14 mei 2025, 16:34:36

bodem van een kooi

Gestart door Jeannetted, 20 augustus 2010, 13:11:08

« vorige - volgende »

Jeannetted

Misschien kan iemand me op weg helpen. Ik heb sinds gisteren een valkparkietje en dus ook een nieuwe kooi aangeschaft. Nou zit er als bodem aan la waarop je zand strooit maar boven die la zit een rooster( net zoals de zijkanten getraliet. Hij kan dus niet in het zand lopen. Ik vond dit maar raar en heb die traliebodem er uit gehaald is dit goed of moet die traliebodem erin???

Gr. Jeannete

hilde

ik heb die bodemtralies ook uit al men kooien .kunnen ze lekker rondscharrelen .

kaj12

ja dat is goed en tevens de bedoeling
waarom?

de bodem lade met tralies is voor als je de lade met zand op hout gaat schoonmaken verversen
dan doe je die tralie lade erin dodat je vogel/s niet via de onderkant eruit kunnen
stel je zou dit buiten doen.
ik gebruik hem tevens als ik de kooi open zet voor lader van de kooi naar de grond

Jeannetted

O.k, zoiets had ik al gedacht. Bedankt voor jullie reactie.

Peggel

ik heb over de tralies kranten liggen en dan beukensnippers erop.
ik gebruik geen zand. ;)

♪ Marlies

Dat rooster hoort er eigenlijk in te zitten zodat je valkje niet door z'n eigen ontlasting gaat banjeren.

Sorella

Ik heb de tralies ertussen uitgehaald en het frame weer terug gezet omdat mijn katten met hun pootjes tussen de opening konden komen.
Ook verschoon ik de kooi als ze rondvliegen (alleen even oppassen met de deur opendoen)

Roy

Er zijn ook mensen die een krant gebruiken onderin de kooi. Naar ik begreep  verwerken sommige parkieten zo'n krant echter in no time tot een berg snippers. Zo'n bodemrooster voorkomt dat.
Schoonmaken lijkt mij inderdaad ook gemakkelijker als de parkiet toch al los vliegt. Maar voor de keren dat dat op dat moment even niet uitkomt, is zo'n rooster wel handig.