9 mei 2025, 15:29:23

Smuey misschien toch een pop?

Gestart door Tara, 21 januari 2004, 18:38:10

« vorige - volgende »

Tara

Hoi hoi,

mijn ene bonte valk, Smuey, gedraagt zich nie als een man  ... Ennuh ... Vormt precies een koppel met m'n cinnamon witkop Pucky :-/

Ze knuffelen mekaar en zitten altijd samen enzo ... Beide zijn ze van vorig jaar.

Ik hoop dat Smuey een pop is, want als man zou ik niet met 'm kunnen kweken, en heb al mannetjes genoeg ::)

giovanni

hellow

mss is het wel beter dat het een popje is, krijg je dan weer wat meer evenwicht tss de seksen hè ;). Of het kan natuurlijk altijd zijn dat je homo's aan het creeëren bent ;D, maar hopelijk van niet natuurlijk ;). Als er ergens een kweker in de buurt is die al jarenlang ervaring heeft, moet je smuey maar eens meenemen, dan weet je het zeker hè. Ik ga altijd naar 'De Paradijsvogel', in Rollegem-Kapelle

grtn

BIRDIE

Hoi Tara,

Mijn mannelijke valk gedraagde zich ook altijd als een popje. Tot hij de leeftijd bereikte van 15 weken. Toen opeens werd het een echte man zal ik maar zeggen. Heel veel fluiten en wild vliegen en met zijn vleugels vladderen.

Hoe oud is Smuey nu precies? Misschien komt het nog, dat kan dus best. En het kan volgens mij ook wel best dat een popje zich tot een popje aangetrokken voelt en een man tot een man. Ze zijn dan gewoon maatjes ofzo.

Nou in ieder geval hoop ik voor je dat het een popje is! Helaas is het heel moeilijk aan het uiterlijk te zien bij bonte of het een pop of man is. Misschien kun je het een beetje aan de breedte van de kuif zien en vergelijken met je mannelijke valkjes. Mannetjes schijnen een smalle aanzet van de kuif te hebben en vrouwtjes juist een wat bredere.

Groetjes,

Annemarie

giovanni

ow, wist dit niet, heb er nog nooit op gelet :) bij mij is er in ieder geval niet zoveel verschil hoor. Maar jah, heb natuurlijk ook niet veel om te vergellijken hè :)

Tara

Zucht*

Kijk, ik ken nu al 2 mensen die naar de Paradijsvogel gaan, plzzz ga daar niet, toen ik daar mijn valkjes kochtte in december, is dat virus begonnen.

Waarschuwing!

giovanni

:oow, blij dat jet zegt :o
heb er nog nooit last van gehad, en ook niets speciaals gezien. Mijn opa heeft daar jarenlang naar toe gegaan om vogels te verkopen en te kopen. En ie was er supercontent mee.
Weet anders niet waar ik zou gaan voor valkjes te kopen, het was de enige plaats die ik vertrouwde. Jammer dat het vandaar komt, zal in het vervolg dan maar een andere plaats zoeken hè :-/. De mensen waren in ieder geval vriendelijk en ze hebben nog steeds zeer veel klanten, maar jah... Als het waar is vind ik het heel spijtig voor hen, maar moi gaan ze daar dus jammer genoeg dan niet meer zien  :-/ :'(

BIRDIE

Hoi Tara & Giovanni,

Over welk virus gaat het eigenlijk? En waar zit precies die Paradijsvogel?

Grtjs,

Annemarie

giovanni

'de paradijsvogel' ligt in rollegem-kapelle in west-vlaanderen (belgië)
En tara bedoelde waarschijnlijk he Polyomavirus ofzo

Tara

Hoi hoi,

idd, de Paradijsvogel is in Rollegem-Kapelle, da's in Ledegem, ik woon in St. Eloois-Winkel, ook in Ledegem, ik wou eigelijk morgen eens gaan, om wat te waarschuwen enzo.

Nou, de eerste DA vermoedde dus Polyomavirus, maar de tweede DA zei dat het evengoed een ander levervirus kan zijn, dus jah ....

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Tara,

Ik denk dat het zo maar een gokje geweest is van die eerste dierenarts en dat die tweede het beter ingeschat heeft dat het gewoon iets anders geweest is.
Ik denk dat de antibiotica gewoon goed gewerkt heeft want er zijn er daarna geen meer ziek geworden.
Dat betekend gelijk dat het geen virus geweest is want daar helpt antibiotica niet bij.
Het is een bacterie geweest en misschien dus wel papagaaienziekte want dat is goed te genezen.
Als ze echt zeker willen weten wat het is zullen ze een beetje bloed van je valkje af moeten nemen en dat in een laboraturium moeten onderzoeken.
Dat duurt vaak enige dagen dus ik denk niet dat dat bij die van jou gebeurd is en dat ze gewoon gegokt hebben wat het was.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

jammer dat je er zo over denkt dat het virus van daar zou gekomen zijn, want daar heb je geen bewijzen van. ik vind dat je niet zulke beschuldigingen mag uiten. je valkjes kunnen het evengoed van ergens anders opgeraapt hebben.

SDC:D

Paul

Hoi Stijn,

Ik denk dat Tara echt wel gelijk heeft daarin want het valkje wat ze daar gekocht had was al ziek dus die heeft daarna de andere valkjes besmet.
Die vertoonde daarna de zelfde ziekteverschijnselen.
Het gekochte valkje is als eerste doodgegaan dus ik denk dat het in dit geval niet kan missen dat het daar vandaan kwam.
Maar ik ben met je eens dat je het soms niet zeker weet en dan moet je wel oppassen met een beschuldiging naar een winkel toe bijvoorbeeld.
Ik denk ook dat als er nog meer ziek waren in die winkel dat die nu of genezen zijn of dood gegaan dus de ziekte die ze toen hadden is waarschijnlijk niet meer aanwezig daar.
Maar je weet het natuurlijk nooit zeker helaas.

Groetjes, Paul

BIRDIE

Hoi Paul,

Je zei dat de papegaaienziekte goed te genezen is, maar is dat echt zo? Ik dacht dat het namelijk een soort van aids is onder de papegaaiachtige.
Bij bijv. kaketoes is die ziekte echt dodelijk, daar gaan ze langzaam helemaal kapot aan en dat is niet te genezen. Kun je er bij valkjes wel wat tegen doen? Of hebben we het misschien over iets anders??

Groetjes,

Annemarie

Paul

Hoi Birdie,

Papagaaienziekte is een soort griep die ook op mensen overdraagbaar is.
Je kan er een longontsteking van krijgen en als mens zelfs aan doodgaan.
Maar met antibiotica kunnen ze zeker volledig herstellen en weer heel gezond zijn want het is een bacterie die de ziekte veroorzaakt.
Wat jij bedoeld is denk ik snavel en veerrot ook wel PBFD genoemt en daar is nog niet een duidelijk medicijn voor.
In amerika schijnt er wel wat te zijn maar of dat zeker werkt weten ze nog niet.
Het is hier nog niet te krijgen geloof ik helaas :-(
Lees maar eens op http://dierenkliniek-de-toren.nl/Ziekte_info/Vogelkliniek/PBFD/pbfd.html
Ik denk dat je dat bedoeld.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Annemarie,

Papegaaienziekte is inderdaad goed te bestrijden.
Wij hebben het kort geleden ook gehad.
3 Valken zijn doodgegaan, maar de rest is supergezond nu.
We hebben medicijnen gekregen, en ik zelf ook, omdat ik zelf ook tekenen van de papegaaienziekte had.
Gelukkig is het allemaal goedgekomen, maar ik hoop niet weer zo iets mee te maken.
Voor de vogels en voor ons was het een nachtmerrie.'

groetjes lique