Kattukse Valkjes.. Frodo en Baileys 4 donsjes!

Gestart door ..Neline.., 26 oktober 2010, 11:21:28

« vorige - volgende »

Caroline

Geweldig ... gefeliciteerd!!!!  :D

Alleen zou ik niet 1 donsje bij Baileys en Frodo leggen hoor. Deze kan beter lekker bij broertjes/zusjes blijven liggen voor de warmte, de ontiwkkeling en ... het komt heel vaak voor dat ouders 1 donsje te vroeg verlaten omdat dit niet de moeite waard is en ze zonder dit ene donsje weer een nieuw nestjes kunnen beginnen met 4 of meer jongen.  ::)

Dus tip: laat de eitjes lekker liggen waar ze zijn.

Overleggen kan wel als je bijv. meerdere donsjes bij beide koppeltjes kunt laten opgroeien.  ;)

Lekker genieten van je eerste donsje.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

..Neline..

ooohh.. goeie tip! dan laat ik ze lekker bij de eigen ouders liggen  ;)

Dagboekje "Kattukse valkjes":    KLIK HIER

Fotoboekje "The Beauty of Nature": KLIK HIER

Caroline 1569

Gefeliciteerd met je eerste donsje.
Caroline 1569

..Neline..

Wat kosten vijf mussen? Bijna niets. Toch wordt er niet één door God vergeten. (Lucas 12:6)

en dat is.... 2  ;D

volgens de berekening is dit een witmasker man!

de gebroeders  ;D

Caroline 1569

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

..Neline..

Ik kom weer ff langs met een niet zo'n leuke update.. er was nog een donsje geboren, maar die is na een week dood gegaan. Dit donsje was niet helemaal goed, groeide slecht en had hele misvormde teentjes.
Maar nu vanacht is het oudste donsje dood gegaan. Deze zou donderdag 3 weken worden. Hij zag er goed uit. was gisteravond nog actief, maar ik vond het vanochtend dood en al helemaal stijf in het nachthok. Er zat zelfs nog voer in zijn krop. Nu heb ik dus nog 1 stekelvarkentje over. Maar ik merk dat de ouders heel weinig in het blok zitten. Ze gaan erin om te voeren en gaan er daarna weer vrij snel uit. Alleen 's nachts zit de moeder er de hele dag op. Alleen heb ik nu dus het vermoeden dat het oudste vogeltje dood is gegaan doordat de moeder 's nachts van het nest is afgegaan. Ik dacht namelijk dat ik vanacht wat hoorde fladderen, maar heb er verder geen aandacht aan besteed (had ik toch maar ff gaan kijken....  :()

maar goed, nu vraag ik me dus af.. wat moet ik doen met dit enige vogeltje wat nog over is?? deze is 2 1/2 week oud. Hij wordt wel goed gevoerd, maar overdag niet echt warm gehouden. Ik vind hem wat suffig, dus ik denk dat hij die warmte wel goed kan gebruiken.. Wat moet ik doen? De natuur zijn gang laten gaan of hem meenemen naar binnen, onder de warmtelamp en zelf proberen op te voeden?? Graag jullie tips!!

Ik zet deze vraag ook ff bij het topic "kweken".

Cherro

Het kan zijn dat ze geschrokken is en dat ze op het jong is gaan staan.

Dit gebeurd niet vaak, maar het zou kunnen.

Wat te doen met het overgebleven jong, warmte hebben ze nu wel nodig, heb je niet een ander koppel waarbij je het over kan leggen eventueel?

Heb je ze in huis overigens of buiten?

Ik had Twister hier ook als enige jong, maar daar zaten de ouders regelmatig nog bij in, dus die bleef wel goed warm.

Hoe voelt het jong overdag aan? Gewoon warm, of echt koud?

Als het echt koud is en heel erg suf, dan zou ik het denk ik wel naar binnen halen.

Ik ben rond, rond is toch ook een vorm? ;)

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

..Neline..

kan zijn dat ze op het jong is gaan staan, maar daar zou hij wel tegen moeten kunnen toch. Hij was al bijna 3 weken, dus al vrij groot.

Ik heb wel een ander koppel, maar die zit op eieren, dus dat is ook geen optie. Ik heb ze buiten in een voliere.

Zijn lijfje voelt wel warm aan, maar zijn pootjes erg koud. Ze zijn vanochtend alleen nog op het nest geweest om het te voeren, en toen zijn ze er gelijk weer vanaf gegaan.

Ik denk dat ik hem dan toch maar naar binnen haal.. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem daar dood te laten gaan.. Ik weet wel dat als ik hem naar binnen haal het nog geen garantie is dat hij het overleeft, maar dan heb ik er toch nog alles aan gedaan  :-\

Cherro

Het zou best kunnen, als de ouders afzetten en t valkje zit verkeerd :-\

Bij Larissa is dit ook een tijdje terug gebeurd, een soortgelijk iets, en t enige wat overbleef als mogelijke oorzaak was dit eigenlijk.

Je zou het valkje eventueel voor onderzoek op kunnen laten sturen, dan weet je zeker of er niets mis is geweest met t hele nest.

Ik zou het denk ik ook naar binnen halen, dan weet je inderdaad zelf dat je er alles aan gedaan hebt.

Nog te reserveren, jonge cinnamon bonte opaline geelwangjongen en bonte wildkleurtjes!

..Neline..

oke.. nou misschien is dat het dan wel geweest.

Ik heb hem nu naar binnen gehaald en onder een warmtelamp gezet. Dus nu maar afwachten of hij het wel gaat redden..

Larissa

Hoi hoi

Ik had al gereageerd bij " kweken" maar het is goed dat je hem naar binnen gehaald hebt, ff een knuffeltje bij in de kooi zetten zodat hij daar tegen aan kan liggen.

Je zei het al je kweekte buiten in de voliere en daar een warmte lamp ophangen is inderdaad geen optie.

Het klopt ik had ook een jong waar de ouders op zijn gaan staan, waarschijnlijk vanuit paniek.
Helaas heeft dit jong het ook niet gered.

S6 met dit kleine valkje

Knuffels Laris

Cherro

Hoe gaat het inmiddels met de kleine dons?

Caroline

Hè bah, wat verdrietig allemaal ...  :'(

Ik duim voor de kleine onder de lamp.

Sterkte.  :-*

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Manon*

Jeetje wat triest Neline  :'(

Ik ben aan het duimen voor het kleintje  :-*