Kattukse Valkjes.. Frodo en Baileys 4 donsjes!

Gestart door ..Neline.., 26 oktober 2010, 11:21:28

« vorige - volgende »

..Neline..

Citaat van: ☺ Pita ☺ op 26 april 2011, 19:56:03
Hahaha ja doen ze allemaal wel hoor maar er mag best wel wat meer zaagsel in hoor cm of 5 mag best. ;)
Enne nog ff wachten op je donsjes he :P
Ff pesten mag wel he :D
Groetjes Petra.

ja, kan dat? ben bang dat er dan een ei onder het zaagsel verstopt raakt   :-[ ;D

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

☺ Pita ☺

Nee hoor leg hier ook altijd een cm of 5 a 6 erin.
:D

Larissa

Hoi hoi

Ik liep een beetje achter maar super gefeliciteerd met de 2 eitjes, fijn dat de koppeltjes tegelijk op gaan.

En ja hoor leg er maar een dikke laag in, heb ik hier ook maar hier schuiven ze steeds alles aan de kant....

groetjes
Larissa

..Neline..

Dank je Laris  :D

Oke, nou dan leg ik er straks ff een dikkere laag in  ;) Kan ik gelijk even kijken of er al een eitje bij is gelegd en of er al leven in t eerste eitje te zien is!  ;D (als Whiskey me niet kapot maakt  :-X :P)

..Neline..

Stand van de eitjes:
Whiskey & Wodka 2 (zo te zien kan de 3e nu elk moment gelegd worden)
Frodo & Baileys 3

Helaas is het eerste ei van Wodka en het eerste ei van Baileys niet bevrucht. Het tweede ei van baileys en het tweede ei van Wodka is denk ik ook niet bevrucht. deze zijn van woensdag en daar is ook nog niets in te zien..

pfff.. daar heb ik dan gelijk weer de pest in  >:( ik wil bevruchte eitjes!!  ;D ;D

*Manon*

Geduld is een schone zaak  :P

Je kunt nu wel mooi effe kijken hoe ze met de eitjes omgaan, of ze goed broeden en zo.... doe met deze onbevruchte eitjes je voordeel, zodat je straks met een gerust hart rondloopt als ze bevruchte eitjes hebben en je weet dat ze er ook goed voor zorgen  ;)

Groetjes Manon

..Neline..

Citaat van: *Manon* op 29 april 2011, 10:11:48
Geduld is een schone zaak  :P

Je kunt nu wel mooi effe kijken hoe ze met de eitjes omgaan, of ze goed broeden en zo.... doe met deze onbevruchte eitjes je voordeel, zodat je straks met een gerust hart rondloopt als ze bevruchte eitjes hebben en je weet dat ze er ook goed voor zorgen  ;)

Groetjes Manon

ja, maar dat is het hem nou juist.. ze doen het zooo super goed! 's avonds broeden de poppen en overdag de mannen, de eieren liggen geen moment koud. Zelfs Frodo had het na het tweede ei helemaal door.

maar..... ik ben inderdaad te ongeduldig geweest  ;D ik was gewoon te vroeg met schouwen!

--------

de eitjesstand..

Whiskey & Wodka

Ei 1: Bevrucht
Ei 2: Bevrucht
Ei 3: ? (vrijdag gelegt)
Ei 4: ? (vandaag gelegt)

Frodo & Baileys

Ei 1: Bevrucht, maar is door ze kapot gemaakt. Dit ei was ook niet goed, dus ik denk dat ze dat door hebben gehad en het daaarom kapot hebben gemaakt. Dit ei had namelijk een enorme luchtkamer. De luchtkamer bevatte ruim 3/4 van het ei. Dus dit ei heb ik weggegooit.
Ei 2: Bevrucht
Ei 3: ? (vrijdag gelegt)
Ei 4: ? (vandaag gelegt)

Dussssszzzzz ik heb bevruchte eitjes!!!!!!!!!  ;D ;D ;D Ben nu al super trots op mn vogeltjes  :-*

Larissa

super gefeliciteerd met je bevruchte eitjes.............

En soms kun je inderdaad te vroeg zijn met schouwen hou gemiddels 4 dagen aan....dan kun je vaak wel wat zien

groetjes Larissa

Caroline

Yes!!!!

Wat leuk voor je.

Gefeliciteerd en succes met je eerste nestjes.  :D

Liefs Caroline, kusje voor Beauty.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline 1569

Ha Neline
Gefeliciteerd met je eitjes.
En nu weer wachten tot ze uitkomen...
Fijn dat je nu in een dierenwinkel werkt,komt goed uit met je studie.
Groetjes Caroline 1569

..Neline..

Citaat van: Larissa op  1 mei 2011, 20:45:31
super gefeliciteerd met je bevruchte eitjes.............

En soms kun je inderdaad te vroeg zijn met schouwen hou gemiddels 4 dagen aan....dan kun je vaak wel wat zien

groetjes Larissa

thnxxx  ;D Ja in het eerste eitje zag ik pas na 5 of 6 dagen iets, maar bij de rest kon ik inderdaad na 4 dagen adertjes zien.   
Ik dacht altijd dat je na 2 a 3 dagen al adertjes zou moeten kunnen zien, niet dus..  :P

Citaat van: Caroline op  2 mei 2011, 23:48:23
Yes!!!!

Wat leuk voor je.

Gefeliciteerd en succes met je eerste nestjes.  :D

Liefs Caroline, kusje voor Beauty.  :-*

Dank je!!!  ;D ;D Kan niet wachten tot de eitjes uitkomen!
Kusje geef ik door hoor  ;)

Citaat van: Caroline 1569 op  2 mei 2011, 23:50:38
Ha Neline
Gefeliciteerd met je eitjes.
En nu weer wachten tot ze uitkomen...
Fijn dat je nu in een dierenwinkel werkt,komt goed uit met je studie.
Groetjes Caroline 1569

Dank je!  :D Ja het is nog eventjes afwachten tot ze uitkomen. Ik denk van het weekend de eerste. helemaal spannend  ;D

ja ik leer wel een hoop in die dierenwinkel, dus dat komt goed van pas! Maar aan de andere kant is het ook weer niet zo heel goed voor me, want het liefst neem ik al die dieren mee naar huis  ;D Ik heb van het weekend alweer kwartels gekocht  :-X :P Ik vond ze zo leuk, kon het niet laten  ;D

-----

even snel de stand van zaken doorgeven  :D

Whiskey en Wodka hebben samen 5 eitjes en die zijn allemaal bevrucht.
Frodo en Baileys hebben/hadden 5 eitjes. 1 daarvan was al vroeg kapot door ze gepikt (eitje was niet goed). Dus nu hebben ze 4 eitjes. En ook die zijn allemaal bevrucht!

Het gaat tot nu toe dus super!

Ik merk alleen dat Baileys Frodo iets plukt op zijn kop. Hopelijk gaat ze dit niet bij haar jongen doen  :-\

..Neline..

Nou, het zit nog niet echt mee hier.. De eitjes van Baileys en Frodo gaan niks meer worden. op 1 eitje na zijn ze allemaal op verschillende plaatsen erg ingedeukt of zit er een gaatje in.
Ik heb niet het idee dat dit aan de ouders ligt, dat ze hun eieren expres kapot maken ofzo. Ik heb het idee dat de eischaal van hun eitjes heel dun zijn en er zo dus gemakkelijk een deuk of gat in komt. Baileys heeft namelijk zelf ook dat haar staartveren snel afbreken. toch geef ik calci lux door het water en is er altijd grit en sepia en een mineraalblok in de buurt. Maarja, of ze daar veel van eet weet ik natuurlijk niet.
Ik heb de eitjes ook weer een keertje allemaal geschouwd en het viel me op dat al haar eitjes een hele grote luchtkamer hebben. Meer dan de helft is luchtkamer. Hun eerste ei (wat de eerste week al kapot ging) had helemaal een extreem grote luchtkamer, maar van haar andere eitjes zijn ze ook wel erg groot.. vaag..  ::)

Maar ik heb nog hoop voor de eitjes van Whiskey & Wodka. Ook hun eitjes heb ik allemaal weer even geschouwd. eitje nummer 2 is helaas al vroeg afgestorven, dit zag er namelijk ongeveer hetzelfde uit als een onbevrucht ei. de andere 4 zien er nog wel goed uit. eitje nummer 1 is vandaag al 21 dagen, maar piept en tikt nog niet. Maar ik heb er nog wel hoop voor, want ik zag wel wat beweging in het ei.

eitje nummer 2 van whiskey en wodka ga ik zo even bij frodo en baileys leggen. Mocht dit eitje dan kapot gaan, dan weet ik dat zij zelf hun eitjes slopen, of er te onvoorzichtig mee zijn. gaat hij niet kapot, dan is mijn vermoeden over een dunne eischaal waarschijnlijk juist.. :-\

zo, jullie zijn weer bij  ;D

Caroline

Wat vervelend, de kapotte eitjes van Baileys ... het feit dat ze ook steeds kapotte staartverne heeft kan betekenen dat ze op één of andere manier niet voldoende kalk aanmaakt.

Hopelijk verbeterd dit, meer dan voldoende calcium aanbieden kun je niet doen.

Sterkte ermee.

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

..Neline..

Citaat van: Caroline op 17 mei 2011, 21:08:41
Wat vervelend, de kapotte eitjes van Baileys ... het feit dat ze ook steeds kapotte staartverne heeft kan betekenen dat ze op één of andere manier niet voldoende kalk aanmaakt.

Hopelijk verbeterd dit, meer dan voldoende calcium aanbieden kun je niet doen.

Sterkte ermee.

Groetjessssssssssss

ja vreemd he.. Ze heeft dat al vanaf het begin dat ik haar kocht. ze was toen gekortwiekt, dus ik dacht in het begin dat het kwam door het gestuntel met vliegen. Maar haar staartveren breken nog steeds vaak af, dus daar lag het dus niet aan..

zometeen ff een update'tje!

..Neline..

Twee kleine vleugeltjes
en een snaveltje, zo piepklein
Wat ben ik dankbaar
dat je hier geboren mocht zijn

Dank U Schepper van al wat leeft
Dank U, dat U ook dit vogeltje
Uw levensadem gegeven heeft

Omring hem met Uw zorg,
dit lieve kleine wezentje
Geef hem een gezond,
lang en gelukkig leventje

*** Gibbs ***

Gibbs is een naam die voorkomt in de serie NCIS, wat ik altijd volg  ;)

Hij is vandaag geboren en volgens de mutatiecalculator zal dit een wildkleur man zijn!

Ik ben zoooo blij  ;D

Dit is eitje nummer 3 van Whiskey en Wodka. Eitje 1 is niet uitgekomen en eitje 2 was al vroeg afgestorven. Eitje 4 en 5 liggen er nog, mocht hier een eitje van tikken en piepen dan leg ik deze bij Frodo en Baileys (die zitten nu op nepeitjes aangezien hun eigen eitjes kapot zijn) dan hebben zij ook nog een vogeltje om op te voeden.

mijn avond kan niet meer stuk!!  ;D