16 mei 2025, 20:28:30

Valkjes Doen Gemeen Tegen Elkaar

Gestart door ConkerSquirel, 20 juli 2010, 11:38:20

« vorige - volgende »

ConkerSquirel

Hey,

ik heb het idee dat coco een vrouwtje is want chila mag echt niet in de buurt van coco komen. en Chila en Coco hebben de zelfde bouw ook vind ik dat coco altijd heel vrouwlijk kijkt (dit kan aan mij liggen hoor) maar zou het kunnen dat Coco dus eigelijk een vrouwtje is en ik nu nooit kleine valkjes krijg? of is Coco zeker een mannetje? (hier staan wat foto's: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,35466.0.html )

Groetjes Kevin
(als dit niet genoeg informatie is hoor ik wel wat jullie graag nog meer willen weten)

Henry

coco is 100% een man want die heeft een gele kop.

henry

ConkerSquirel

Hey Henry,

dat dacht ik zelf ook maar toch denk ik af en toe dat het een vrouwtje is omdat die echt gemeen tegen chila doet en we hebben een valkje als logee dat 100% zeker een mannetje is en daar ging die gelijk op af

Groetjes Kevin

hilde

ik ben het eens met henry

of misschien is de albino een mannetje ?

ConkerSquirel

dat zou kunnen maar volgens de kweker (Esther) was het toch echt een popje

hilde

Citaat van: ConkerSquirel op 20 juli 2010, 12:34:19
dat zou kunnen maar volgens de kweker (Esther) was het toch echt een popje

ah dan zal het wel een popje zijn als esther het zegt hoor

ConkerSquirel

oja helemaal vergeten de albino zit kippetje dus dat is zeker een popje... coco heb ik nooit echt wat zien doen behalve dat hij vaak prachtig zit te fluiten maar enig idee waarom ze zo gemeen tegen elkaar doen?

hilde

ConkerSquirel

zins maart of april volgensmij zins 18 april ofzoiets maar als chila in de buurt van coco komt gaat pikken en als chila zit te eten wilt coco haar daar ook nog wel eens weg jagen (daarom heb ik 2 voerbakjes) s'avonds doet Chila ook wel eens naar coco pikken als hij te dicht bij haar komt maar overdags zoekt chila coco best vaak op vooral als coco mooi te te zingen

hilde

dus zitten ze ongeveer 4 maandjes bijeen

ik denk dat je nog even geduld moet hebben

of ze gaan een koppeltje vormen

of ze vormen geen koppeltje

er zullen er nog wel reageren hoor

bij mijn valkjes duurde het ook wat langer

ConkerSquirel

het maakt mij niet zo heel veel uit of ze een koppeltje vormen zou het erg leuk vinden om kleine valkjes te krijgen though maar ik wil  wel dat ze lief tegen elkaar doen en dat doet coco voornamelijk niet

Lisette85

sja ik heb hetzelfde probleem, heb ook 2 valkjes, 2 mannetjes en die vechten ook weleens met elkaar, heb ze ook in aparte kooien zitten maar wel naast elkaar zodat ze elkaar kunnen zien en horen, ik laat ze wel iedere dag samen los en ik merk dat het de laatste tijd steeds beter gaat tussen die 2, maar ik wil niks overhaasten en wacht dan ook nog even met hen samen in 1 kooi te zetten.
Soms zitten ze wel samen in 1 kooi als ze los vliegen en er een deurtje open staat van 1 van de kooien.
Als je het idee hebt dat ze elkaar echt gaan verwonden dan zou je ze beter ook even apart kunnen zetten.
succes ermee!

Sorella

ik heb twee vrouwtjes die al een jaar bij elkaar zitten en er wordt nog regelmatig door de oudste ( wel 1 maand ouder) naar de ander gepikt.
Eten doen ze omstebeurt, er zit altijd minimaal 10 cm afstand tussen elkaar als ze op 1 tak zitten, koppie krquwen bij elkaar vergeet het maar :( . Maar buiten de kooi volgen ze elkaar wel (met gepaste afstand)
Ze zullen wel nooit beste vriendinnen worden.

Patries1304

hier eenzelfde verhaal...

ik heb 2 mannetjes (broertjes maar 1 heb ik vanaf het blok de ander pas na 1 jaar in huis) en die zijn ook niet echt lief voor elkaar.
Kuifje had ik als eerste en toen Karel erbij kwam liet hij Karel heel de kooi zien. zooooo zielig. apart gezet in 2 kooien,laten wennen,kooi opnieuw ingericht,nix hielp. later grotere kooi gekocht en ook dat hielp niet. dus met een soort van kippengaas een wand erin gemaakt. dat ging wel goed. ook gaat Karel in Kuifjes gedeelte en andersom. en dat gaat soms goed haha.. nu na 3 jaar aangeklooid te hebben ;) heb ik een grote kamer-volière gekocht en dat gaat prima!
maar echte maatjes,wat ik ook heeeeel graag wilde,worden/zijn ze niet.

rust zacht lieve Karel..(?-08-2006/18-08-2010)
27-07-2011 is mijn lieve Snowy weggevlogen in Spanje..