Ik weet niet waar jij vandaan moet komen, maar ik zit in de buurt van Eindhoven, en moest er 85 km voor rijden. Niet echt dicht bij, maar zeer zeker de moeite waard, kan het zeker aanraden!

Jah, wel heel ver voor mij weer :-/ woon 'in het zuiden van west-vlaanderen' (ligt het meubelparadijs...waar je welkom bent, altijd wordt verwent...dadadiedadiedadoem....  :D als ik het zo zeg, doet dit me denken aan die reclamespot :D) en als ik met de trein zou gaan, mag je waarschijnlijk geen valkjes meenemen hè. jammer. MAAR... als ík een auto heb, dán zal je wat zien  :D :D ga direct gaan :D :D
heeft ie geen website ofzo??

grtjs

Suzanne

Hoi,

Waarom zou je geen valkjes mee mogen nemen in de trein? Als je een klein vervoerskistje of zoiets hebt, dan is er toch niks aan de hand lijkt me. Niemand die er last van heeft. En (bij ons tenminste) honden mogen toch ook in de trein.
Bij mijn weten heeft hij geen website.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.