15 mei 2025, 05:01:19

blazen nieuwe parkiet

Gestart door Katja1990, 16 augustus 2010, 09:58:09

« vorige - volgende »

Katja1990

Hoi lieve eigenaars van de mooiste diertjes op aarde (ja, dat moet af en toe gezegd worden!),

Ik heb een vraagje. Ik ben al een tijdje aan het genieten van mijn supertamme Koko, maar omdat ik af en toe hele dagen aan het werken en studeren ben, heb ik gisteren een maatje voor Koko gekocht. Noa, een prachtige wildkleur parkiet. Ik heb Noa nu in een apart kooitje staan, want toen ik haar in de grote kooi bij Koko zette, waren ze erg aan het blazen tegen elkaar. Ook had ik het idee dat Koko niet wilde dat Noa 'zijn'  eten aanraakte. Vandaar dat ze nu apart staan. Misschien is dat ook beter, want Noa is een wilde vogel, en ondanks dat ze al een half jaar is ga ik een zeer geduldige poging wagen om haar tam te maken.

Echter, nu hoop ik wel dat de twee ooit aan elkaar zullen wennen! Ik ben nieuwsgierig of jullie hiermee ervaringen hebben, en ik hoop dat iemand wel eens eerder blazende parkietjes had die nu de beste vrienden van de wereld zijn? (dat zou toch een geruststelling zijn ;-))

Bedankt voor het lezen! Groetjes

Paauwtje

Je zou ze inderdaad eerst appart kunnen zetten.
Langzaam de kooien ook naast elkaar zetten.
Na een tijdje als dit goed gaat kunnen ze bij elkaar in.
Ik zou de kooi wel opnieuw inrichten zodat het voor beiden nieuw lijkt.

Groet,

Erik
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Monky

Gefeliciteerd met je nieuwe valkparkietje  :)

Dat Koko blaast is niet zo heel vreemd. Je zet ineens een ander valkparkiet in haar/zijn woning. Daar worden de meeste valkparkieten wat onrustig van. De ene reageert daar heftiger op dan de andere.

De kooi opnieuw inrichten zoals Erik zei, is inderdaad een goede stap. En het tam maken van Noa zal makkelijker en sneller gaan als ze apart zit.

Je bent dus eigenlijk al op de goede weg  :D

Succes met het tam maken en veel plezier met je valkjes.

Groetjes,
Monky

Katja1990

Bedankt voor de reacties!

Het gaat al veel beter nu ik ze apart gezet heb. Ik laat ze er tegelijkertijd uit om trosgierst te eten, en nu eten ze al gezellig samen. Het is vooral nieuw voor Koko, omdat hij twee maanden geen soortgenootjes gezien heeft. Ik denk dat ze wel aan elkaar kunnen wennen als ik ze er elke dag twee keer uithaal om samen te spelen! Ik zal de kooi inderdaad veranderen als ik ze bij elkaar zet, goede tip!

Als iemand nog meer tips heeft, dan hoor ik dat graag. ;D

Paula

Over het algemeen zet ik een eigen ('oude') vogel bij de nieuwe ('jonge') vogel in de kooi.
Kijk ook eens in mijn boekje:   ;)
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,34632.0.html

Groetjes van Paula en ...  :)