wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen pale fallow en bronze fallow???

Gestart door maranda, 25 oktober 2010, 13:19:49

« vorige - volgende »

maranda

hoi iedereen

wie kan mij het verschil vertellen tussen pale en bronze fallow
dat snap ik nu nog niet helemaal

groetjes maranda

Patrick

Ondanks dat beide rode ogen hebben zijn het aparte kleuren van elkaar die wel op de zelfde manier vererven.
Grote zichtbare verschil is dat bij de pale fallow het grijs van de rug tot de kuif door loopt en bij de bronze fallow in de nek wit hoort te zitten. Dus tussen de kuif en de rug een witte rand.
Pale fallow is in zowel licht als donker type en kan het grijs op diverse manieren hierdoor verbleken.
Bronze fallow is altijd licht van kleur en vooral met een verhoogde geel factor kan dit mooie combinatie's geven.
Ook is er een klein verschil in de iris te zien van het oog maar dit is zeer moeilijk waarneembaar als je niet weet waar je op moet letten (ik zie het niet).
Bronze en pale fallow zijn in zowel witmasker als in wildkleur te kweken en bij beide moet je beslist op letten of er een kale plek achter de kuif zit. Deze fout zie je veel en persoonlijk zou ik geen valkparkiet in bronze of pale fallow kopen met een kale plek achter de kuif.

Gr,

Patrick
Lid van Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.nl

maranda

hoi

ik heb hier 1 lutino bronze fallow zitten maar die is niet kaal achter de kuif :D dusd dan wil je zeggen dat ik geluk heb ??? of is dat ook gewoon normaal dat het niet kaal is achter de kuif. maar wou graag weten wat het verschil was tussen die twee maar alvast bedank voor de uit leg wand ik snapter er nog weinig van wand het is namelijk zo dat ik  net ben begonnen met kweeken van valkjes en heb deze zo gekocht wand volgend jaar gaan we pas beginnen met broedden dus wou dit graag weten

groetjes maranda

smiley

Hallo Maranda

op www.gras-Valkparkieten.nl kun je bij mutaties het verschil van kleur goed zien op de foto's die daar staan.

groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Patrick

Kale plek achter de kuif is nooit goed maar dat spreekt voor zich.
Verschil is duidelijk uitgelegt en dit zijn 2 mutatie kleuren die niet echt geschikt zijn voor een beginnende kweker om later fouten te voorkomen. Begin je net met het kweken van valkparkieten begin dan ook met een makkelijk koppel qua kleuren ipv gelijk in het diepe te springen. Op google staan diverse afbeeldingen van pale fallow en bronze fallow  ;)

Manouk

Ik denk niet dat Maranda heel erg duidelijk wil kweken...
het lijkt haar leuk om nestjes te krijgen, en als je de kleuren mooi vind dan denk ik dat het niet uit maakt of je met deze kleuren kweekt of met wildkleur valkjes...

En ze heeft een ervaren zus ;) dus die kan haar ook helpen met het een of ander denk ik....

maranda

hoi coco88

hoebedoel je dat ???
dat je denkt dat ik niet heel erg duidelijk wil kweken
en hoezo met de kleuren en wildkleurtjes???

groetjes maranda

maranda

hallo smiley

thnx heb er op gekeken en nu snap ik het :D heel erg bedank voor de tip

groetjes maranda

smiley

Hallo Maranda

Geen dank hoor !! ik snapte het zelf ook niet goed in het begin .
Mede door deze foto's snapte ik het kleur verschil tussen die twee .
Heb zelf voorkeur voor de bronze fallow .....

Groetjes Conny

bezoek ook mijn website www.EveryOneWeb.com/Droomvlucht

Manouk

Ik bedoelde dat je niet wilt gaan kweken zonder er over nagedacht te hebben....
En dat je weet wat je doet..
Omdat patrick het had over dat je als beginnend kweker deze kleuren beter niet kan kweken.....

volgens mij maakt dat niet zoveel uit...

groetjes
Manouk

maranda

hoi coco88

mijn zus zegt ook dat het niks uit maakt welke kleur dat je kweekt alleen zegt ze wel dat geelwang nog erg moeilijk wil kweeken dat je daar echt een goed broedkoppel bij naast moet hebben dus dat willen we nog niet dat komt in de toekomst wel denk ik heb hier wel 1 met kans split voor geel wang maar dat is nog niet zeker dus we zien wel welke jongen dat ik van hem krijg

groetjes maranda

Patrick

Zeg ook niet dat je deze kleur niet moet kweken maar is wat lastiger om op bepaalde dingen te letten wat voor een beginner moeilijke is of lastig is uit te leggen  ;)
Als eerste als je dit een mooie kleur vind en je wil deze kweken of ermee kweken...... ga je gang please  :D
Kijk alleen uit dat ze geen kale plek achter de kuif hebben,groot van formaat,stevig op de borst en niet heel erg smal wat je vaak tegen komt bij deze kleuren. Probeer een koppel samen te stellen waar beide vogels niet uit ouders komen die een kale plek achter de kuif hebben. De kuif moet groot zijn en niet iel of heel klein (zie je vooral bij de doorgefokte vogels in deze kleuren).
Probeer altijd met split vogels te werken van groot formaat.
Of 1 die de kleur heeft en de ander de split draagt.

Gr,

Patrick

maranda

deze lution bronze fallow heeft allen  zij en de man die ik er bij zet niet hij heeft heel meschien split voor geelwang dat is nog niet duidelijk dus dat zien we straks in zijn jongen

groetjes maranda

Larissa

hey all

Ik ben dus die zus van maranda

Ik heb Maranda duidelijk uitgelegt waar ze moet opletten als ze wil gaan kweken, dus forse pop, geen kale plek en al die dingen

Met de dingen die ze niet weet belt ze me altijd netjes en dan leg ik haar dat duidelijk uit
Ze gaat dus niet ondoor dacht aan het kweken maar laat zich goed informeren.
Ze mogen ook een nestje het is geen moeten, ondanks dat ik toch al een tijdje mee draai kon ik haar niet uit leggen wat het verschil was/is tussen Pale Fallow en Bronze Fallow vandaar haar vraag.

Ze zoekt haar vogels zorgvuldig uit, en tja soms kan het gebeuren dat een bepaald koppel niet wil koppelen.

GroetjeS Larissa

mariejj