9 mei 2025, 05:12:47

Agressieve Valk

Gestart door Esther_Valkje, 2 oktober 2010, 21:47:31

« vorige - volgende »

Esther_Valkje

Hallo,

Ik heb al veel gelezen, maar kan helaas niet vinden over het probleem van mijn valkje.

Hij is nu ruim een jaar en was erg tam. We hebben hem al sinds 7 weken en hebben hem met de pap grootgebracht.
We hadden hem gelijk samen met een popje echter deze is deze zomer weggevlogen en helaas niet meer teruggevonden. Sinds dien is meneer erg agressief en schreeuwt een hoop. Nu is hij binnen in de kooi (zomers met mooi weer zat hij in de voiliere) en vliegt hij savonds lekker los. Helaas bijt hij nu zonder aanleiding. Hij kan op het ene moment lekker bij je zitten en lekker kletsen en fluiten tegen me koffie, maar het andere moment bij hij en bij hij door.
In me gezicht, me handen, maakt niet uit.

Wat moet ik doen???
Morgen kunnen we een valkje (pop) erbij halen..maar heeft dat zin. We twijfelen nu erg. Net is hij los geweest en weer in me gezicht gebeten. Ik mag me niet bewegen, dan gaat het goed, maar als ik me hand beweeg oid dan is het mis.

Graag jullie advies

Gr.
Esther

Esther_Valkje

Hallo,

Net de nieuwe pop opgehaald. Manneke is er stil van hahaha.
Ze zit nu nog in haar eigen kooi, maar we gaan zo nog even een nieuwe kooi halen, want al doe ik me best, deze kooi is niet meer schoon te krijgen. Kans is groot dat ze door teveel aan frisse lucht van d'r stok valt, want het was daar 1 groot rook hol, bah!
Ben benieuwd de komende weken wat ze gaan doen. Tijd zal het leren.

Wat ik me wel af vraag. Hoelang moet mevrouw in haar kooi blijven. Ze is gewend wel af en toe eruit te gaan. Zouden wij dat ook al kunnen doen, of moet ze eerst wennen aan haar nieuwe omgeving en aan ons?

Gr.
Esther

nick

ik heb mijn nieuwe valkjes in de kooi gezet met het deurtje open , zelf de keus gelaten om erin te blijven of om de omgeving te verkennen , nooit problemen ondervonden

tweety1986

Ik zal ook gewoon de deurtjes open zetten en hun de keus laten......weet ook niet of de kooien naast elkaar staan? Maar hier door kunnen ze ook aan elkaar wennen... En ik zou ze gewoon als ze samen uit de kooi zijn alle twee op de tafel zetten en kijken wat ze doen, mocht er iets gebeuren ben je er snel blij.... Sneller dan dat ze samen bij je op de schouder zitten.... Succes..... Xxx

Coekiemonster

spannend zeg :D

het zal denk ik wel goedkomen ;)
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

Esther_Valkje

Gisteren zijn ze beide de hele dag in hun kooi geweest, ze waren te moe om eruit te gaan ::)

Nu zijn ze er net even uitgeweest, beide.
Vorige eigenaar zei dat ze er regelmatig uit is geweest, maar dat betwijfelen we nu. Ze kan amper vliegen!! Echt sneu.
Ze moet ongeveer 1,5 jaar zijn, maar daar zijn ook twijfels bij. Ze piept echt en ze bijt niet. Ja probeert wel (waneer we haar pakken om terug te zetten) maar het is niet het bijten wat we gewend zijn zeg maar.
Ze hebben ook samen op mijn mans schouder gezeten..dat ging heel even goed, maar toen moest meneer toch op den duur even laten weten dat hij de baas is.
Al met al nu na 1 dag oogt ze erg schattig en is ons manneke (Pino) een stuk rustiger. Hij heeft me in iedergeval niet gebeten vandaag..das voor het eerst sinds zijn meisje is weggevlogen.
Nu beide weer lekker op stok. Ze staan naast elkaar, dus kunnen ze de vlucht van vandaag nog even doornemen ;)

tweety1986

Leuk om te lezen.... Maar Ons valkje kiki is nu twee jaar en kan ook niet goed vliegen. De vogelarts kan ook niets vinden, alles is zoals het hoort te zijn.... Koko vliegt de sterren van de hemel en heeft ook flink de vaart er in zitten.....