Wat voor een valk moet erbij???

Gestart door Estherz1984, 29 augustus 2010, 16:17:16

« vorige - volgende »

Estherz1984

Hoi allemaal,

Sinds 2 jaar heb ik een kanjer van een valkparkiet. Toen hij kwam had ik ook nog een grasparkiet, helaas is deze afgelopen december op 9 jarige leeftijd overleden. Ik heb besloten om voor mijn valk er nog een valkje bij te kopen. Aangezien ik het zielig vind om hem alleen thuis te hebben als ik werk.

Deze kanjer weet precies wat hij wilt en wanneer hij alles wilt. Waardoor hij wel dominant overkomt. Hij zit het liefst bij mij en als mijn vriend thuis is dan laat hij duidelijk merken dat hij niet bij hem wilt zitten.
Wat voor een valk kan ik het beste voor hem kopen een mannetje of een pop? Of maakt dat niet uit.

En nog 1 vraagje. Stel dat je een popje erbij zou zetten zouden ze toch alleen maar jonkies kunnen krijgen wanneer je er een kastje/nestje bij zet?

Groetjes Esther

Peggel

volgens mij moet het niet uitmaken wat je erbij zet, ze moeten uiteindelijk een "klik" krijgen, maar het zijn best vreedzame dieren, en anders goede afspraken maken bij diegene waar je een ander Valk gaat halen;)

maar je leest hier regelmatig dat er popjes zijn die geen broedblok nodig hebben en gewoon hun eitjes op de bodem leggen, dus geen blok is helaas geen zekerheid dat je geen eitjes zal krijgen;)

Hermien

Als jou valkje dominant is kun je er het beste een zg. onderdanig valkje bij nemen. Een goede kweker moet wel weten of hij/zij een nestje heeft met zulke valkjes. Zelf heb ik één dominant mannetje met twee onderdanige valkjes en één valkje wat daar een beetje tussenin zit. Allemaal mannetjes, omdat ik zelf ook geen nestje wil en ook niet de narigheid van popjes die eitjes gaan leggen met alles wat dat met zich meebrengt. Mijn valkjes kunnen het prima met elkaar vinden. Heb geen idee waar je woont, maar heb persoonlijk erg goede ervaringen met een kweekster in mijn regio.

Succes!

Estherz1984

Heel erg bedankt voor de reacties. Ik heb ondertussen een super valkje erbij. Het is nog een jonkie en is waarschijnlijk een mannetje. Ik heb idd een onderdanig valkje erbij. Heel erg bedankt voor de tips.

Groetjes Esther