9 mei 2025, 08:22:16

Staartveren breken af ...

Gestart door Coekiemonster, 7 september 2010, 00:45:15

« vorige - volgende »

Coekiemonster

Hoi hoi,

Ik wist geen pleke voor deze vraag dus vandaar maar hier ;)

Het valt mij al een tijdje op dat Lou Lou onze Albino valkje popje haar staartveren afbreekt.
Zeg ongeveer 2 a 3 cm vanaf het begin.
Ik kan niet veinden waardoor het komt.
Zelf heb ik het vermoeden dat Silver het mannetje is... maar ik heb hem niet kunnen betrappen...
Ze is wel in de rui op dit moment.
Weten jullie misschien waardoor?
Of hoort het bij de rui dat de staartveren zwak worden?

Zelf d8 ik misschien komt het door de tralies omdat ze altijd overdag bovenop de kooi zit..  ???
dat ze daar haar staartveren klem zet?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties :D
De pupjes met Muffin ons grasparkietje

Coekiemonster

niemand ? snik snik.
gisteren was ikaan het kijken en er is er weer 1 afgebroken :(
Ze heeft nu nog maar 2 oude.
En 2 nieuwe waarvan 1 toen zo raar was met knakt waarschijnlijk.
Die breken niet af..

Zou het dan toch zijn omdat ze in de rui is?

bobbie

Ik reageer maar omdat er nog niemand heeft gereageerd, maar ik weet geen antwoord.

Krijgt ze genoeg voedingsstoffen binnen? (pellets/zaad/grit/kiezel/fruit/groente/sepia etc etc)
Dat hebben ze toch nodig om alle bouwstoffen voor nieuwe veren te hebben, anders worden die zwak.

groetjes, Nel :)

Peggel

vitamine druppels, en een beetje hennepzaad door het voer mengen, verkopen ze gewoon in de dierenzaak.

Coekiemonster

hoi hoi,

Ze krijgt valkparkiet voer met eivoer grit en insectenpate sepia.

Ik zal de hennep is proberen met vitamine druppels :D:D

Wat is hennep en pallets precies?

Groente en fruit heb ik wel is geprobeert maar ze wilt het niet :P Ze is nog jong van begin mei.

Dankjewel voor de tip ;)

Peggel

hennep weten ze bij de dierenzaak wel, zijn vaak in kleinere zakjes te verkrijg van mss 2 euro ofzo?
ik koop het groter in omdat ik wat meer vogels heb;)

pellets zijn een soort brokjes, hier eten geen van mijn valkjes dat, alleen mijn zuid Amerikaanse parkieten, de rest beginnen er niet eens aan, en die heb je niet in kleine verpakking, en dat is echt niet goedkoop, beter even wachten daarmee hoor.
compleet vogelzaad is het belangrijkste even.

sinds kort werd mij verteld dat hennepzaad ook goed werkt tijdens de kweek, maar daar heb ik mijn twijfels over, wel gaan mijn vogels beter ruien met vitamine druppels ;)

Coekiemonster

oke :d hennep en vitamine druppels zullen het worden ;)
geld speelt geen rol hier :) ik heb alles voor ze over.

(al moest ik eerdlijk gezegt met hennep eerst aan iets heeeel anders denken ;D) hahahaha

Peggel

Citaat van: Coekiemonster op  9 september 2010, 21:10:46
oke :d hennep en vitamine druppels zullen het worden ;)

(al moest ik eerdlijk gezegt met hennep eerst aan iets heeeel anders denken ;D) hahahaha

klopt hihihi, je kan ze wel zaaien, komen ook wel plantjes uit, maar zover ik weet zullen het geen bruikbare planten worden, je vogel wordt er ook niet high van, vroeger zat het altijd standaard in het voer, waarom dat niet meer is weet ik niet, maar gelukkig is het nog wel los te krijgen.

maar laat je nooit in de maling nemen dat alleen de duurste vitamine druppels het beste zijn hoor!
er zijn heel veel merken, en ook de goedkoopste vind ikzelf al duur genoeg, dus laat je niets wijs maken;)
succes :)

Coekiemonster

hahahaha  highje vogeltjes :P :P

dankjewel  ;D