15 mei 2025, 07:29:17

Lizzy dikker oogje?

Gestart door Dafrinja, 23 augustus 2010, 09:54:40

« vorige - volgende »

Dafrinja

Goedemorgen!

Net zat ik even de valkjes te bekijken en ik zag iets raars bij Lizzy, ze zag er anders uit.
Toen ik beter keek zag ik dat haar oogje wat dikker is.
Lizzy en Gizmo willen nog wel s een robbertje vechten, kan dit een resultaat daarvan zijn?
Misschien trekt het nog weg? Ik wilde het jullie toch even laten zien..

Groetjes Dafrinja

Paula

Het zou een gevolg van een vechtpartij kunnen zijn, maar ik zie geen enkele beschadiging. Daarom twijfel ik er aan. Daarbij zie ik ook dat er geen veertjes precies boven het oogje zitten.
Houd het de komende dagen in ieder geval in de gaten. Mocht Lizzy met haar oogje gaan knijpen of trekt het dikke niet binnen een paar dagen weg, zou ik er toch even mee naar de VA gaan.
Beterschap voor Lizzy.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)

Sanna

Ja, ik vind het er toch als een flinke ontsteking uitzien. Oogontstekingen kunnen ook op andere aandoeningen duiden. Ik zou toch even contact opnemen met een vogelarts hoor.

Groetjes, Sanna

carco

Ik vind het er net op lijken of ze gestoken is?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Paula

Nu je het zegt, Carco, daar heeft het inderdaad wel iets van weg.

Dafrinja

Hoi!

Bedankt voor jullie reacties.
Het ziet er vandaag al iets beter uit, het is niet meer zo dik als het was gister. Maar ik hou het goed in de gaten.
En daarbij, Lizzy vertoont ook helemaal geen ander gedrag ofzo, niet dat ze dat gauw doen, dat snap ik, maar toch.
Ze is gewoon haar ouwe zij.

Groetjes!!!
Dafrinja

Dafrinja

Hoi allen!

Ik wilde jullie even geruststellen i.v.m. Lizzy. Het gaat echt al veel beter met haar.
Ik heb onderstaand fototje net gemaakt en daarop zie je dat er nog een klein stukje is wat geen veertjes heeft, maar de zwelling is er eigenlijk niet meer en het ziet er gewoon veel beter uit. Ik heb haar oogje tijdens het 'douchen' proberen uit te spoelen, misschien heeft dit geholpen. :D

Groetjes!!!
Dafrinja

Patries1304

wat fijn dat het al zo goed gekomen is.. beterschap nog ermee...

liefs Patries

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..

Sanna

Hoi Dafrinja,

Nou gelukkig dan maar, dan was het misschien toch van kibbelen gekomen. Net een ongelukkig terechtgekomen snaveltje ofzo ;). Mooie foto van haar trouwens.

Groetjes, Sanna

Paula

Het oogje ziet er inderdaad al een stuk beter uit. Gelukkig maar.
Wat een lief koppie heeft Lizzy.

Dafrinja

Nou, Lizzy zit nu bij Praktijk Feld in Amersfoort.
Maar niet om dr oogje, nee om heel wat anders. Uitstulpsel met veel bloed aan dr cloaca'tje.
Voor details ga maar naar mn boekje, bij Dagboeken.

Groetjes,
Dafrinja