10 mei 2025, 07:13:14

nieuw valkje

Gestart door pumba, 1 oktober 2010, 10:47:00

« vorige - volgende »

pumba

Hoi
Heb sinds maandag een valkparkiet volgens de vorige eigenaar een mannetje van 3 maanden. Hij is nog niet tam en ik heb hem wel elke dag benaderd met stukje trosgierst dat eet hij dan wel uit mijn hand maar als ik dat niet heb of ik kom in de buurt met mijn hand dan wil hij wel uithalen.
Vanmorgen voor het eerst reageerde hij op mij toen ik beneden kwam, hij floot en begon een soort van dansen vond het wel een leuk gezicht en als ik tegen hem  begon te praten dan floot hij terug. Is dit gedrag dat hij begint te wennen en hoe kan ik zien hoe oud hij echt is hij is namelijk niet geringd.

Manouk

Als het mannetje niet geringd is, is het lastig te zien hoe oud hij is??
kan je misschien een foto plaatsen, de enige manier waarop je het misschien kan afleiden is als hij opaline is, dan kan je het zien als hij zijn parels gaat verliezen, maar verder denk ik niet dat je het kan achterhalen...

groetjes
Manouk

Raf

Een jonge witmasker heeft tot zijn eerste rui een grijs masker.

Manouk

ooow ;D had ik nog niet eens bedacht..
een wildkleur valkje heeft dan ook tot de eerste rui een grijs masker, daarna word hij geel :D

samen komen we er wel

pumba

hoi

Wat is opaline, ik ben echt een leek hoor, hij is grijs met wit en een geel kuifje en oranje wangetjes.

Raf

Opaline wordt ook wel gepareld genoemd. Tis net of er dan druppels op de vleugels zijn.

Kijk eens of je een foto kunt plaatsen of zoek eens bij het gedeelte mutaties of je een valk ziet wat op die van jouw lijkt.