11 mei 2025, 07:15:25

Smuey misschien toch een pop?

Gestart door Tara, 21 januari 2004, 18:38:10

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Lique,

Het was inderdaad een ramp bij jou toen :-(
Maar vaak merk je het te laat en ik denk als je het meteen had gemerkt dat ze wat mankeerde dat er misschien nog minder waren doodgegaan want na de medicijnen zijn ze bij jou heel snel opgeknapt gelukkig toch.
Maar gelukkig zijn ze nu allemaal weer beter :-)

Groetjes, Paul

BIRDIE

Hoi Lique,

Jeetje wat erg! En dat je zelf ook ziek was :o! Ik vind het echt jammer dat er drie valkjes zijn overleden, maar gelukkig is de rest nu gezond. En ben je weer een hele grote ervaring rijker.

Hoi Paul,

Bedankt voor de link, dat is inderdaad wat ik bedoelde. Gelukkig is de papegaaienziekte wel te genezen bij valkjes, maar helaas is het niet altijd meteen duidelijk dat ze het hebben, zoals bij Lique dus gebeurde. Echt heel erg zonde. Ik moet er niet aan denken om mijn valkjes te moeten verliezen.

Heeft de papegaaienziekte bij valkjes dezelfde symptomen als PBFD bij papegaaien? Dat hun veren uitvallen en nieuwe veren lelijk aangroeien en uiteindelijk ook weer uitvallen?

Groetjes,

Annemarie

Paul

26 januari 2004, 15:46:29 #17 Last Edit: 26 januari 2004, 15:47:25 by Paul
Hoi Annemarie,

Bij papagaaienziekte gebeurd er niks met de veren dus je merkt alleen dat de vogels er niet fijn bijzitten.
Ze laten vaak de vleugels naar beneden hangen en zitten regelmatig bol op de stok.
Ook kunnen ze ontstoken oogjes hebben of een afscheiding uit het neusje.
Ze hebben dan ook soms last van de ademhaling.
Je moet er zeker op tijd bij zijn dan is het goed te genezen.
Dus als je valkje ontstoken oogjes heeft en je vertrouwd het niet gewoon naar een goeie vogelarts gaan.
Beter voor niks dan te laat naar de dierenarts vind ik.
Vaak krijgen je valkjes het als er een nieuwe, zieke vogel bijkomt als ze gezond zijn en alleen binnen zitten is de kans veel kleiner dat ze het krijgen.

Groetjes, Paul

BIRDIE

Hoi Paul,

Goh, nu weet ik dus 'precies' wat het is en kan ik beter opletten denk ik. Ik heb geen valkjes buiten dus ik denk dat de kans klein is dat mijn valkjes het krijgen, maar nu weet ik in ieder geval de symptomen!

Groetjes,

Annemarie